Hva var det verste under graviditeten?

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Nå begynner ting og komme litt på avstand og jeg innser mer og mer at å gå gravid er noe av det verste jeg har gjort :p heldigvis kom gullet en mnd før så jeg slapp den siste, som sikkert hadde vært den verste! Hva var verst for deg?

Å gå over termin for tredje gang og måtte bli satt igang. Var så sliten og myyye vondter. Men ble belønnet med kjapp og fin fødsel og frisk liten kar. Men det var fælt mens det sto på:shy:

Jeg hadde en helt super graviditet og fødsel, d værste for meg var tiden etterpå pga mye ubehag nedentil etter selve utpressinga og sying.

Oppdaget GBS i uke 12 og gikk ikke bort så hadde antibiotika i aktiv fødsel.
Oppdaget kostholdsregulert svangerskapsdiabetes i uke 28 og måtte sjekke blodsukker minimum 5 ganger per dag siste 3 mnd.
Fikk bekkenløsning.
Fødselen ble igangsatt siden ikke kom på termindato (prosedyre ved kostholdsregulert svangerskapsdiabetes).

Jeg var nok veldig heldig og var i god form under hele svangerskapet, så det blir feil å klage, men jeg synes det verste var at jeg var så himla varm og klam hele tiden. Det var forferdelig ubehagelig.

Hatt et godt svangerskap, la ikke merke til noe særlig forskjell før 3 trimester. Men ikke noe som plagde meg noe særlig før den siste måneden. Da hovna jeg opp, gikk opp masse, var slitsomt å komme seg opp av sofaen, ned i senga osv osv. Og jeg hovnet noe sykt opp nedentil. Gledet meg bare til å være normal igjen, og klare å ta på meg sokker! Og det må jeg jammen si er godt nå :D

Jeg hadde en drømmegraviditet, men tidenes lengste latensfase! Maserier og nedpress fra uke 37, og snuppa kom dagen etter termin. Siden livmor hadde trent nesten daglig i over 3 uker gikk fødselen unna i en fei da, og helt uten komplikasjoner :D Sykt intense og tette rier da!

Jeg hadde et fint svangerskap, jeg elsket å gå gravid! For min del ble det forferdelig en uke etter fødsel da lille gutten min fikk påvist GBS og hjernehinnebetennelse. Lang og kjip behandling og mye magetrøbbel etterpå pga antibiotika. Først nå har det begynt å gå seg til :-) takk Gud for at han ble frisk!

Hadde egentlig et fint svangerskap :)

Så det verste var bekymringen i starten da jeg var redd for å gå på do i tilfelle noe skulle ha skjedd også var fire timer med pressetrang i fødsel ganske unødvendig ;) så føler ikke jeg hadde noe særlig og klage over.

Nervøsiteten for at noe skulle gå galt i første trimester! Hadde en spontanabort rett før jeg ble gravid igjen. Samt småblødninger hele første trimester. Men nå er hun her. Frisk og fin og helt fantastisk<3

Last edited:
Søvn, halsbrann og overtid :)

Halsbrann og bekkenløsning.. Følte meg rett og slett helt j*vlig de siste månedene..

Back
Topp