Hva tror dere?

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
Vil det lønne seg å ta engangsstønaden, eller foreldrepengene? har ikke jobba mye, 30% med lønn på ca 4500-5000 imånden..
Hva vil lønne seg?
Skal ikke tilbake på jobben etter permtida, så vurderer om jeg skal slutte nå og blir ferdig med stedet...

lønner seg å ta foreldrepengene

ORIGINAL: Oline

Er jo bare å regne det ut.
Hvor mye er engangsstøten på?
Hvor mye utgjør 100% lønn i 44 uker (minus de ukene far skal ha)?
Hvormye utgjør 80% lønn i 54 uker (minus de ukene far skal ha)?

ja mener så usikker på åssen jeg skal regne[&:] har jobba mindre enn 50% så da får jo ikke far noe..

okei..nå regna jeg..sånn ca så får jeg 10-12 tusen mer på foreldrepengene enn engangsstønaden..Hmm..
Men om jeg sier opp nå, er sm,så har jeg vel oppsigelsestid?KAn jeg være sm i oppsigelsestia?

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

okei..nå regna jeg..sånn ca så får jeg 10-12 tusen mer på foreldrepengene enn engangsstønaden..Hmm..
Men om jeg sier opp nå, er sm,så har jeg vel oppsigelsestid?KAn jeg være sm i oppsigelsestia?

Ja du kan fint være sykemeldt i oppsigelsestiden.
Men om du sier opp selv har du 8 uker karantene hos NAV om du søker dagpenger.
Om du tror du blir sykemeldt ut svangerskapet er det vell bare å være ansatt og heller si opp i permisjonstiden. Er du heldig så betaler jobben din lønna og får det igjen fra NAV, og da får du mer i feriepenger til neste år.

ORIGINAL: Juliejr

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

Ja du kan fint være sykemeldt i oppsigelsestiden.
Men om du sier opp selv har du 8 uker karantene hos NAV om du søker dagpenger.
Om du tror du blir sykemeldt ut svangerskapet er det vell bare å være ansatt og heller si opp i permisjonstiden. Er du heldig så betaler jobben din lønna og får det igjen fra NAV, og da får du mer i feriepenger til neste år.

hva betyr det?[&:]

ang det å si opp i perm tia, så tror jeg heller jeg vil gjøre det nå..er litt mye styr med jobben og sjefen min så vil egentlig bare bli ferdig med det! Sjefen betaler ikke lønna nei..det er det nav som gjør nå i sm-tia.

Det er vel uansett litt bedre å få litt penger hver måned istedet for en engangssum? [:)]

ORIGINAL: Lille Lu

Det er vel uansett litt bedre å få litt penger hver måned istedet for en engangssum? [:)]

jo, både og...snakka med mor og hun har hatt det for hver unge, og hun sa jeg sku høre om nav kunne dele det opp, eller om banken kunne gjøre det, om jeg ønska det imånden.

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

hvis det er pengene du tenker på. så er det foreldrepenger

Jeg ville tatt vanlige foreldrepenger, stått som ansatt til permisjonstida nærmer seg slutten, for så å si opp slik at oppsigelsestida løper den siste delen av permisjonen.

Back
Topp