Hva var den største overraskelsen med barseltiden?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Skjedde det noe du ikke hadde forutsett? Eller var noe enklere eller vanskeligere enn du hadde trodd? Hva ble du overrasket over, og hva overrasket partneren din mest?
 
Ble overrasket over at alt gikk så lett og hvor naturlig alt føltes fra dag en. Jeg hadde forberedt meg på at barseltiden skulle bli litt tung, men det ble den beste tiden i mitt liv.
Veldig takknemlig for det!
 
fineste tiden i livet! Men litt sjokkert(hver gang) over hvor fort det går!!
 
Ble overrasket over at Barseltiden gikk så mye lettere som alenemor enn med en partner.
 
Overraskende hvor trøblete det var med ammingen med en gang, hvor uproblematisk det var å ta keisersnitt, hvor utrolig enkel babyen er å håndtere, hun er bare fornøyd og sover og spiser. Fineste jeg noen gang har opplevd, måtte det aldri ta slutt!
 
St babyen skrek i timesvis uansett hva jeg gjorde, at helsesøster ga blanke f. Han så jo så fornøyd ut når vi var på kontroller.
At jeg hadde lyst til å rive av meg håret og hoppe ut av vinduet bare for å få et sekunds fred.
Ble ikke sånn «reise på kafe og kose seg» barseltid her nei
 
Ble overraska over hvor enkelt alt var! Det var verre å være gravid enn å ha en baby :rolleyes: Nå er jeg gravid igjen, så denne babyen er nok stikk motsatt, så spør igjen da :hilarious:
 
Overraska over hvor kjedelig, deprimerende og tungt det var. Var en lettelse å begynne å jobbe igjen. Håpet det blir bedre denne gangen.
 
Overrasket over hvor vondt det var etter fødsel i mange måneder. Hvor tungt, kjedelig og travelt det var å være hjemme med en baby som i teorien skulle sove mange timer på dagtid, men jeg hadde knapt sjans til å gå på do fordi hun ikke sov. Og hvor godt det var å komme seg på jobb igjen.
 
Visste at det kom til å bli tungt med baby for første gang, men ikke at det skulle bli så overveldende. Med både fødselsdepresjon på meg, kolikk og refluksplager på babyen så har det vært veldig vanskelig. Det er fortsatt noe tungt, men jeg synes det er mer koselig nå etter 5 mnd enn barseltiden.
 
Hittil overrasket hvor forskjellig det var mellom barna også. Nr 1 var rolig og ville bare kose. Nr 2 bare skrek og ble Hasteopperert 8 uker gammel for brokk og fikk medisiner mot refluks ved 4-5 mnd. Så er spent nå.
 
Overrsket over hvor hardt ammingen var, og at det gikk an å overleve på 1-2 timers søvn i lengre perioder
 
Med nr 1 var barseltiden tung og trøblete med amming og visste ikke hva som skjedde. Nr 1 ble lagt inn på sykehuset igjen når han var 7 uker gammel og ble der i 2,5 mnd. Fikk en kronisk sykdom som han forsatt lever med.

Med nr 2 var mye bedre og var mye roligere og visste hva jeg hva gikk til. Ikke så trøblete amming og fikk tid til å gå masse turer og møte barselgruppa.
 
At amminga var så vanskelig, stressende og vondt (pga sopp og brystbet.)
Og at jeg ikke var/er trettere.
 
Hadde ikke forventet at det skulle bli så vanskelig med amming og det var veldig sårt. Barseltårene som kom i hytt og pine var jeg heller ikke forberedt på.
 
Hvor kjedelig det var :eek: nr1 skrek fra kl 17 ca, til ca kl 2 eller 5 hver eneste natt fra dag 12 til ca 5mnd. Sov ingen andre steder enn på meg, grein om jeg la han på gulvet. Når for sa at jrg skulle nyte tiden hadde jeg garantert gitt de grisekjøring om jeg hadde hatt energi til det ;) tiden gikk sakte, og det er ikke så veldig koselig når det er sånn. Og det var helt uaktuelt for samboer å bidra. Brukte hørselvern mye den tiden ;) nr2 var heldigvis ikke slik, men jeg kjeda meg fortsatt mye ;) overraskende hvor mye man kan glede seg til å jobbe igjen :p
 
Ble overrasket over at barseltida kan være så forskjellig!
Nr 1 kom 5 uker for tidlig, sov mye og kunne sove hvor som helst og måtte vekkes for mat, brukte ammeskjold hele ammeperioden og kroppen trengte lang tid på å komme seg etter fødsel.

Nr 2 kom fort, har vært veldig avhengig av kroppskontakt, ikke sove like mye, trøblete ammestart med store sår og brystbetennelser før jeg fant frem skjoldene igjen.

Er også positivt overrasket over hvor enkelt det var å slutte med skjold på nr 2, førstemann ville aldri amme uten skjold.
 
Hvor utrolig vanskelig det skulle være å komme seg ut av huset:-/
 
Back
Topp