Hva vil dere gjøre annerledes?

Månelilje

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Til dere som har vært gravide før. Hvilke erfaringer har dere gjort dere fra tidligere ganger? Er det noe dere vil gjøre annerledes i denne graviditeten?

For min del skal jeg prøve enda hardere å få trent litt gjennom hele graviditeten. Sist gang trente jeg nesten ingenting og var kjempedårlig form på slutten og etter fødsel. Jeg fikk også vondt både her og der i kroppen etterhvert. Så nå skal jeg prøve å forebygge at det samme skjer igjen.

Blir litt det samme som deg. Trente omtrent ingenting og spiste mye dritt mat. Nå blir det mer fokus på både mat og trening så fort kroppen tillater det. Jeg går i tillegg til fysio pga tidligere skade så håper det vil hjelpe meg godt på vei.

Helt likt som dere. Håper det kanskje kan være litt forebyggende på bekkenet også. Siste to ukene har jeg dog ikke turt å trene pga en del blødninger, men skal spørre i morgen på TOUL hva de tenker :happy:

Jeg var overhodet ikke forberedt på hvor sulten man blir av å amme! Sulten skar gjennom meg, og stod opp hvertfall en gang hver natt for å spise fordi jeg var så sulten.

Fordi jeg ikke var forberedt hadde jeg ikke mat planlagt/i fryseren/ skuffer eller skap, og ikke energi til å begynne å kokkelere - så grep etter det som var lett tilgjengelig og godt. Det var smågodt! Spiste så enorme mengder smågodt mellom de 3 hovedmåltidene om dagen at jeg omtrent blir kvalm av å tenke på nå hva jeg gjorde med kroppen min. Alt den hadde vært gjennom, og så måtte den klare seg med sukker som næringskilde :banghead:

Hadde kjøpt med maaaaange kilo smågodt fordi vi var i Norge - så spiste nok opp ett halvt års forbruk på en mnd!

Så denne gangen skal jeg passe på at jeg har masse sunn snacks lett tilgjengelig, og fylle fryser og skap fulle.

Back
Topp