Hva vet samboeren din

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Om hva slags behandling dere skal ha? Medsiner osv.. Min vet INGEN TING. Han trodde vi skulle ha Ivf behandling, men det skal vi jo ikke. . Han aner hva av medisner jeg skal ta(nesespray og 2 forskjellige sprøyte(ikke navn osv)) ikke vet han hvor mange dager etter uttak innsett er. Ikke har han lest noen av brosjyrene vi har om det heller. Så jeg tror egentlig det at det er ikke det at han ikke ville på riksen i november, men at han er redd for å bevege seg ut i vannet(han er redd for det ukjente), om dere forstår hva jeg mener.

Jeg har snakket med riksen idag, jeg trengte å snakke med en sykepleier å hun var jo bare superduper koslig. Jeg sa jeg var nervøs nå, var redd hva jeg kan ta av smstillende osv å ikke, nå som tr skal komme når som helst nå.

For å si de sann. Jeg forstår veldig godt at de ikke klarer å henge med.
Har mange venninder som ikke forstår dette, og hvordan kan vi da forvente oss at mannfolkene våres klarer å forstå? [8|]
Min erfaring er at sambo spør dersom det er noe han lurer på, og jeg prøver da å forklare det på enklest mulig måte. Og spm har en tendens til å komme rundt uttak. Da først tenker de på alt rundt det og innsett, som vi har tenkt på i måneder i forveien.
Slik er det nok bare. Ikke lett å vere mann oppi alt dette heller [:)][;)]

Sambo viste ang sprayen at jeg skulle ta den hver dag morgen og kveld, men ikke hvor lenge f.eks. Det glemte han fort.
Så viste han at jeg skulle ta sprøytene en gang pr dag, i tillegg til sprayen. Men det var egentlig nok, i tillegg til de ulike datoene for ul, uttak og innsett. De går jo ikke så "oppi" dette som vi gjør. Er jo tross alt vi som propper i oss medisinene.. [:)]

[:)]

ORIGINAL: fruit

For å si de sann. Jeg forstår veldig godt at de ikke klarer å henge med.
Har mange venninder som ikke forstår dette, og hvordan kan vi da forvente oss at mannfolkene våres klarer å forstå? [8|]
Min erfaring er at sambo spør dersom det er noe han lurer på, og jeg prøver da å forklare det på enklest mulig måte. Og spm har en tendens til å komme rundt uttak. Da først tenker de på alt rundt det og innsett, som vi har tenkt på i måneder i forveien.
Slik er det nok bare. Ikke lett å vere mann oppi alt dette heller [:)][;)]

Sambo viste ang sprayen at jeg skulle ta den hver dag morgen og kveld, men ikke hvor lenge f.eks. Det glemte han fort.
Så viste han at jeg skulle ta sprøytene en gang pr dag, i tillegg til sprayen. Men det var egentlig nok, i tillegg til de ulike datoene for ul, uttak og innsett. De går jo ikke så "oppi" dette som vi gjør. Er jo tross alt vi som propper i oss medisinene.. [:)]

[:)]

Bra at det ikke bare er min sambo da..ble nesten litt snutt jeg når han ikke visste hva slags behandling vi engang skal ha lissom. Min har ikke spurt noen ting, han har  aldri tatt opp det temaet her hjemme. Men min vet INGENTING. Ble lei meg jeg at han ikke hadde giddi å lest noen av brosjyrene heller

Husker ikke helt jeg. Men alt av viktige datoer markerte han i kalenderen sin (på dataen på jobb). Han ble også medlem her på bv slik at han kunne lese og stille spørsmål på assistert bf. Det var jo her jeg lærte om alt som jeg skulle igjennom. Han visste at jeg skulle ta spray klokken 8 og 20 og hvilke bivirkninger jeg kunne få av dem. Han visste når jeg skulle begynne med sprøyter (da vi var på ferie i Marbella under det tidsrommet). Men navnene på medikamentene, det tror jeg nok ikke han husker nei [8D]

Han viste ca like mye som meg om medisiner, tid og klokkeslett og hvordan medisinene skulle tas osv... Siden det må være 2 til for å lage barn, også via prøverør, så syntes vi bege at begge 2 måtte lese igjennom samme papirer og sette oss inn i hele forsøket.

ORIGINAL: *ZimileMamma*

Han viste ca like mye som meg om medisiner, tid og klokkeslett og hvordan medisinene skulle tas osv... Siden det må være 2 til for å lage barn, også via prøverør, så syntes vi bege at begge 2 måtte lese igjennom samme papirer og sette oss inn i hele forsøket.

Jeg ble bare sjokka at han ikke engang visste vi skulle ha IcSI og ikke IVF

Min mann vet det meste.. men ikke navnet på ting å slikt..
men han er fult klar over hvordag ting foregår å slikt.. men han har innrømt at han ikke liker å tenke på det.. han får rett å slett dårlig samvittighet.. syns ikke d e så viktig.. men an må høre litt på klaginga mi når æ får litt panikk å bli litt redd[8D]

min vet de groveste. bryr seg ikke så mye egentlig.han stiller opp der det trengs :)

Er nok ikke så lett for de å skjønne alt vi er igjennom. Her viste ikke fastlegen min en gang hva ICSI var[8|][:D] Han skrev IVF på helsekortet mitt og jeg måtte rette han og forklare hva ICSI var[:D][:D][:D]

signerer denne! To må man være[;)]

min leser heller ikke brev og slikt, men om jeg lurer på noe i brev så leser han å forklarer om han skjønner[:D] han gleder seg veldig til vi skal igjennom ivf. og spørr om enkelte ting, ikke så mye, engasjerer seg ikke så mye men det gjør liksom ikke noe[:D]

ORIGINAL: *dreamer*

Denne tråden likte jeg! Godt å vite at jeg ikke er alene[;)] Sambo er ganske uengasjert, han vet bare at jeg skal ta spray og sprøyter[8D]

Jeg trodde jeg var helt alene jeg. Samboern min vet at jeg å skal ta nesespray og  sprøyter. Jeg forventer jo ikke at han skal kunne navnet på de osv. Hadde han vist litt mer engasement så hadde det vært anderledes, men virker som han ikke bryr seg så særig. Eneste han har sagt er at "ja men jeg skal da stille opp for deg når du blir gravid, bla bla bla"

ORIGINAL: hero

Denne tråden likte jeg! Godt å vite at jeg ikke er alene[;)] Sambo er ganske uengasjert, han vet bare at jeg skal ta spray og sprøyter[8D]

Jeg trodde jeg var helt alene jeg. Samboern min vet at jeg å skal ta nesespray og  sprøyter. Jeg forventer jo ikke at han skal kunne navnet på de osv. Hadde han vist litt mer engasement så hadde det vært anderledes, men virker som han ikke bryr seg så særig. Eneste han har sagt er at "ja men jeg skal da stille opp for deg når du blir gravid, bla bla bla"

Det er akkurat som å høre sambo! Jeg må innrømme at han ikke er spesielt positiv til at vi skal ha prøverør. Han sier at han bare gjør det for min skyld[8|]
Men det viktigste er jo at de er der 110% under svangerskapet og som foreldre, og det er jeg helt sikker på at de kommer til å være[:D] Så får vi bare være fornøyde med at de går med på prøverør[;)]

ORIGINAL: hero

Det er akkurat som å høre sambo! Jeg må innrømme at han ikke er spesielt positiv til at vi skal ha prøverør. Han sier at han bare gjør det for min skyld[8|]
Men det viktigste er jo at de er der 110% under svangerskapet og som foreldre, og det er jeg helt sikker på at de kommer til å være[:D] Så får vi bare være fornøyde med at de går med på prøverør[;)]

Holy maccaroni....er du sikker på at vi ikke har samme samboer eller...hihi... Sambo har jo trekt seg en gang allerede... nå tror jeg faktisk han gjør det bare fordi han lovte meg men han vil ikke tror jeg.. Dessuten så har han vært så neggativ i det siste...orker nesten ikke prate med han jeg.  Men når sant skal sies så vet de jo ikke hvordan vi har det. Barneønske er nok mer min lidenskap en hans. Men jeg smelter helt når jeg ser han med andre barn, noen ganger så sitter jeg å tenker "åhhhh sukk..kunne ikke det vært vårt barn" Virker som om han gjør det bare for min del....[8|] 

Hehe, kan høres ut som vi har samme samboer ja![8D] Uff, jeg husker da samboern din trakk seg. Jeg var så lei meg på dine vegne, fordi jeg vet så godt hvordan det føles. Sambo var veldig mye fram og tilbake før han gikk med på det. Nå har han "heldigvis" mistet helt troen på at vi kan få det til på egenhånd, så han skjønner at vi må ha ivf, men helst skulle han nok ventet et par år[8|] Som du sier så vet de nok ikke hvordan vi har det. Det er jo vi som kjenner alt på kroppen, derfor tror jeg at vi blir mye mer opphengt i det enn mannfolka. Ååh jeg kjenner igjen den følelsen når jeg ser sambo med andre barn!

Så spennende at du mest sannsynlig skal begynne med medisiner i begynnelsen av januar! Da kommer vi nesten til å følge hverandre da, for jeg begynner på tirsdag[:D]
Jeg hååper at det snart blir vår tur til å kunne fortelle våre kjære at de skal bli fedre

Back
Topp