Hva var det første tegnet ditt på graviditet?

Neya

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Litt morsomt. :wacky: Hvilke tegn var det som gjorde at du tenkte at du var gravid?

Det aller første tegnet som fikk meg til å mistenke det var at jeg ble vanvittig frossen på kvelden. Jeg har 3 barn og det har vært sånn hver gang. :wideyed: Så her skjønte jeg det rimelig kjapt at noe var på gang igjen.
Ellers stikninger, murringer, vondt i korsryggen.

Hadde helt sinnsykt halsbrann, har det aldri ellers! Så var det en sterk magefølelse jeg ikke klarte slippe taket på, så tok en test :) Forventa negativ, men jammen var den veldig klart positiv 10 dpo ❤

Vondt i bekkenet, kvalm på ettermiddag/kveld og murringer/menssmerter. Skulle egentlig ikke teste før IKM, men samboer overtalte meg til å teste før da han var overbevist om at jeg var gravid, mens jeg var pessimistisk og mente det hele var innbilning :hilarious: testen var helt tydelig positiv, men måtte ta en digital samtidig for å overbevise meg selv. :wacky:

Har vært igjennom IVF og havnet på sykehuset da jeg var overstimulert, og da før jeg hadde fått positiv test så sa sykepleiere og leger at jeg måtte gå på blodfortynnende medisiner frem til jeg var 10 uker på vei. Dette ble nevnt så mange ganger og når jeg var på kontroll for væske i buken så sa legen at jeg var nok gravid og snart ville få en positiv test:) Gikk 2 dager, så fikk jeg gravid 1-2 på digital:oops:

Hadde så stikkinger i korsryggen at jeg mistenkte at det var noe på gang, testet dagen etter og den var positiv allerede på 8dpo! :)

Fikk symptomer på lett overstimulering 10dpo, så begynte å skjønne lunta at det kanskje hadde gått allerede da:) Fikk positiv test når jeg testet 12dpo, da drømte jeg at jeg testa positivt om natta også, så da måtte jeg bare teste❤️

Kvalm på kveldene fra 3DPO og murringer på høyre og senere venstre side. Vondt i korsryggen har jeg også. Også har jeg hatt en litt sånn tjukk følelse i halsen.

Kvalm hele dagen og metallsmak i munnen

Jeg frøys noe insane, og gjør enda, til tross for at jeg normalt kan gå i t-skjorte når det er minusgrader:wideyed: Ble også andpusten av ingenting og sykt trøtt. Sov uten problem 15-16 timer hver dag første uka etter unnfangelsen:meh:. Etterhvert kom mensmurringer og ømme pupper (på en helt annen måte enn når mensen er på tur). Hadde tatt test 4 dager før jeg tok en ny en, og jeg var helt sikker på at denne også kom til å være blendahvit:arghh: men jaggu var det 2 streker:smiley-bounce016:Heartbigred:love7

Frostrier og hetetokter om hverandre, og høyere basaltemperatur enn jeg pleier å ha :)

Veldig frossen og trøtt. Pluss at jeg måtte tisse på natta, noen jeg normalt aldri gjør. Og litt ømme bryster. Dette var symptomer som kom allerede før IKM og det har vært sånn de andre gangene jeg har vært gravid og. Helt likt :happy:

Reagerte på mensen var for sen, men trodde jeg bare var i uregelmessig enda.

mannen kommenterte jeg var andpusten og tenkte fy nå begynner det å slå inn at jeg ikke trener aktivt som jeg har gjort.

var kvalm og sånn før jeg testa, testa ikke før 40 dager siden sist mens... men trodde jeg bare tilla meg symptomer så hørte ikke på de

Jeg lå og gråt på sofaen fordi jeg ikke trodde jeg var gravid. Så innså jeg at jeg like godt kunne ta en graviditetstest (kveld 9 dpo) for å bare bekrefte null graviditet, for jeg lå tross alt og gråt og var helt fra meg, det var jo litt rart. Jammen dukket det opp en liten strek :hilarious:

Last edited:
Jeg kjente det med en gang etter EL at her var det noe som ikke stemte livmoren. Så. Fikk jeg god luktesans, Metallsmak i munn og trøtt. Så kom ikke mensen. Jeg har enda ikke testa meg jeg da. :wacky::rolleyes: Er 5+0 i dag, men bor så langt unna Apotek og var tom for tester så har bestilt fra farmasiet.. Kan ikke kjøpe sånt på den lokale coopen da blir det mye snakk. ;)Den kommer vell i dag eller i morgen. Men jeg veit jeg er gravid. For i går kom kvalmen på eftan når jeg sto å laget mat. :meh:Fikk nesten ikke i meg noe. Sovner kl. 20.30. :p teller ned til uke 12. Da ga kvalmen og trøttheten seg hos meg sist. Men håper at jeg kan møte jula med alle luktene uten å spy.. :p

Pissetrengt og trøtt:)

Veldig god luktesans, vondt i korsryggen og ligamentsmerter når jeg reiser meg eller skifter stilling raskt. Ekstremt trøtt!

Ligamentsmerter. Og så begynte det å lukte vondt i kjøleskapet, det har skjedd hver gang jeg har vært gravid. Holder pusten når jeg henter ut mat:silent

Vanvittige mensensmerter. Typ verre mensensmerter enn de heftige jeg har de første dagene jeg har mensen og blør masse, bare at mensen aldri kom. Da hadde jeg en klok venninne som skrev til meg at hun hadde på følelsen at jeg var gravid og ba meg ta en test. Jeg selv tror ikke på det selvom alle tester er positive. Jeg syns bare det er rart å ha SÅ vondt uten at noe er galt. Hadde aldri hørt om det før, så ble mildt sagt tatt på senga der.

Back
Topp