Hva var andres umiddelbare reaksjon til babyens navn?

Kun positive vi har hørt, mange som synes sammensettingene av navn er veldig fine; Dobbeltnavn på begge ungene.
 
Nei det har vært mye rart med alle 3. Kun svigermor og pappa som ikke har sagt noe negstivt. Derfor holder svogeren og svigerinna mi navnene hemmelig. Jeg er så nysgjerrig at jeg blir litt sprø, men skjønner de veldig godt.
 
Vi har fått så utrolig mye skryt for navnene til ungene. Eldste sitt navn var helt nytt for alle, ingen hadde hørt det før, men alle har syns det er veldig fint. Yngste sitt navn er oppkalling, og har nok gledet mange i familien pga det. Ett stort pluss er at navnene passer veldig fint sammen :)

I prosessen til eldste fikk navn derimot, da fikk vi høre mye rart. Var mye sjeldne navn, og det var ikke så populært da som det er nå :)
 
Vi fikk en grei positiv reaksjon. Navnet til mini er såpass unikt her i Norge at de lurte mer på hvor vi hadde funnet det navnet :hilarious: Men de syns det var veldig fint og passet mini veldig godt :Heartred
 
Ingen negative, i grunn få reaksjoner annet enn mellomnavnet (positivt da det er oppkalling).
 
Storesøster er oppkalt etter oldemor (sambos mormor) som fortsatt lever. Mamma likte ikke navnet til å begynne med, men hun sa aldri noe og nå kan hun ikke se for seg et mer passende navn til apekatten vår. Svigerfar var heller ikke utelukkende begeistret, ettersom lillesnupp fikk samme navnet som hans svigermor, men han syntes oppkalling var en fin gest. Navnet til lillebror holder vi hemmelig til han er født, slik som med storesøster. Han er vår baby, og det er vi som foreldre som skal finne navn. Da vil vi ikke ha ørten innvendinger på navnet vi endelig har landa på, og som er det eneste guttenavnet begge liker.
 
Storesøster er oppkalt etter oldemor (sambos mormor) som fortsatt lever. Mamma likte ikke navnet til å begynne med, men hun sa aldri noe og nå kan hun ikke se for seg et mer passende navn til apekatten vår. Svigerfar var heller ikke utelukkende begeistret, ettersom lillesnupp fikk samme navnet som hans svigermor, men han syntes oppkalling var en fin gest. Navnet til lillebror holder vi hemmelig til han er født, slik som med storesøster. Han er vår baby, og det er vi som foreldre som skal finne navn. Da vil vi ikke ha ørten innvendinger på navnet vi endelig har landa på, og som er det eneste guttenavnet begge liker.
Det viktige er jo hva dere syns om navnet :)
 
Det viktige er jo hva dere syns om navnet :)
Joda, men hvis vi får vite at noen i nær familie virkelig hater det og setter seg på bakbeina så blir det vanskelig å velge navnet "vårt" likevel. Sambos familie er en gjeng med sterke meninger, så da er det enklere å bare konstatere etter fødsel at lillebror heter det, ferdig. Om han ikke er født enda så har de jo fortsatt tid på seg til å få oss til å endre mening om de ikke synes navnet er ok...
 
Joda, men hvis vi får vite at noen i nær familie virkelig hater det og setter seg på bakbeina så blir det vanskelig å velge navnet "vårt" likevel. Sambos familie er en gjeng med sterke meninger, så da er det enklere å bare konstatere etter fødsel at lillebror heter det, ferdig. Om han ikke er født enda så har de jo fortsatt tid på seg til å få oss til å endre mening om de ikke synes navnet er ok...
Ja det skjønner jeg :)
 
Jeg la mest merke til andres reaksjoner på navnet til eldste.
Neste gang var jeg blitt mer trygg på meg selv og egne valg og brød meg ikke. Folk fikk mene det de ville, det spilte ingen rolle :)

Navnet til eldste er dessuten langt unna topp 10-listene og da blir jo folk sånn oi.. mens navnet til yngste er på topp 10-lista (det var på tross av, og ikke på grunn av det at vi valgte navnet), og da sier jo alle «åh det var fint» med sånn blomstrete stemme :p

vi synes begge navnene er like fine, og valgte yngstes navn litt fordi vi synes det matchet eldstes navn
 
Våre har helt vanlige navn. Ikke toppliste og ikke oppkalling, men helt vanlige navn som man kjenner andre som heter, men i en annen genreasjon. De fleste som deler navn med vår sønn er 60+, de fleste som deler navn med når eldste datter er på vår alder og de fleste som deler navn med vår yngste datter fakrisk ikke mer enn ca 10 år eldre enn henne.

Vi har annonsert navnet sammen med bilde av barnet som nyfødt, og ingen negative reaksjoner på det. De har jo vært så opptatt av det skjønne barnet ;)
 
Back
Topp