Hva var det første plagget du strikket?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg er nybegynner i strikking og begynte på en shorts for ett år siden som ennå ikke er ferdig rett og slett fordi jeg mistet motivasjonen. Har planer om å få den ferdig fortløpende, og så vil jeg begynne på noe nytt. Denne shortsen vil været det første plagget jeg har strikket.

Hva var ditt første plagg som du strikket? Var det enkelt eller vanskelig? Fikk du det til selv, eller fikk du hjelp?

Fortell gjerne hvor jeg kan finne oppskrift. ☺️
 
Jeg strikket selbuvotter! Kunne strikke fra før, men da hadde jeg nok ikke strikket på 15 år :)

Begynte på en del prosjekter i begynnelsen jeg ikke fullførte, og det er helt greit. Likte ikke garnet eller det ble veldig knotete.

Å rekke opp er lov ;-)
 
En sparkebukse på alt for små pinner som tok en evighet :p
 
Hals. Gjorde det vanskelig for meg selv, designet mønster og tok det på feelingen. Ble kjempebra.
 
Snøløvgenser på tykke pinner. Lille elsker genseren og garnet er veldig tilgivende så litt feil vises ikke :)
 
Jeg strikket en jakke til dukken min - firkantet mønster i rettstrikk, strikket flatt/frem og tilbake. Var kanskje 6-7 år gammel! Vet ikke hvor bestemor fant oppskriften, men hun hjalp meg i hvert fall med å få det til!

Kanskje jeg må se om den finnes fortsatt, hadde vært morsomt å ha til den lille jenta i magen
 
Jeg strikket selbugenser til bikkja :p
Masse brukt av en liten frossen firbent.

Nå er jeg i gang med mitt første menneskeplagg, en traktorgenser fra bluum til jentungen.
 
Snøløvgenser her til minste. Syns de er så pene [emoji4][emoji4]
 
Jeg lærte å strikke med mormor når jeg var liten. Som voksen tok jeg opp strikkingen igjen og gjekk rett på å strikke en Marius genser. Ble veldig fornøyd med resultatet.
 
Jeg hoppa rett på en cape/poncho med Mariusmønster og patentstrikk. :p Hadde prøvd enklere prosjekt først, men var ikke motivert til å gjøre de ferdig. Capen var første som ble ferdig. :)
 
calorimetri pannebånd var noe av det første jeg strikket.
 
Selvuvotter var vel det første som ble strikket av ordentlige prosjekt :happy:

Lille tulla i magen har nå fått seg to par selbuvottee, ei lue, to bleiebukser. På pinnene ligger det en Klompelompe festkofte? i str 9-12mnd, har også kjøpt garn til kyse, en lettstrikka genser, pledd og hentesett!
 
Back
Topp