Hva var viktigst for deg?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Leser til stadighet her inne at "vi ville ha to bleie unger og blir ferdig med det" eller "ville ha tid til hvert barn før det kom en ny".

Så da lurer jeg: hvordan tenkte du når du valgte aldersforskjell og hvilken aldersforskjell har du?

Jeg vil at de skal få et godt forhold, at de skal kunne leke sammen uten at noe blir for barnslig for den ene osv.. At de skal ha mulighet til felles interesser gjennom livet, og at de har hverandre i mange år etter foreldrenes bortgang..

Min er født i 08,10 og det kommer en i 12.. 

her så er det 21mnd i mellom
Her så tenkte vi ikke noe om det med å ha 2 bleiebarn eller ikke.For oss var det helt tilfeldig i forhold til hvor stort alderforskjellen mellom våres siden vi egentlig ikke skulle kunne få barn

Jeg ville ha 3 år jeg mellom de. Men nå blir det fire, jeg fikk ikke lov av legene å få fler får jeg fikk klar signal. Men jeg tror det blir bra. Min sønn klarer jo så mye selv, gå på do, kle på seg og veldig selvstendig. Men det hadde helt sikkert blitt bra med å få de tettere også:)

Her blir det 2 år og 3 måneder mellom barna (gravid i uke 32 nå), men det er hverken fordi vi ville bli ferdig med bleiebarn eller graviditet eller noe annet. Det var nå det passet oss å få nummer to, og det var den tiden det tok fra vi bestemte oss, til jeg ble gravid. Når det er sagt, så tenker jeg at det blir en fin aldersforskjell mellom barna, som jeg håper de også kan glede seg over, men er veldig klar over at de ikke er noe garanti for at søsken blir bestevenner (uansett aldersforskjell!). Det som var viktig for oss var at vi begge var klare for nummer to, og at det var nå det kjentes riktig.

Blir minst syv år imellom her. Det blir så mange år fordi jeg og faren gikk fra hverandre, og nå går jeg på skole. Er ferdig våren 2013 og må få meg jobb sånn at jeg kan jobbe meg opp grunnlag for permisjonspenger. Dermed blir det noen år til det blir flere småttiser her i gården, dessverre.

Her er det nesten 2 år i mellom. Jeg tenkte vel egentlig at det var viktig at barna mine ble nære, slik at de kunne knytte bånd fra tidlig av.
Det fikk ikke jeg og søsteren min gjort, da det er nesten 5 år i mellom oss.

For min del tenkte jeg ikke at jeg absolutt ville ha to tette, men heller at jeg ikke tar noe som helst for gitt og ønsket å holde muligheten for at nummer 2 kunne komme tett oppå åpen.. Jeg har venner og familie som sliter eller ikke får barn, og jeg har selv slitt med det.. Tenkte at jeg vil ikke vente i så så mange år med å prøve på neste, for tenk om det ikke kommer noen da.. Er også i en alder jeg tenker det er best å få de så snart som mulig :) 
Føler meg utrolig heldig som har fått en nydelig gutt og at lillesøster kommer så snart etter, og tenker at de kommer til å få mye glede av hverandre :) 

Jeg skulle ikke ha to bleiebarn jeg nei!

Også kom det ei lita jente 13 mnd etter førstefødte..... Og ja, han brukte bleie da.

Ting går ikke alltid som planlagt, men nå kunne jeg selvfølgelig ikke tenke meg noe annet. I og med at jeg ikke vet om noe annet.

Han sluttet med bleie da han var to år, så ble bare to bleiebarn i ett år

Ungene våre kom når de kom, i 07, 09 og 12Ikke planlagt noen av de.. drev og prøvde nå i noen mnder i fjor og bestemte oss for og vente og vips blei jeg gravid!

Jeg hadde en stund 3 bleiebarn! Heldigvis var det midt i bleiekrigen.. Haha!

Jeg må innrømme nå at jeg hadde nok takla det meste :-) Men er glad for at frøkna nesten er bleiefri nå og forhåpentligvis slutter med de før nestemann kommer. Det blir nesten nøyaktig 3år i mellom de.

Tenkte ikke over noe jeg, det bare ble sånn. Gud planla for meg. 

Amorosa skrev:
Her blir det 2 år og 3 måneder mellom barna (gravid i uke 32 nå), men det er hverken fordi vi ville bli ferdig med bleiebarn eller graviditet eller noe annet. Det var nå det passet oss å få nummer to, og det var den tiden det tok fra vi bestemte oss, til jeg ble gravid. Når det er sagt, så tenker jeg at det blir en fin aldersforskjell mellom barna, som jeg håper de også kan glede seg over, men er veldig klar over at de ikke er noe garanti for at søsken blir bestevenner (uansett aldersforskjell!). Det som var viktig for oss var at vi begge var klare for nummer to, og at det var nå det kjentes riktig.

Omtrent samme leksa her :-) bare at storesøster her blir 2.5 :-)

Jeg tenkte jeg ville komme meg "over" det forrige svangerskapet, fødselen og barseltiden. Tenkte også jeg ville ha tid med hu eldste, nyte tiden med hu først rett og slett.
Men verst var det nok psyken min som spilte inn pga det forrige svangerskapet.

Det ble 4 år og 9 mnd mellom unga.

Hu minste er i dag 1,5 år og de leker helt fantastisk i lag, er utrolig glad i hverandre. Ikke noe særlig med sjalusi heller på hu eldste. Så jeg er veldig fornøyd med valget vårt :)

14 mnd i mellom mine:-) Brukte 2 år på å bli gravid med første, ville gjerne slippe det slitet med nr 2 så vi brukte bare prevensjon de første mnd så kroppen skulle få komme seg litt. Om jeg skulle bli gravid av meg selv og så tidlig så var vi bare sjeleglad for å få en til og slippe å slite så lenge..

Tenker absolutt ikke at det er "greit å bli ferdig med det" hvertfall, jeg føler at jeg aldri har lyst til å bli ferdig med småbarn! ( Hvertfall enda :p) Tenkte vel igrunn mest på at vi ønsket liten aldersforskjell, sånn jeg ser det så er det da større sannsynlighet for at de får glede av de samme tingene, f.eks ting vi finner på hjemme, som hobbyaktiviteter, bøker osv. men også ferieturer og aktiviteter. Føler det er lettere å velge hva man skal gjøre med en på 6 og en på 8 f.eks, enn om man har en på 2 og en på 12.   Her blir det ca. to år imellom.

For meg har det vært viktig å "ha alt på plass". Ventet med å få barn til vi hadde faste jobber og kjøpt leilighet. Når sønnen vår kom følte jeg veldig på at jeg ville gi ham all min kjærlighet og oppmerksomhet. Jeg hadde aldri hatt "samvittighet" til å få en til mens han var liten. Først det siste året har disse tankene begynt å forsvinne, og vi håper nå på et barn til i løpet av 2013. Hvis alt går som planlagt blir det 4,5-5 år mellom dem. Perfekt!

Back
Topp