Hva velger du til våren av yttertøy til barnet/barna?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Hva mener du at du behøver?
Hvilke merker går du for?
Har du et budsjett?

Skallklær fra Polarn o Pyret.
Ullfleece fra Nøstebarn (kjøpt pent brukt på Finn) under skallklærne på kalde dager.

Ellers vanlig (merino)ull (fra NameIt og mange andre steder). Det hun har innerst har som regel et tynt lag bambus/ull på innsiden (atopisk hud).

Bruker ikke fleece i det hele tatt.

Last edited:
De siste årene har vi brukt kaxs fra Kapp ahl

Softshelldress m/fleece fra name it, parkdress uten for fra Reima, masse regntøy fra Tiny Trolls, Fleece fra Tiny Trolls (tykt og tynt), tykke ulljakker fra Nøstebarn, ribbukser fra Nøstebarn, bomullsluer/ulluer med vindstopper fra Kivat, uten stopper fra name it og lillelam (og alle andre steder hvor jeg finner kule luer) ☺️, softshelljakker fra name it (har også en hver med dino fra H&M), skalljakke fra Helly Hansen, storebror MÅ ha en bomberjakke, softshellvotter fra name it, vanter/votter i bomull og ull (fra litt her og der).

Av sko har de:
Gummistøvler og gore-tex fra Viking, også får de i tillegg gjerne 1-2 par lettere joggesko + Adidas sneakers.

Godt mulig jeg har glemt noe nå. :D

Sikkert forstått at jeg ikke har noe budsjett. ☺️

Last edited:
Til BHG bruk:
2 delt sett fra isbjørn of Sweden
Dress fra bergans
Støvler fra kavat
Viking Goretex sko

Hjemmebruk:
2 delt sett fra bergans
Dress fra Wheat
Goretex sko fra viking.

Votter og luer er fra div merker, har en haug av dem :p

Har i tillegg en haug med jakker og sko som brukes til og fra og alt annet.

Jeg har ofte et budsjett og sjekker ofte vannsøylen. Merke er ikke viktig[emoji4]

Hvordan er sof
Softshelldress m/fleece fra name it, parkdress uten for fra Reima, masse regntøy fra Tiny Trolls, Fleece fra Tiny Trolls (tykt og tynt), tykke ulljakker fra Nøstebarn, ribbukser fra Nøstebarn, bomullsluer/ulluer med vindstopper fra Kivat, uten stopper fra name it og lillelam (og alle andre steder hvor jeg finner kule luer) ☺️, softshelljakker fra name it (har også en hver med dino fra H&M), skalljakke fra Helly Hansen, storebror MÅ ha en bomberjakke, softshellvotter fra name it, vanter/votter i bomull og ull (fra litt her og der).

Av sko har de:
Gummistøvler og gore-tex fra Viking, også får de i tillegg gjerne 1-2 par lettere joggesko + Adidas sneakers.

hvordan er softhellvottene? er de vanntette?

Skallklær fra Polarn o Pyret.
Ullfleece fra Nøstebarn (kjøpt pent brukt på Finn) under skallklærne på kalde dager.

Ellers vanlig (merino)ull (fra NameIt og mange andre steder). Det hun har innerst har som regel et tynt lag bambus/ull på innsiden (atopisk hud).

Bruker ikke fleece i det hele tatt.
veldig fornøyd med polarn o pyret :)

Av sko har de:

ok :D mange av de samme som her

Til BHG bruk:
2 delt sett fra isbjørn of Sweden
Dress fra bergans
Støvler fra kavat
Viking Goretex sko

Hjemmebruk:
2 delt sett fra bergans
Dress fra Wheat
Goretex sko fra viking.

Votter og luer er fra div merker, har en haug av dem :p

Har i tillegg en haug med jakker og sko som brukes til og fra og alt annet.
en haug her og :p plutselig blir én vott borte. Greit å ha reserve :)

Ingen budsjett, jeg elsker jakker så kengubarnet har alt for mange.

Noe av det vi har

2 * Norrøna goretex jakker
Bergans microlight
Bergans og molo softshell
Wheat thermojakke *2 som kan brukes under skalltøy
Wheat og miniature jakker til pent
Norrøna tykk og tynn fleece ( fleece brukte vi ikke i bhg )

Sko
3 * Nike joggesko

Lue
Moods of Norway
Wheat

Jeg velger merker som går god omtale eller som jeg har god erfaring med :) Bruksegenskaper er viktige. Vanntett tøy, god bevegelse. Helst borrelås på sko.

I år har jeg Nameit og Reima dresser til yngste. Luer - en haug, men liker Reima sine godt. Og Huttelihut. Og Kivat :) God passform.

Jakkene er fra Molo (arvet) og Ticket to heaven, veldig gode vindjakker! Kan anbefales. Men jakker fra HM er gode om våren og synes jeg da :p
Har også termodress fra Wheat og en vindfleecedress fra reima. Regntøyet er fra Kattnakken, Memini og Lindberg!

Eldste har dress fra Wheat, den er helt vanntett. Utrolig fornøyd med den altså :) Men den passer NÅ liksom så litt rar passform? Kort i ryggen. Mulig hun burde hatt en størrelse større, men det er 122 og hun er bare 4 år :p
Har jakke fra Wheat og Skogstad (kjøpte på salg). Luer fra diverse, hm, maximo(?), nameit, der jeg finner luer...
regntøy fra memini og Lindex.

Ellers veldig fornøyd med Nameit sine softshelldresser! :) Har dem hver sesong. Barnehagen skryter av dem og, med tanke på at de holder vannet ute.

Ser igjennom hva jeg har av arvetøy fra eldre søsken og søskenbarn og venners barn. Så handler jeg det som mangler.

Ja har noen merker jeg liker og ikke liker. Men mest av alt ser jeg på andre ting enn merket i seg selv. Plutselig så har ett merke forbedret kvaliteten og omvendt.

Hvordan er sof

hvordan er softhellvottene? er de vanntette?

Helt vanntette er de ikke (men, jeg har ennå tilgode å finne noen votter som er ordentlig vanntette), men de holder en liten stund. ☺️ Myke, varme og gode er de derimot. :)

ok :D mange av de samme som her

Har bittelitt shoppedilla, og gutta har vel klær for 30 barn hver. Hjelpes, kan ikke noe for det, det er så mye fint, og jeg vil gjerne ha ALT. ☺️

veldig fornøyd med polarn o pyret :)
Klærne derfra er virkelig magiske! Ser jo ikke brukt ut! Vi har tatt vare på eller fått solgt brukt til kjempegod pris. Ull er de også gode på. Hun har en ullkjole fra Polarn o Pyret også, som hun har insistert på å gå med sikkert 4 dager i uka siden oktober. Så den er sølt på og vasket kjempemange ganger. Men ser like ny og fin ut, fin i formen, ingen løse tråder osv. En ullkjole fra NameIt hun bruker kanskje 2 dager i uka har blitt løs, masse løse tråder, litt nuppete.

Hvilken vår? :meh:

Jeg brukte stort sett Polarn o Pyret da de gikk i bhg. Nå går det mer i det de synes er fint selv (særlig hun) eller det jeg synes er praktisk og pent. Bergans, Wheat, Molo etc ettersom det skal brukes i «vær» eller til litt pent.

Klærne derfra er virkelig magiske! Ser jo ikke brukt ut! Vi har tatt vare på eller fått solgt brukt til kjempegod pris. Ull er de også gode på. Hun har en ullkjole fra Polarn o Pyret også, som hun har insistert på å gå med sikkert 4 dager i uka siden oktober. Så den er sølt på og vasket kjempemange ganger. Men ser like ny og fin ut, fin i formen, ingen løse tråder osv. En ullkjole fra NameIt hun bruker kanskje 2 dager i uka har blitt løs, masse løse tråder, litt nuppete.
Ja, de er bra :)!! Solgte nettopp en dress fra pop, og du sier noe. Ser nesten ny ut. Sitter og vurderer parkdress til eldste på 4,5 og kanskje det hadde vært lurt med pop. Men så en Reima dress salg (500kr, 600 inkl frakt), så føles litt deilig å spare penger :p

Hvilken vår? :meh:

Jeg brukte stort sett Polarn o Pyret da de gikk i bhg. Nå går det mer i det de synes er fint selv (særlig hun) eller det jeg synes er praktisk og pent. Bergans, Wheat, Molo etc ettersom det skal brukes i «vær» eller til litt pent.
Får håpe vårværet i det minste kommer i april :p

Back
Topp