Hva var de første tegnene dere hadde på at fødsel var i gang?

Katy

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Greit å vite å få litt tips nå når det nærmer seg august :)

Venter den lille jenta mi den 2 august :)

Tarmtømming :-P
Og vondt i ryggen. Ingen andre tegn før riene begynte i bilen :-)

Vannavgang, så rier etter ca ti minutter ;) men forventer ikke en lik fødsel denne gangen ;)

Rier :) håper på samme start :)

* Lillesøster ventes 19 august *
* Sladrer med Lillemirakel *

Vannet gikk med de to første, tredje kan jeg vel si at jeg satte i gang selv, så da må det vel bli at det starta med rier :)

Vannet gikk. Men fikk bare maserier eller hva det var, så måtte bli satt i gang.

Vannet gjekk ca 11.30 torsdag , natt til fredag ca kl 01.00 gjekk slimproppen og ca 1.30 kom første rie ;) fødte 12.36 fredag !

Uvel, tungpustet, nedpress, maserier/kynnere som var like smertefulle som under fødsel. Dette begynte 4 uker før fødsel, og var likt under fødselen. Når JM sa at nå kom jeg meg ikke hjem uten bebis (var egentlig inne for å bli satt i gang, men da mente de fødsel var i gang), husker jeg at jeg tenkte: "hvordan kan hun vite det, om dette er fødsel, da har jo fødselen vart i en mnd..."

med han første gikk slimproppen tidlig på kvelden (er snart 15 år siden så husker ikke tidspunkt), men så kom riene rundt kl 21 på kvelden, men var ikke født før 2100 dagen etter.... Med nr 2 så startet det med murring i rygg ca kl 21 på kvelden, og ste mora mi "tvang" meg til å ringe jordmora da vi bodde en god kjøre tur unna sykehuset. møtte jordmora kl 2145 og hadde da 2 cm åpning og fikk velge selv om vi ville hjem å avvente eller starte kjøreturen. Ste mora mi mente at det var lik så greit å kjøre til sykehuset, og bra er det for han kom i skudd fart, og da vi annkomm sykehuset 1,5 time etterpå hadde jeg 7 cm åpning og 30 min etter det var det over og junior kom ut ;p nr 3 var veldig lik nr 2. startet med murring i 2000 tiden, rier i 2330 tiden, og pia ble født i 01 tiden. men nr 4 ble gangsatt på dag +10 og født på dag +12....

Følte meg varm og litt "klein" uten å ha feber. Noen timer etter kom takene, litt som "hold" i magen. Trodde jeg ville kjenne det mere som tak fra ryggen og frem, men for meg var det kun stram mage og magetak når det satte igang. Ingen vannavgang. Den måtte jm til slutt ta på sykehuset.

Her statet det med rier begge gangene.

Ser at hos mange har det startet med vannavgang :D

Venter 1 av 3 kjekkeste gutter den 06.08.13 ;)

Begge mine fødsler begynte med tak, svake rier og murringer som ble vondere etterhvert.. Vannet ble først tatt langt ute i fødselen (5-7 cm åpning)

Back
Topp