Hva var det mest unøvendige du kjøpte?

Jeg liker tydeligvis hjelpemidler og stæsj, for jeg kjøpte "alt" som ble anbefalt, og fikk bruk for alt. :D
 
Ammeputa. Vet alle andre elsker å ha ammepute, men jeg brukte den aldri med første og kommer ikke til å gidde å kjøpe til andre. Mulig det er fordi jeg er så kort i overkroppen, men ammeputa ga absolutt ingen hjelp i å finne en god ammestilling.

Utover det, ingenting. Men jeg er usedvanlig lite glad i "stæsj" og kjøpte veldig lite greier sammenliknet med andre foreldre. Vi hadde ikke badebalje eller vippestol f.eks. Savnet ingen av delene.
 
Ammeputa. Vet alle andre elsker å ha ammepute, men jeg brukte den aldri med første og kommer ikke til å gidde å kjøpe til andre. Mulig det er fordi jeg er så kort i overkroppen, men ammeputa ga absolutt ingen hjelp i å finne en god ammestilling.

Utover det, ingenting. Men jeg er usedvanlig lite glad i "stæsj" og kjøpte veldig lite greier sammenliknet med andre foreldre. Vi hadde ikke badebalje eller vippestol f.eks. Savnet ingen av delene.

Enig i det med ammeputa! Helt bortkastet på en måte! Jeg hadde en tynn sak jeg arvet som jeg dro med meg rundt og brukte istede for å låne en sofapute... jeg lakk så ille, syntes ikke noe om d dersom jeg lakk på svigermors pute lissom! Men rent praktisk hatet jeg hele puta!

Men med nummer en var vippestol, babygym, vogn, badebalje og alt bortkastet. Nå med nummer to er ALT brukt daglig:hilarious: vippestolen ble brukt 5 ganger med storebror, lillebror må bare sitte i den til tider, ofte 5 ganger daglig:hilarious:
 
Tror det kommer veldig an på hvilken baby du får :)
jeg brukte ammepute MYE med nr1 - litt mindre med de andre, men fortsatt nok.
Vippestol elsket jeg (klassisk Babybjörn som vi fortsatt har og bruker om behovet oppstår ;) )

Bleiebøtte og stellebord var bortkasta her
 
Spennende å høre hva folk synes var bortkastet og ikke, det varierer sååå mye mellom folk!
 
Setet til badekaret (stokke dere tik stokke kar). Totalt bortkasta, endte opp med å gi det videre da, og de som fikk det bruker det mye.
 
En svær badebalje, i stedet for Stokke flexi bath. Betalte heldigvis ikke mye for balja, så ikke så ille bomkjøp. Fikk ikke plass til den i dusjen, og den hadde ingen slange eller stativ eller noe, så klarte ikke å tømme den selv etter at lille hadde badet. Mye mer praktisk med flexi bath på vårt bittelille bad.
 
En svær badebalje, i stedet for Stokke flexi bath. Betalte heldigvis ikke mye for balja, så ikke så ille bomkjøp. Fikk ikke plass til den i dusjen, og den hadde ingen slange eller stativ eller noe, så klarte ikke å tømme den selv etter at lille hadde badet. Mye mer praktisk med flexi bath på vårt bittelille bad.
Haha, svigerbror kjøpte et lite oppblåsbart badebasseng som fikk plass inni dusjen han :hilarious:
 
Men med nummer en var vippestol, babygym, vogn, badebalje og alt bortkastet. Nå med nummer to er ALT brukt daglig:hilarious: vippestolen ble brukt 5 ganger med storebror, lillebror må bare sitte i den til tider, ofte 5 ganger daglig:hilarious:
Det skal sies at vi hadde sånn babysete til Tripp Trapp, og jeg hadde ikke overlevd uten. Det erstatter jo på mange måter vippestolen også, er mitt inntrykk. Skal ha sånn med nr 2 også.
 
Bedsidecribn da vi fikk en klistermerkeunge.. Men skal sies at den er god til klesoppbevaring!
 
Bedsidecrib. Lånte den bare heldigvis da. Men fram til babyen begynte å bevege seg rundt sov han bare ved siden av meg. Nå ligger han i sprinkelsenga (hevet og tatt av den ene siden) ved siden av meg, med bbhugme puta som hinder før jeg legger meg ;)
Det nydelige babynestet som venninna mi sydde hadde jeg nok også klart meg fint uten. Lite brukt med begge, men var praktisk å ha med på båttur i sommer da. Så lå babyen stødig i køya :p
Bleiebøtta som vi fikk på barnevognhuset er ikke brukt.
Ellers har vi brukt det meste. Vippestol, Stokke newborn, ammepute(bbhugme), babygym, badestol, badebalje, hengevugge (min favoritt) :)
 
Sånn swaddler, men det var fordi vi ikke kjøpte den før han var 6 uker (han var prematur så hadde vi hatt den når han ble født hadde den blitt mer brukt), brukte den i en uke...

Fancy stelleunderlag/teppe til stellematta, den ligger bare i lekegrinda og tar opp plass...
 
Det skal sies at vi hadde sånn babysete til Tripp Trapp, og jeg hadde ikke overlevd uten. Det erstatter jo på mange måter vippestolen også, er mitt inntrykk. Skal ha sånn med nr 2 også.

Haha og det tripptrappsetet var helt bortkasta her, brukte mye heller vippestol fori han trivdes bedre der. Ammepute kunne jeg derimot ikke klart meg uten, da måtte jeg ha vært hjemme og ligget i senge ved HVER amming :p
 
Alle tingene jeg trodde kom til være de mest nødvendige som bedsidecrib, sprinkelseng, Babynest. Tenker jo at alle disse tingene er nyttige for mange, men har man klistremerkebaby så har man det.. hehe
 
Sprinkelseng. Men den har en funksjon, siden den står ved senga vår så ikke lille ramler ut. Men våre to har brukt den mindre enn 10 ganger til sammen.

Babybjørn bæresele er vel mitt absolutt største bomkjøp. Ikke sitter barnet godt i den og den er heller ikke spesielt behagelig for den som bærer. Synes det var vanskelig å få frie luftveier i tillegg til at det må være fryktelig ubehagelig for barnet å henge etter skrittet... Tulaen, derimot, ble flittig brukt det første året.

Ellers har jeg aldri fått bruk for sinksalve og smokker
 
Back
Topp