Hva var det mest unødvendige?

  • Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Har dere noen kjøp til nyfødte /svangerskap /barselstiden som dere i ettertid ser var unødvendig?
 
Brystpumpa, ammepute, uro med musikk.. Og så har ho hatt litt for mange ting å sove i.. Korga etter meg og vogga etter sambo + vogn og sofa. No begynner det å bli smått med plass i vogge og korg, så må ha sprinkelseng snart! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mye jeg sikkert kunne klart meg uten, men det aller meste er faktisk i bruk :) Fine og upraktiske klær og nyfødtinnlegg til Ergobabyen er vel det jeg ser jeg kunne spart meg for.
 
Nei. Lærte sist, så har tenkt godt gjennom det før jeg har kjøpt noe denne gangen. Mye jeg er fornøyd med å ikke ha kjøpt, da jeg ikke har savnet det eller hatt bruk for ;)
 
Masse klær som aldri ble brukt, ammepute, alle teppene (holder med 2 liksom) og brystpumpen er vel ikke brukt mer enn 2 ganger
 
Mye jeg sikkert kunne klart meg uten, men det aller meste er faktisk i bruk :) Fine og upraktiske klær og nyfødtinnlegg til Ergobabyen er vel det jeg ser jeg kunne spart meg for.

Akkurat bestilt ergobaby uten spebarnsinnlegg. Brukte du den heilt uten eller gjorde du noe annet første tida?? Jenta mi er ti uker i dag...
 
Akkurat bestilt ergobaby uten spebarnsinnlegg. Brukte du den heilt uten eller gjorde du noe annet første tida?? Jenta mi er ti uker i dag...
Brukte innlegget den første tida, men brukte ikke selen så mye. Bar mest innendørs, og da foretrakk jeg ringslynga. Innlegget ble for varmt. Han vokste ut av innlegget før han var 8 uker, og det var først da jeg begynte å bruke selen mye. Ville aldri vært selen foruten da, den er HELT knall :D
 
Brukte innlegget den første tida, men brukte ikke selen så mye. Bar mest innendørs, og da foretrakk jeg ringslynga. Innlegget ble for varmt. Han vokste ut av innlegget før han var 8 uker, og det var først da jeg begynte å bruke selen mye. Ville aldri vært selen foruten da, den er HELT knall :D

Hvor stor var gutten din ved 8 uker??

Tror jeg har mest om noen som bare la ett teppe i bunnen av selen... Samboer hentet selen på posten i kveld men ikke orka å pakke opp enda.....
 
Hvor stor var gutten din ved 8 uker??

Tror jeg har mest om noen som bare la ett teppe i bunnen av selen... Samboer hentet selen på posten i kveld men ikke orka å pakke opp enda.....
Vet ikke nøyaktig, men han var nok passert 6kg i hvert fall, og han er rimelig lang. Han fikk akkurat ikke støtte til hodet i innlegget lenger. Om din drukner i selen uten innlegg vil jeg tro et teppe i bunnen går bra, er jo bare om å gjøre å få babyen høyt nok opp :)
 
Vet ikke nøyaktig, men han var nok passert 6kg i hvert fall, og han er rimelig lang. Han fikk akkurat ikke støtte til hodet i innlegget lenger. Om din drukner i selen uten innlegg vil jeg tro et teppe i bunnen går bra, er jo bare om å gjøre å få babyen høyt nok opp :)

Ikke veid siden 6 ukers kontrollen. Eller tok ei ca vekt hjemme i helga med å først veie meg sjøl og så begge. Husker ikke heilt men tror det var 5,6 kg da... Får prøve meg litt frem i morra :)
 
Bleiebøtte! Tar ut bleier med en gang, tar ikke sjansen på at de skal ligge i en bøtte på varmekablene.. Ellers har vi enda ikke tatt i bruk jakker/gensere med hette, og søte små sko blir jo bare sparket av med en gang :)
 
Alt for mye klær! Ellers bruker vi nok det meste :)
 
Fra september :p
Men de tre mest unødvendige tingene har vært bilstolpose, bilstolfeste til vogn og bleiebøtte :)
 
Veldig mye! Alllllt for mye klær. Heldigvis var 90 % arvet og hun brukte sikkert bare 10% av klærne. Det er utrulig lite man egentlig trenger, men det var vanskelig å tenke når man ville ha alt og det beste til sin førstefødte :p Ammeputa Cozyfix hadde jeg aldri klart meg uten btw! Og ammeklær bra Boob.
 
Back
Topp