Hva vasker du parkett med?

Camilla I

Glad i forumet
Jeg har parkett hjemme, den liker ikke fuktighet. Jeg brukte kun vann og vanlig gammeldags vaskekost (en sånn tregreia som jeg festet parkett gulv til til fotenden), den knekte i dag. Da har jeg kun parkett gulvkluter, men ingen lyst å vaske gulv med hendene fordi det gjorde jeg før og det tok mye tid.
Jeg har lest litt her og ser at man bruker mye forskjellig, få har brukt Enjo, men det var gamle postringer så ville jeg høre gjerne fra de og som bruker Enjo.
Jeg har lest info på Enjo's sine sider men jeg har ikke fått inntrykk, jeg syns at informasjonen der er lite brukervennlig. De f. eks. anbefaler å spraye moppen eller gulv fra kanne, men hva med å skylle moppen i vann i bøte mellom vask, hvor mye trekker moppen vann i, hvor fort går det an å ta av og på stativen osv, hvordan går det å vaske der det er frangt, hvor stor fotenden er den der man tar på moppen, ingen sånn informasjon. Og det koster. Jeg kunne gjerne investere i Enjo, men jeg vil være fornøyd i tillegg.
Og så ser jeg at noen har kjøpt Norwex moppesystem, den er billigere og kjøpes kun via selgere, da er jeg skeptisk med en gang.
Så hva er du fornøyd med?
Jeg vil ha ren parkett, jeg vasker ofte.

Last edited:
Jeg støvsuger mest, for parkett er jo ikke så glad i vann som du sier. Men når jeg føler det trengs noe mer.. sånn hver 3dje uke ca, så bruker jeg mikrofibermopper, kjøpt på engros. Vrir dem opp, sprayer kanskje litt jif mopp på moppen og drar over gulvet. Det beste er å dra over på nytt med en tørr mopp, så vannet ikke blir liggende lenge. Min eikeparkett tåler fint dette, det er en billig type også.
https://www.norengros.no/mopper-moppestativ-lomme&publish_id=1030 Jeg bruker noe av dette...

Jeg støvsuger mest, for parkett er jo ikke så glad i vann som du sier. Men når jeg føler det trengs noe mer.. sånn hver 3dje uke ca, så bruker jeg mikrofibermopper, kjøpt på engros. Vrir dem opp, sprayer kanskje litt jif mopp på moppen og drar over gulvet. Det beste er å dra over på nytt med en tørr mopp, så vannet ikke blir liggende lenge. Min eikeparkett tåler fint dette, det er en billig type også.
https://www.norengros.no/mopper-moppestativ-lomme&publish_id=1030 Jeg bruker noe av dette...
Interessant ;) Jeg brukte en parkettklut til i dag og det var aldri ann på gulvet, samtidig var det vasket og rent. Jeg ville gjerne vaske en gang og ikke få med tørrere mopp etterpå da tar det veldig lang tid for meg((

Back
Topp