Hva var det vondeste med fødselen?

Siste delen, med «ring of fire» når hodet står i åpningen.... ÆVV!! Hehe.... men har fått det på avstand nå etter tre uker altså :p
 
Siste delen, med «ring of fire» når hodet står i åpningen.... ÆVV!! Hehe.... men har fått det på avstand nå etter tre uker altså :p
Det her! :facepalm: men det går heldigvis fort over!

Syns riene var veldig vonde den her gangen òg, men hadde styrtfødsel så var annerledes enn sist og derav veldig intense rier. Men er ein Anna, meir overlevbar smerte på ein måte :)
 
Siste delen, med «ring of fire» når hodet står i åpningen.... ÆVV!! Hehe.... men har fått det på avstand nå etter tre uker altså :p
Så enig! Når hodet står i åpningen og man ikke får lov til å presse fordi man skal tøye :p

Denne gangen var riene fryktelig vonde også (ikke at de var digge sist gang, men jeg kjente forskjell).
 
Riene denne gangen, men hadde styrt fødsel så det ble veldig intenst (1 time og 41 min fra første ri til han var ute) :p
Med første så var det vondest når hodet var på tur ut, men det gjorde faktisk ikke så vondt denne gangen :happy: lå på rygg med første, mens denne gangen så lå jeg på siden :)
 
For min del var det da jeg først revnet og de drev og tøyet, og så klippet de opp for å kunne dra han ut med vakum:confused:
 
Styrtfødsel her også (1 time), så jeg synes nok riene i seg selv var det vondeste. De var så sinnsykt intense og hyppige, hadde null kontroll. Og i tillegg var de "nedi der" og sjekka hele tiden også, og det gjorde det ikke akkurat bedre. Ring of fire var fæl, men da vet man liksom at det ikke er lenge igjen, så jeg følte det var en mer motiverende smerte. Jeg ante jo ikke om jeg skulle ligge med de intense riene i 1 time eller 12 liksom :p
 
Gikk fra 4 cm til å ha født på rundt 10 minutter, de minuttene var jævlig! En smerte utav en annen verden!

Men gikk jo fort over heldigvis :p
 
Styrtfødsel her også, så riene var veldig intens og vond, ikke fikk jeg epidural heller, selv om jeg maste om det helt fra jeg kom inn i fødestua :shifty:
Og når hodet sto i åpningen kjentes for å si det sånn, fikk høre av jordmorstudenten etterpå at da hadde jeg sagt at nå orker jeg ikke mer, husker det ikke selv da jeg var så smertepåvirket, men akkurat som man bare kan velge å stoppe da :hilarious:
Synes faktisk at pressriene var en befrielse, var egentlig bare da jeg følte at jeg hadde full kontroll, var kanskje da jeg følte minst smerter takket være bruk av pusteteknikker rett og slett. Men så ille kunne det jo ikke vært, siden jeg kjenner at jeg gjerne vil ha barn nr 2 etter hvert, er jo så verd det :Heartred
 
Jeg fikk epidural fordi jeg ikke klarte mer etter veldig hyppige og kraftige rier i noen timer, klarte ikke å hente meg inn mellom og ble veldig sliten. Hverken badekar, akupunktur eller sånne elektriske støt hjalp så det var nok den vondeste delen for meg. Hadde veldig god effekt så kjente hverken rier eller pressrier etterpå. Holdt på med aktiv fødsel i 8 timer etterpå og presset i to timer så tror ikke jeg hadde klart meg uten, men vet jo ikke hvor fort det ville gått uten epiduralen....
Synes samtidig at vondt etter klipping og rifter (fikk grad 3a), blødende brystvorter og mye barselstårer og null søvn etter lang fødsel nesten var verre enn selve fødselen mtp hvor overveldende det var:hungover:
 
Riene var verste. Ønsket ikke epidural i utgangspunktet men etter aktiv fødsel og stormrier i 6 timer uten pause fikk jeg epidural og takk og pris. Selve fødselen var en fantastisk opplevelse og lille var ute på to rier etter at pressebehovet meldte seg, var ikke smertefullt i det hele tatt ❤
Fødte natt til fredag og har ikke tenkt på smertene siden..det er så verdt det
Lykke til
 
Stormrier i 30 min. Kjente ærlig ikke at jeg fødte ungen en gang etter det, så da jordmor spurte om jeg ville ta hun skjønte jeg ikke hva hun snakka om:laughing002
Men brukte under 15 min og kun 3 pressrier så var hun ute.
Førstegangsfødene
 
Hm.. Så mange typer smerte å velge mellom:rolleyes: jeg synes det var forferdelig vondt å bli undersøkt, til og med med epidural. Men det å få babyen ut den siste delen var nok verst. Følelsen av å MÅTTE presse, selv om det kjennes ut som man revner i to når man gjør det:eek:
 
Ingenting var sån supervondt, så "Ring of fire" må nok vært det verste, kjentes ikke helt kult å vente rundt 5min til neste rie da :hilarious:

Sist gang var det da de tøyde mens jeg hadde rie. Det må være den verste smerten jeg har kjent i hele mitt liv til nå, rakk ikke det denne gangen heldigvis!
 
Back
Topp