Hva tror du at du vil tenke når du skjønner at fødselen er i gang?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
Sist var jeg jo på sykehuset.. Samboeren var dratt hjem for kvelden og da jeg skjønte hva om skjedde var eneste reaksjonen at samboeren min måtte rekke i tide. Joda han var på plass 8 minutt før prinsessa ble født.. hehe..

Denne gangen kommer jeg nok til å tenke at jeg håper det tar litt lengre tid denne gangen - 30 minutter lnegre i allefall da ,)

Sist var jeg jo på sykehuset.. Samboeren var dratt hjem for kvelden og da jeg skjønte hva om skjedde var eneste reaksjonen at samboeren min måtte rekke i tide. Joda han var på plass 8 minutt før prinsessa ble født.. hehe..

Denne gangen kommer jeg nok til å tenke at jeg håper det tar litt lengre tid denne gangen - 30 minutter lnegre i allefall da ,)
Oi, hvor lang tid tok fødselen totalt?

Siden det er 2. Mann som kommer så håper jeg jo at
1.mannen er hjemme
2. At besteforeldre er i nærheten slik at snuppeline drar dit
3. Husker å ringe ambulansen

Men håper jo å være på sykehuset på det tidspunktet. Slippe å gå hjemme å vente.

1,5 time fra vannet gikk til hun var ute. 'Og hadde ikke en eneste rie før vannet gikk, de kom sammenhengende med en gang vannet gikk.

Oi, og dette var ditt første barn? *nesten litt misunnelig*. Jeg gikk i 2,5 døgn før jeg endelig kunne reise på sykehuset og deretter gikk det over 12 timer til før hun endelig var ute.

Gikk en halv time fra vanne gikk til hun var ute, så nå har vi flyttet til en øy så jeg HÅÅÅPER på at vi er kommet oss frem til sykhuset før det skjer;p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Er litt spent på hvor rask denne fødselen blir.. minstemann tok ganske kort tid.. 10 min fra vannet gikk til fødselen var over, hadde da holdt på i ca halvannen time ;) så viss vannet går hjemme, tror jeg at jeg kan bli litt stressa :p ellers har følelsene vært : ENDELIG ;)

Tenker nok endelig når den er i gang, men håper også at det ikke går så fort som de to andre. Har tatt hvv 4 og 2,5 timer fra jeg fikk første lille tegn på at jeg var i gang til de var ute. Nå har jeg mye lengre vei til sykehuset, over en times kjøring. Så det er bare å sette seg i bilen med en gang noe skjer tror jeg. Siste fødsel ble over en måned før tiden pga premature rier fra uke 25. Håper legen tar hensyn til dette og er villig til å sykemelde meg tidlig om jeg kjenner dette starter igjen. Var inn og ut av sykehuset og gikk på medisin fra uke 25 for å holde henne inne siste svangerskap. Håper veien fram til fødsel går problemfritt, og gleder meg veldig til premien :)

De to forrige gangene har jeg tenkt endelig! og så etterhvert: årh, at jeg ikke husker hvor vondt dette er!!! hehe.. Men godt å komme i gang etter 9 lange mnd og endelig få se den lille :)

Kommer til å være helt i ekstase!! :D

Sist tenkte jeg: "oh no, hva skjer nå? Shit..." :P Og blei kjempe stressa... Men jeg hadde veeeeldig god tid :P Denne gangen kommer jeg nok til å tenke: "Og der var vi igang ja..." Også skal jeg ta det helt med ro :P Kjenner jeg meg selv tar det sikkert ikke kort tid denne gangen heller... Men håper det går litt raksere, sånn ca.20 timer raskere, men da har jeg fortsatt god tid :P

Glede og spenning, og håper og være på sykehuset :-)
Tok 1,5 time sist :-)

Kommer sikkert til å tenke "shit, det var sånn det var ja!".. :p

Oi, og dette var ditt første barn? *nesten litt misunnelig*. Jeg gikk i 2,5 døgn før jeg endelig kunne reise på sykehuset og deretter gikk det over 12 timer til før hun endelig var ute.
DEt var mitt første barn ja.. Men jeg er ikke neste kvinnen i familien som har hatt kjappe fødsler ,) Når jeg prater om at jeg neste gang ønsker at det skal ta lengre tid ser alle dumt på meg Men seriøst, jeg gikk glipp av fødselen, siden den var så rask. Det var selvfølgelig midt i vaktskifte så jeg ble bare satt på rieteller og 35 minutter før hun er født fikk jeg beskjed om at nå skjer det og første pressrie var der på vei inn på fødestua ,)
2,5 døgn er mye.. Jeg vet ikke hvor bra jeg hadde taklet det ,)

Tror det blir det samme som sist, at jeg tenker; "Endelig! Nå skal vi få treffe babyen vår etter så lang ventetid" :)

ENDELIG!!! Selv om jeg fødte før termin. Første gang hadde jeg lyst til å hoppe og danse når vannet hadde gått. Kommer nok til å kjenne samme intense glede og spenning denne gangen også.

kommer nok til å tenke at endelig skjer det og håpe at det ikke går mye raskere enn sist og håpe at vi rekker oss ned på sykehuset :-)
forrige gang som var første tok det max 4 timer fra jeg kjente det som kunne være rier så var det å begynne å telle, gå i dusjen og finne ut om det var rier.
så parkerte utenfor sykehuset 13 min før han var ute og da måtte vi ta heisen opp i 5 etg og gå gjennom hele avdelingen før vi kom fram hehe

Back
Topp