Lisa81 skrev:
Amorosa skrev:
Om jeg hadde flyttet til et annet land, og brøt loven, så ville det jo vært naturlig at jeg ble sendt hjem igjen for å sone. Det er ihvertfall min mening. Hvorfor skal våre skattepenger gå til å betale fengselsopphold for kriminelle innvandrere? Om man kommer hit for å leve et liv som en del av det norske samfunnet så hjertelig velkommen. Man må gjerne bruke de klærne man vil, det har ingen andre noe med. Men lovene må følges, det vil si at barna må på skolen, vi kan ikke rane, drepe eller voldta noen og vi har ikke lov til å mishandle voksne eller barn. Følger man dette, og til en viss grad lærer seg norsk så man gjør seg forstått, så vælkømmin te Norge :DLisa81 skrev:
Men hvis du hadde flyttet til et annet land, så hadde jo ikke du betalt skatt i Norge, så hvorfor skulle du komme hit for å sone da? For å bruke ditt eget spørsmål: "hvorfor skal mine skattepenger gå til at du (som i dette tilfellet ikke betaler noe skatt til Norge) skal sone her?
De fleste som kommer hit lever jo på trygd en stund før de eventuelt kommer seg ut i jobb.. Betaler ikke så mye skatt til Norge da heller...
Det er nå så, men poenget mitt er at argumentet med at skattebetalernes penger ikke bør gå til å dekke fengselsopphold for noen som ikke betaler skatt til Norge faller jo litt i grus når man mener man kan "komme hjem" å sone hvis man flytter til et annet land. Da går jo fremdeles skattebetalernes penger til å dekke fengselsopphold for noen som ikke betaler skatt?