Hva tror dere?!?!

Bkno6651672

Blir kjent med forumet
Jeg har skrevet et innlegg om dette før. Men klarer ikke å slappe av. Babyen spenner hele natten så får ikke sove, og da kommer alle tankene. Jeg har vært på 3 ultralyder, den første når fosteret var ca 11 uker, andre var ordinære ultralyden i uke 18 og siste var 3D ultralyd. Første ultralyden jeg var på sa hun damen (jordmoren eller gynekolog eller hva de er de som tar ultralydene) at fosteret stemte med sist mens og alt var bra. På den ordinære ultralyden ble jeg kun satt fram 8 dager i forhold til hva mensterminen min var, og på den siste 3D ultralyden sa hun damen at alt var som det skulle.
Etter den første ultralyden min der jeg fikk bekreftet at målene og alt stemte med min siste mens så delte jeg nyheten med faren til barnet, min familie og hans familie, men i etterkant når jeg har så mye tid til å tenke og stresse så blir jeg redd for det ikke er han som er faren? Tviler sterkt på at 3 ultralyder kan ta feil. Men hadde samleie 2 uker før mensen kom med en annen og etter mensen med han jeg har gitt beskjed at er faren. Det vil si at jeg hadde vært 3 uker lengre på vei om det var han første.
Spørsmålet er vel om hun første som tok ultralyd på meg kunne sagt det hun gjorde om det ikke stemte?
At målene på babyen stemte med siste mens og at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for. Jeg hadde aldri delt den store nyheten med faren og familiene våre om ikke hun på første ultralyd var så sikker som hun var. I tillegg hadde jeg vel blitt satt fram 3 uker på den ordinære ultralyden om det ikke stemte?
Alle 3 ultralydene stemmer hvertfall med siste mens og han siste jeg hadde samleie med, så kan ikke tro noe annet.
Er bare det at faren er begynt å engasjere seg veldig nå, samme med familien hans. Jeg er veldig glad for det men samtidig stresser dette meg.
Jeg kan skrive datoene på samleiene osv så kan dere selv se hva som stemmer mest!
Første gutten jeg hadde samleie med var 6-7 sep, lørdag natt til søndag. Tok andrepille ca 2 dager etterpå og mensen kom som den skulle 20 sep. Så har jeg jo lest om den berømte festeblødningen så det har jo også skremt meg! Men da har festeblødningen isåfall kommet 13 dager etter sameleie, litt rart?
Andre sameleie fant sted mellom 27-30 sep, tok ingen angrepille etter dette sameleie og han kom inni meg flere ganger. fikk veldig ømme bryst når mensen nærmet seg. 20 oktober kom og mensen kom aldri, tok test i begynnelsen av november som var positiv.
Så gikk jeg på ultralyd rundt 11 des, der hun sa at alt stemte med siste mens og jeg kunne slappe helt av på at det var han siste jeg hadde sameleie med som var faren. Gikk på den ordinære ultralyden og da var jeg 18 uker på vei, hadde da vært 21 uker på vei om det var han første? Mensentermin var 30 juni og ble kun satt fram til 22 juni på den ordinære. Regner med hun hadde satt meg fram 3 uker om det var han første. Da hadde jeg hatt termin rundt 8 juni istedenfor, om ikke før.
Så var det 3D ultralyden, hun hadde vel også sittet meg lengre fram om ikke ting stemte.
Hva tror dere? Tror dere jeg kan legge meg tilbake å slappe av en gang for alle? :)
Alle vennene mine blir bare irritert når jeg tar dette opp, siden jeg har fått bevis for bevis på at det er han siste som er faren. Men jeg klarer bare ikke å slutte å tenke på det.

Det er nok riktig som gynekologene fastslår at den siste er faren. Grunnen til at de tar ultralyd i uke 18 er fordi da har ikke fosteret utviklet sitt eget voksemønster enda. De fleste fostre på 18 uker er ganske like i størrelsen og derfor er det "lett" å sette en dato.
På ultralydene du har tatt senere lan barnet ha utviklet et eget mønster og dermed er det vanskeligere å fastslå noe, annet enn basert på størrelsesforholdene.

Tror nok bare du må ta imot all hjelp og støtte fra ham og familien, og glede deg over det som skal skje :)

Jeg har ingen helse bakgrunn eller utdannelse, men ville svart akkurat det samme som hun over her :)

Det er litt lettere å se helheten og "fornuftig" på det, mtp "bevisene" for at mann nr 2 er barnefaren, når man står helt utenfor. Som den gravide, skjønner jeg godt at du føler deg usikker og er redd, det er jo mange mennesker involvert. Men sannheten er jo at alt peker mot mann nr to!!!

Håper du får roet deg, hvis ikke ville jeg kontaktet jordmor og snakket om dette. Masse lykke til :)

Du har tatt angrpille og fått bekreftet på ul så tror nr to er faren;)

Jeg tror du kan senke skuldrene nå❤️ alt stemmer jo overens med nr.2:) men jeg forstår at det må være vanskelig for deg å la være å tenke så mye. Synes du burde tatt en prat med jm for å få det ut av tankene. Hun vil også kunne regne dette ut for deg og vise at det ikke er mulig at det er han første:) ikke gå med mye bekymringer alene❤️

Jeg mener du kan ta det helt med ro. Du har tatt angrepille og har termin til rett tid. Dersom nr 1 hadde vært far så hadde du blitt satt tilbake med en mnd hvertfall fordi de da hadde gått ut i fra mensen i august, for da måtte jo blødningene i september vært festeblødning. Da ville du hatt termin i mai, og i så fall blitt satt litt fram etterhvert. Jeg testet det ut nå med min terminkalkulator.
Skjønner godt at det er vanskelig å legge fra seg tanken, men her må du prøve å høre på fagfolkene (jordmor/gynekolog). De har nok rett i sin sak :)

Du har jo fått bekreftet flere ganger at alt stemmer med far nr.2. Kan jo ta en farskapstest når barnet er født om du fortsatt er usikker ;)

Du har jo fått bekreftet flere ganger at alt stemmer med far nr.2. Kan jo ta en farskapstest når barnet er født om du fortsatt er usikker ;)
Enig. Hvis dette kommer til å gnage på deg, ville jeg tatt en test.
Lykke til.

Tusen takk for svar <3 Det hjelper faktisk veldig når jeg får svar på hva dere andre tror også! Skal snakke med en jordmor om det så jeg kan slappe100% av. Er bare det at dette med farskaps test er skummelt og. Hadde blitt så lei meg og så flau over meg selv om det plutselig ikke var han jeg har fått beskjed om at det er hele veien også har moren hans og han kjøpt inn ting og hjulpet så mye til før han er kommet! Men samtidig hadde det jo vært veldig rart om 3 ultralyder viser feil. Da er det hvertfall ikke min feil lengre siden jeg gikk på den tidlige ultralyden for å være sikker på hvem faren var og fikk bekreftet hvem det var også. Når man får en slik beskjed som da at jeg måtte slappe helt av og at hun lovde meg at det var hans siste som er faren pga alt passet med sist mens så slapper jo jeg helt av. Helt til nå! hehe

Ville slappet heeelt av! Som utenforstående så ser det nesten umulig ut at nr 1 er far. :) Når du var på tidlig ultralyd så hadde man sett godt om fosteret var 3 uker større. :)

Back
Topp