Hva vasker dere dusjen med?

Sommerbarn16

Forumet er livet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har prøvd med eddik men føler ikke det hjelper, hjelper heller ikke med de kjøpeflaskene fra butikken.
Har så masse kalk og fett som ikke går vekk :(

Hva bruker dere?

Noe spesielt dere gjør?

Eddik, varmt vanm og med svamp. Hvis du ikke fikk av kalk og såpe med det, så må du bruke mer eddik. Det skal funke, rent kjemisk så er det perfekt. Hvis det er mye fett kan du prøve salmiakk, det er fettløsende.

På gulvet i dusjen pleier jeg også å tømme/spraye utover klor, som får virke en stund.

Eddik, varmt vanm og med svamp. Hvis du ikke fikk av kalk og såpe med det, så må du bruke mer eddik. Det skal funke, rent kjemisk så er det perfekt. Hvis det er mye fett kan du prøve salmiakk, det er fettløsende.

På gulvet i dusjen pleier jeg også å tømme/spraye utover klor, som får virke en stund.

Lar du eddiken ligge litt på før du vasker over? Eller spyler du bare varmt vann på med en gang?

Lar du eddiken ligge litt på før du vasker over? Eller spyler du bare varmt vann på med en gang?

nei altså, jeg har en god dæsj eddik i ei halv bøtte varmt vann, og så bruker jeg en sånn kjøkkensvamp til å vaske dusjen med det. Så spyler jeg bare av dusjen med varmt vann etterpå. Kloren i bunnen lar jeg ligge en stund og spyler bare av med varmt vann, evt. gnir litt med svampen om jeg virkelig skal ta i.

Jeg bruke samme vaskemetode på speil og vinduer ellers i huset, men da bruker jeg en sånn poleringsklut til å tørke over etterpå, blir null skjolder og fjerner fingermerker og tannkremsprut som bare det. :)

Her i huset er det mannen som vasker dusjen. Han bruker en blanding av zalo og eddik som han har stående i ei zaloflaske på badet. Vet ikke blandingsforholdet, men lukter som om det er en del eddik i. Spruter på og vasker med svamp mens han er i dusjen.

Eneste som funker her er jif sitronskurekrem som jeg skurer på glassveggene med svamp eller oppvaskkost!

Hvis det er total krise og ting må skje fort, da bruker jeg jif ovn og grill. Den er veldig sterk, men tar dritten.

Hvis det er total krise og ting må skje fort, da bruker jeg jif ovn og grill. Den er veldig sterk, men tar dritten.

Det er sterkt ja, det må man passe på at man ikke får på hendene :o veldig basisk, så man føler man blir superglatt på huden og det ikke går an å skylle av. Så anbefaler hansker :p

Jeg har prøvd alt mulig fra skrurekrem til kjerringråd til båt-vask. Kapitulerte til slutt og kjøpte baderomspray! Det er det som funker her. Hater å puste det inn men ser rent ut for første gang på lenge...

Spraya på ren eddik jeg, lot det virke 5 min, skrubba med den grove siden på kjøkkensvampen og spylte med dusjen. Eneste som har funka her!

Attitude baderomsspray er det beste jeg har prøvd på mitt bad. Utrolig hvor rent dusjen ble! Økologisk [emoji106] [emoji2]

CilitBang. En skumtype.

Attitude baderomsspray er det beste jeg har prøvd på mitt bad. Utrolig hvor rent dusjen ble! Økologisk [emoji106] [emoji2]
Interessert..kan du ta bilde av den? Evt link? :)

Nå har jeg stått og skrubbet med zalo og eddik i dusjen en god stund. Det fikk vekk det verste, men er fortsatt ikke fornøyd... Har fått vekk alt fettet men er en del kalk igjen :(

Så jeg får prøve en av de andre tipsene en annen dag :)

En god blanding av salmiakk og edikk i kokende vann. Sprayer på, og lar det virke. Funker på alt hos oss.

Jeg spyler først med varmt vann, også skrubber jeg med masse jif på en skuresvamp og lar det stå en stund. Så skyller jeg over med varmt vann. Fungerer veldig greit her.

Back
Topp