Hva var det siste babyen fikk å spise???

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Oppdater etter måltider, eller når du har tid;)

Vi delte en tallerkenen havregrøt med bær, kanel og kokkosfett i til frokost...Hermine var ikke imponert og spytta ut igjen:p
1366100241934.jpg
 
Han var så heldig å få gnage på det ene bladet til den store orkideen min som står (STOD!) på gulvet rett ved lekematten hans :eek:
Til lunch had jeg pakket en ella´s kitchen-fruktmos fordi jeg vet at han sikkert ikke har tid til mye pupp når vi er på barnetreff!
 
Siste hun fikk var grøt, nå skal hun snart få fruktbeger med fullkorn fra Småfolk:)
 
Simone fikk nettopp grøt med bringebær og banan.
 
Litt brødskive dyppa i pæremos. Det var ikke noe å bli mett av, så da fikk hun pæremosen på skjeia.:)
 
Skulle vi oppdatere etter hvert, så spiste Simone litt brødskive og banan/eplemos ca 12.30 pluss ei flaske mme (210ml).
 
Middag blir fiskegrateng:)
 
Ble fruktmos fra Ella's til lunsj og mm. Nå har hun gått hele dagen på 2 flasker mm og en fruktmos. :(
NEKTER spise middag, eller grøt, så hun er pottsur og jeg er fortvila!!! :oops:
 
Ble fruktmos fra Ella's til lunsj og mm. Nå har hun gått hele dagen på 2 flasker mm og en fruktmos. :(
NEKTER spise middag, eller grøt, så hun er pottsur og jeg er fortvila!!! :oops:
Men kjære du.. Virker hun sulten??
Er du virkelig bekymret for om hun får i seg nok mat/veske, så reiser du til legen. Det er så mye næring i morsmelk, det er jo egentlig det beste de kan få lenge enda!
 
Så flinke bebisene deres er til å spise :) Asle vil ikke ha noen ting :( Og spiser ikke mye i løpet av dagen.. Ganske fortvilende egentlig :( Trøster meg med at han alltid er like blid og i full vigør hele dagen lang og at han både hadde vokst og lagt på seg da vi var på helsestasjonen for ei uke siden :) Men hva skal man gjøre med en unge som ikke liker noen ting?? Jeg blir helt matt.. o_O
 
I 12-tida åt hun pæregrøt og 120ml mme, og etter en laaaang dubb fikk hun middag bestående av 150ml pastinakk, gulrot, brokkoli med litt oregano og hvitløk. Vann som tørstedrikk.
 
Så flinke bebisene deres er til å spise :) Asle vil ikke ha noen ting :( Og spiser ikke mye i løpet av dagen.. Ganske fortvilende egentlig :( Trøster meg med at han alltid er like blid og i full vigør hele dagen lang og at han både hadde vokst og lagt på seg da vi var på helsestasjonen for ei uke siden :) Men hva skal man gjøre med en unge som ikke liker noen ting?? Jeg blir helt matt.. o_O
Er han sulten da tror du?
 
Jeg tror ikke dere skal bekymre dere for om de spiser nok, for de får tilbudet, og spiser når de blir sultne nok. Kanskje metter melka mer enn dere tror..vi voksne har jo perioder vi spiser mye og lite også. Men om dere virkelig bekymrer dere likevel så stemmer jeg også for å gå og veie de og snakke med hs :) jeg hadde ikke bekymra meg om ungen ikke virka utilpass :)
 
Så flinke bebisene deres er til å spise :) Asle vil ikke ha noen ting :( Og spiser ikke mye i løpet av dagen.. Ganske fortvilende egentlig :( Trøster meg med at han alltid er like blid og i full vigør hele dagen lang og at han både hadde vokst og lagt på seg da vi var på helsestasjonen for ei uke siden :) Men hva skal man gjøre med en unge som ikke liker noen ting?? Jeg blir helt matt.. o_O
Tror Asle og Hermine skulle fått tatt seg en prat, de er visst enige om at det eneste som er verdt å ta til seg er melk...og kaaaanskje litt frukt til nøds, iallfall her i huset ;)
 
Men kjære du.. Virker hun sulten??
Er du virkelig bekymret for om hun får i seg nok mat/veske, så reiser du til legen. Det er så mye næring i morsmelk, det er jo egentlig det beste de kan få lenge enda!
Er det som er, hun VIRKER sulten, sutrer og gråter og lager "puppelyden" o_O Så setter jeg henne til bordet, tilbød både mat hun kunne spise selv, OG mos, OG grøt men hun bare limte munnen igjen...moste den hele maten :eek: Og gråt videre...helt til hun fikk flaske med melk, DA var det greit :oops: o_O ;)
 
Jeg kapitulerte og ga opp prosjekt middag, det ble 120ml velling MED malt i kl 16.30 ;)
 
Jeg tror ikke dere skal bekymre dere for om de spiser nok, for de får tilbudet, og spiser når de blir sultne nok. Kanskje metter melka mer enn dere tror..vi voksne har jo perioder vi spiser mye og lite også. Men om dere virkelig bekymrer dere likevel så stemmer jeg også for å gå og veie de og snakke med hs :) jeg hadde ikke bekymra meg om ungen ikke virka utilpass :)
Synes hun virker utilpass, er det som er problemet! o_O Hun sutrer store deler av dagen, det gjorde hun ikke da jeg dreiv å "lurte" i henne mat ;) Men orker ikke den der kranglinga! :p
snakka med hs og var ikke mye hjelp å få der gitt, hun foreslo bare å gi velling etter at jeg har tilbydd mat :eek:
 
I 12-tida åt hun pæregrøt og 120ml mme, og etter en laaaang dubb fikk hun middag bestående av 150ml pastinakk, gulrot, brokkoli med litt oregano og hvitløk. Vann som tørstedrikk.
OI, det var en solid porsjon middag ;)
 
Synes hun virker utilpass, er det som er problemet! o_O Hun sutrer store deler av dagen, det gjorde hun ikke da jeg dreiv å "lurte" i henne mat ;) Men orker ikke den der kranglinga! :p
snakka med hs og var ikke mye hjelp å få der gitt, hun foreslo bare å gi velling etter at jeg har tilbydd mat :eek:

Det høres ikke gøy ut for noen av dere. Men de må ho lære å gå fra bare melk til å like å få andre konsistenser inn. Kanskje spiller tenner litt inn? De kan bli litt rare når de gnager. Håper det løser seg snart! Vi toppet grøten med mye fruktmos da Simone var syk, og da spiste hun mye, men kun blanda inn i ville hun ikke ha da...kanskje du har prøvd allerede? Ellers så sa hs til meg at vi kan gi litt av vår middag dersom det meste er potet, ris eller pasta og grønnsaker. Det gjorde ingenting om det var salt i for de kan få litt. Simone spiser ikke hjemmelaga babymat men vår mat går ned på høykant. Vi har ikke gitt så ofte for vi har hatt så mye å gjøre at det ofte har vært halvfabrikata her i det siste, men det blir mer og mer når vi har hjemmelaget :)
 
Til middag i dag hadde hele familien, inkludert Daniel, fiskekaker, poteter, gulrot og brokkoli. Vi andre hadde brun saus, men det fikk ikke Daniel i mosen sin. Dette gikk ned på høykant - han rynket ikke på nesa i det hele tatt!
 
Back
Topp