Hva var den vordende pappaens/partners første reaksjon på graviditeten?

Han er så rolig og fattet. Jeg tok det over telefon - jeg gråt og han trodde det var fordi jeg var lei meg. «Men er det noe å bli lei seg for, da??», spurte han. Hehe. Han ble så klart veldig glad og overrrasket, da vi jo skulle i gang med IVF. Han er fin han mannen min altså - alltid rolig, behersket og trygg ❤️ En mann av relativt få ord når det kommer til følelser, men han ble veldig glad på telefonen, og sendte en koselig melding etter at vi hadde lagt på hvor han skrev at han ville gi meg en stor klem så fort han kom hjem.
 
«Yesss! Det er sånn en positiv test skal se ut, baby!!» ropte min. Nå setter han frem folatet på benken hver morgen, lager te, og synger teite sanger til magen. ❤️
 
«Yesss! Det er sånn en positiv test skal se ut, baby!!» ropte min. Nå setter han frem folatet på benken hver morgen, lager te, og synger teite sanger til magen. ❤️

Hahah. Det er fantastisk at han synger, da. Mannen min er så sjenert på sånne ting, så her er det skravla mi som går i et banka kjør, mens mannen prøver å svare som best han kan. Håper han får litt mer feelingen etter TUL.
 
Hahah. Det er fantastisk at han synger, da. Mannen min er så sjenert på sånne ting, så her er det skravla mi som går i et banka kjør, mens mannen prøver å svare som best han kan. Håper han får litt mer feelingen etter TUL.
Er det første barnet? Typisk menn å være mer «fattet» kanskje..
 
Han var fornøyd han, vi gikk gjennom fryseforsøk og han var ganske sikker på det ville gå fint. Så jeg ser en svak strek, men vi får se imorgen eller noe sa jeg - okei så spennende, den er grei. Så pusha han på testemaraton i en uke eller halvannen :smug::D:p
 
Han fikk en positiv digital + en smokke i kalenderen sin - først kjente han bare oppi i posen å spurte først om det var en tusj:hilarious: men han skjønte det var en test da og siden vi har hatt et par kjemiske, så ville han ikke få forhåpninger enda og der er jeg helt enig med han. Ser foreløpig veldig greit ut, men tar det ikke som en selvfølge lengre.
 
Han var ikke hjemme når jeg testet. Sendte han en melding med bilde. Han var kjempeglad. Da han kom hjem var jeg borte....da jeg kom hjem senere hadde han kjøpt blomster og sjokolade. Nå må han kysse magen og snakke til den hver dag
 
Sambo var ikke hjemme, sendte sms med et jeg var gravid. Fikk en baby emoji og et stort smil tilbake. Og vi snakket om det på ettermiddagen, men han trodde ikke helt på det. Først etter en digital med 3+ 4 dager seinere, trodde han på det og gleder seg :happy:
 
«Håhå jeg har supersæd» sa mannen min :hilarious:
 
Vi var på julebord med jobben min, jeg hadde tatt noen som viste så svak strek at han mente det var sånn testene ble etter en stund.. Valgte likevel å ikke drikke pluss jeg gikk å la meg ca 12.00! Følte på meg at det hadde klaffa, tok en digital da det var det eneste jeg hadde og den viste gravid 1-2!

Bestemte meg for ikke å avbryte kvelden hans så venta til han kom inn dørene i 2 tiden og spurte om han kunne skru på lyset! Han ble sååå glad og lo seg selv til sengs, tror likevel fylleangsten ble litt stor dagen etterpå da han med en gang begynte å spørre hva om og hva hvis! Han er fortsatt litt redd hvis vi snakker om det, men har IKM i morgen og han tror ikke helt på det før mensen uteblir :) skal fortelle det til min mor allerede på fredag av praktiske årsaker så håper han "tror på det" til da:)
 
Min "oppdaget" det før meg. Han kom hjem fra jobb og det første han sier på vei inn døra er: jeg tror du er gravid igjen" med et stort smil rundt munnen. Jeg svarer nei, det er alt for tidlig til å vite det. Skal ha mensen om 3 dagen. 3 dager gikk og mensen kom ikke. Testet positivt, og han sier: det var det jeg sa! :smiley-bounce022
Han kjenner meg visst bedre enn meg selv :hug003
 
Jeg vekte han og dyttet et mobilbilde av fire tester med svaaake streker i ansiktet hans og spurte «hvor mange streker ser du?!». Ikke overraskende var svaret «hæææ?» :hilarious: Måtte forklare, men han var i ørska og jeg måtte dra på jobb:p Litt utpå dagen sendte han melding om at han var veldig glad og at han bare hadde vært trøtt:sleep002 Her om dagen kom han hjem med blomster for å offisielt gratulere :love7

Planen var å vente på positiv digital. Men siden jeg var veldig opptatt av at han skulle få vite det først, og jeg skulle til legen samme dag, måtte det bli sånn :laughing002
 
Jeg tok test torsdagen før jeg skulle på jentetur(skulle reise samme dagen) så fikk ikke sagt noe til han før jeg kom hjem da jeg ville si det ansikt til ansikt. Jeg kjøpte en fotballdrakt i strl 0-3 mnd og la på bordet sammen med en graviditetstest. Han ble veldig glad, og sier hele tiden at han gleder seg :)
 
Han ble veldig glad... tror han nesten ble mest glad for at humørsvingningene mine hadde en god forklaring og kom til å gå over etterhvert!:smiley-angelic008
 
Han trodde ikke på meg da strekene var for svake mente han, så jeg svidde av en digital dagen etter. Han ble glad og går rundt og snakker om at han har fått verdens beste julegave :)
 
Så utrolig koselig! :joyful:
Jaa, jeg er ekstremt heldig som har klart å lure til meg en sånn fin fyr, rett og slett! Men det tok litt tid før han skjønte hvor heftig omveltning det kan være i kroppen så tidlig i graviditeten. Etter litt undervisning har han derimot skjønt greia veldig bra, og nå er det ikke annet enn støtte og omsorg å hente her! ❤️
 
Back
Topp