Hva var det fineste jordmor gjorde under fødselen?

M

Moderator Irene

Guest
Som du tenker tilbake på og syns var veldig bra gjort? :)
 
Var med meg hele tiden, sa alltid i fra om hun gikk noe sted, hvor hun gikk og hvor lenge hun ble borte :) følte hun var der hele tiden :)
 
Hun kom bort på barsel dagen etter for å hilse på, det syntes jeg var veldig hyggelig!

Jeg snakket også med jordmor 2 dager etter fødsel, hun fikk undersøke meg nedentil (som hun sa etter fødsel at hun skulle) og vi hadde en hyggelig prat om fødslen :) hun fikk igså bli med på nyfødtintensiven å hilse på lille, og hjalp meg å få med alle tingene mine når jeg skulle bytte avdeling fra barsel til intensiven :)
Veldig hyggelig gjort :)
 
At hun trosset fødselslegen og lot meg beholde epidural også under pressriene. Hun visste hvor utslitt jeg var etter 36 timer og at jeg hadde nådd smertegrensen min for lenge siden
 
Hun lot meg få styre «showet», lyttet og hadde stor omsorg for meg [emoji173]️ Hun roste meg ofte, var mye tilstede og bidro til at denne fødselen opplevdes helt fantastisk [emoji173]️
 
Hun var en trygghet under fødselen :Heartred Da det sto på som værst, og jeg hylte og skreik, var hun rolig og betryggende. Hun forsto at jeg ikke taklet smerten, og ga meg morfin og lot meg få epidural selv om det var i siste lita. I etterkant takket jeg henne for støtten, for uten henne hadde jeg ikke holdt ut.
 
Sniker fra oktober (var innom her en del med termin den 29.)
Da det sto på som verst tok hun hodet mitt i hendene og sa at nå måtte jeg fokusere på henne og pust. Det trengte jeg virkelig, hadde mistet kontroll over smertene. Pappaen var også veldig glad at hun tok styring.
Og så kom UL-jordmora som vi var til for vekstkontroll, oppom for å hilse dagen etter fødselen. Det syns jeg var veldig koselig [emoji4]
 
Hun lot meg styre helt selv å betrygget meg med at lille hadde det bra mens det sto på som verst :) Da det gikk fra 3 cm til full åpning å pressrier på timen kom hun inn så snart mannen hentet henne å forlot meg ikke før det var overstått :) også lot hun mannen sove sammen med oss på fødesuiten siden lille kom 02.12 på natten noe som betydde så utrolig mye ❤️
 
Rakk ikke å gjør så my hær men hu va full av humor å passa oss derfor veldig bra [emoji173]️
 
Back
Topp