Hva vil du at dine barn ikke skal gjøre?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Er det noe du har gjort i livet, enten som barn eller voksen, som du håper de aldri finner ut av? Eller som du håper at de ikke gjør etter deg? Eller har du kanskje noen egenskaper der du selv tenker at kanskje det er bedre om de arver din partners gener på akkurat det området? :P

Jeg har våre veldig ærlig om mine feil, og mangler. I oppveksten min...
Vil ikke være prektig, og stå med pekefinger, og late som om jeg er noe jeg ikke er.

De store som nå er i lære, og på Vidergående gjør meg så utrolig stolte! De bekrefter at jeg har gjort ting riktig med å være ærlig, og ikke belærende. Og ved å stole på dem. Og la dem få egne erfaringer.

Ellers så håper jeg dem minste nå tar etter meg ang empati, glad i mennesker, stahet ol
Og etter Faren i pågangsmot, tørre å være seg selv, og det og gå etter drømmene sine. Han er nemlig i yrket han ville ha fra han var liten.
Også håper jeg de er flinkere enn oss i alt [emoji14]

Jeg håper våre barn lærer bedre arbeidsvaner enn både jeg og min mann har.

Vi har begge vokst opp som barn som ikke fikk nok utfordringer på skolen og vi har begge (på litt forskjellig vis) blitt litt late av det. Vi opplevde begge å møte kjempeutfordringer i forbindelse med at vi fikk mer selvstendighet på skolen en på vgs og den andre på universitetet. Plutselig kom ikke de gode resultatene av seg selv og vi hadde ingen verktøy for å takle det. Vi klarte oss jo gjennom det, men jeg var nær ved å gi opp. Det håper jeg barna våre slipper.

Det er jo heldigvis lagt opp til mer tilpasning i skolen nå enn det var da vi var små, så de får forhåpentligvis nok å bryne seg på :)

Back
Topp