Hva var sjefen din sin reaksjon da du fortalte om graviditeten?

M

Moderator Marte

Guest
Glede? Irritasjon? Blir det godt tilrettelagt? :)
 
Glede. Fordi det betyr at han blir gammelonkel igjen [emoji1]
Han er onkelen til samboeren min, og det har vært veldig greit tilrettelagt under han. Men! Det har vært andre som har ment at jeg får for mye puter under armene i form av flere (men korte) matpauser, men dette var da sjefen var sykmeldt :)
 
Veldig forventet sa henne.. Men også veldig tilretteleggende, glede og forståelsesfull :)
 
Sjefen var blid da jeg fortalte det og sa at det vare bare sånn han måtte forvente innimellom. Jeg var veldig letta, for har nettopp begynt i jobben og var rimelig nervøs for å fortelle... men han er veldig humørsyk og lunefull, så det er mulig han blir mer negativ utover i svangerskapet hvis det blir evt. sykemeldinger, behov for tilrettelegging osv. Har en kollega som har vært mye sykemeldt pga. ryggplager, og sjefen har ikke behandlet ham noe pent. Truet med oppsigelse hvis han ikke kom seg tilbake i jobb osv. Så jeg venter spent på å se om det kommer noen reaksjoner etter hvert.
 
Gratulasjon akkurat som sist. Får akkurat den tilrettelegginga jeg vil ha, og får derfor styre litt når det passer meg best i forhold til formen å være på jobb. Jeg klarer ikke kveld, sovner før klokka ni, så da får jeg jobbe dag i stedet.
 
Vel, jeg er min egen sjef.. så sjokk og glede [emoji13]
 
Kan vel skjønne at min skjef ikke var helt oppriktig hjertelig glad da han gratulerte meg, jeg sendte mail der jeg fortalte jeg var gravid og samtidig ga beskjed om at jeg ønsket tilrettelegging i form av å slippe 18-timers nattevakter...
Det tok en uke fra jeg sendte mailen til han overhodet ga noe tegn til at mailen var mottatt.
Har i ettertid hatt både 3-partsmøte med sjefen og bedriftsjordmor og medarbeidersamtale alene med han da, og han har vært forståelsesfull. Vaktfritak fra uke 12 ordnet seg med en legeerklæring fra fastlegen.
 
Hun ble veldig glad og gå meg en stor klem :happy:
 
Bare gratulerte. Spurte noen uker senere hvordan jeg følte meg.
 
Veldig glad og forståelsesfull. Opplever at det vil bli tilrettelagt dersom jeg ønsker det, men jobber på kontor så tror det kommer til å gå greit!
 
Han hadde bare venta på det, han. Og jeg får det akkurat som jeg vil ^_^ er heldigvis enkelt å tilrettelegge akkurat der.
 
Glad på våre vegne, og det lå litt inn kortene siden vi mistet i februar!
Hun hadde allerede tenkt tanken :p
Det er tilrettelagt så godt det lar seg gjøre, men er foreløpig 50% sykemeldt.
 
Back
Topp