Hva var familiens umiddelbare reaksjon?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Ble spurt om han var oppkalt etter noen, siden det er et gammelt norsk navn som ikke er så vanlig [emoji6]

De som har sagt noe sa at han passet godt til å hete det. Og noen reagerte med "hæ? Ble det det?", liksom overrasket, fordi de hørte at storesøster bare foreslo det ut av det blå da han var nyfødt. :)

At det var fint

Har ikke fått noen særlig reaksjoner på navnet. Alle gikk og ventet på at vi skulle bestemme oss. Han var over en uke da han fikk navnet sitt. Tror de fleste syntes det er helt greit[emoji4] var mer reaksjon rundt navnene til de to eldste, både positive og negative

Min familie syntes det var veldig fint. Svigerfamilien syntes det var rart.

Alle har sagt at de synes navnet er fint :pp hvertfall til meg. Er litt spesielle navn :) Svigermor er hun som har reagert "verst" med å si "skal ingen av mine barnebarn ha normale navn?" Hahaha

At de må venne seg til det... Pappa er dust og kaller han andre ting fordi han ikke vil bruke navnet hans... Mamma hadde en periode hvor hun bare MÅTTE komme med andre forslag, men ga seg etterhvert :)

Alle sier at de liker det, men så er de vell blitt vandt til det fra da vi ventet første siden vi alltid har sakt at hvis vi får jente så blir det det navnet [emoji846]

At de må venne seg til det... Pappa er dust og kaller han andre ting fordi han ikke vil bruke navnet hans... Mamma hadde en periode hvor hun bare MÅTTE komme med andre forslag, men ga seg etterhvert :)

Hjelpe meg! Jeg hadde blitt skikkelig sint hvis foreldrene mine hadde oppført seg slik.

Vi bestemte oss for navn i august, men holdt det hemmelig fram til fødselen så slapp unna innspill til andre navn. Siden navnet sto på papiret fra sykehuset innså de vel at det ikke var rom for endring :)

Fra jordmor og barselsgruppen har vi fått en del kommentarer om hvem de assosierer navnet til. Synes det er hyggelig.

Back
Topp