Hva var familiens umiddelbare reaksjon?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
Min mor; Ja, det må jeg venne meg til. Litt tungt... [emoji85][emoji85]
Og hun heter Louise [emoji12]
 
Alle syntes det var fint,bortsett fra svigermor. Hun sa,fysj...nei det likte jeg ikke. Datteren vår heter Josefine❤
 
Svigerfar fikk tårer i øynene (oppkalt etter han). Resten synes også navnet er fint og koselig med å kalle opp:)
 
Da jeg spurte min far hva synes om navnet svarte han: "det prøver jeg å fortrenge. Hvor hører det navnet hjemme?" Skikkelig hyggelig tilbakemelding :/ Det er forresten et helt vanlig, norsk navn som mer enn 3000 kvinner i Norge heter. Han er heldigvis den eneste som har vært åpenlyst negativ.
 
Mamma sa bokstaven var oppbrukt og eg fikk finne noe bedre... Alle mener ho er oppkalt etter pappaen sin, men det er rett og slett mitt favoritt navn og eg har sagt hele tiden at får eg en jente så skal hun hete det... Sambo likte det.. Svigermor har strålende fornøyd.. Hun heter Alexandra :)
 
Alle mener det er et kjempefint navn, men at de aldri har hørt navnet Mathea før. Hun heter Mathea Emilie [emoji4]
 
Jenta vår som heter Tindra har bare fått fine kommentarer fra alle, gutten vår Cornelius har også fått fine kommentarer, men en gjenganger er "er det etter han Vresvik?" [emoji4]
 
Kun positiv respons da vår er oppkalt etter to avdøde oldefedre. Heter Jon Sveinung, godt Norsk og få med den kombinasjonen i Norge [emoji4]
 
Mamma hadde tenkt å bruke vårt navnevalg til min lillebror for noen år tilbake, men endte opp med et annet. Så dem var veldig fornøyd i alle fall! :)

Edit: Og dette visste ikke jeg noe om så ekstra gøy!
 
Back
Topp