Hva VIL/VIL IKKE din 3-åring?

Ole Brumm

Forumet er livet
Lurer litt på hva deres herlige 3-åringer har for seg for tiden??

..

Hehe, morsomt [:D]

Tja, skal vi se...

Lukas vil:
* Gjøre alt på SIN måte. Hvis jeg f.eks glemmer meg og låser opp og åpner bildøra da er det en som blir sint! Da er det bare å låse og lukke igjen og la han gjøre det [:D]

* Bestemme hva han skal ha på seg! Det gjelder alt fra underbukse og sokker til gensere (kun hettegensere). Alt skal være tøft!!

* Han skal ALLTID ha med seg bøtta si med småbiler på badet hver eneste morgen!

* Han har et eget rituale når vi kommer hjem om ettermiddagen. Da skal han se på bondegården på tv mens jeg lager middag, ha to flasker med varm melk (ja, han er fortsatt avhengig) og en yoghurt. Jeg lar han få det for han spiser bra med middag også.

Lukas vil ikke:
* Han vil ikke ha hjelp til noe. Da må han be om det selv.

Hm, tror jeg må oppdatere litt senere også.. Kommer ikke på mer i farta. [8D]

Kian er litt snål ang vask av hender etter tissing også. Vipper ut tissen fra trusa og styrer med trusa. Så vipper han den inn igjen, sier så kjekt "jeg har ikke tatt i tissen min nå" Vel, han slipper ikke unna selv om han hadde en smart løsning, tenker at han er jo oppfinnsom allerede[;)]

Han er så veldig hjelpsom for tiden. Hvis jeg trenger en bleie springer han og henter. Skal jeg vaske vil han hjelpe, lage middag vil han hjelpe. Koselig!!

Har han besøk lager han en borg av lekene sine som ingen får røre.. hva er vitsen med besøk da[8|]

Han har blitt så flink til å tegne brannbil, med stige, vindu, ratt, hjul, blålys, slanger og 110 nummeret[;)]

Moro!!

Han leker mye brannmann Sam for tiden. Og glass og metall er ikke vanlig avfall, bare så det er sagt.
Han skal også bli en naturforsker.. etter at jeg kjøpte en ny bok til han.

Hmm, det er ikke så innmari mye Helene absolutt vil/ikke vil. Men om hun først bestemmer seg for noe, så er himmel og jord i bevegelse for å få det til.

Men hun vil bestandig kle på seg selv.
Hun skal bestemme selv hva hun skal ha på seg (bare kjoler og skjørt).
Hun skal gå inn i bilen på egenhånd.
Hun skal tørke seg selv når hun har tissa på do.

Hun vil sjelden vaske hender når hun har vært på do, eller før vi skal spise (men tvinges selvsagt)
Hun vil sjelden spise opp maten sin (men gjør det stort sett allikevel)

Hun veldig grei å ha med å gjøre - det meste av tiden [:D]

Hi hi, så rart å se at de fleste vegrer seg for det med håndvask..
Spurte om det i bhg og der var ikke noe problem med det.. rart

Back
Topp