Hva tror dere?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Nuh! Nååå må hun vel sove en stund tror dere ikke?
ImageUploadedByBV Forum1421173224.306166.jpg
Full posjon av denne + nesten helt beger fruktmos + full pupp.
Fullkorn og god natt betyr vel ekstra mettende? Og fra 1,5 år må vel mette godt?

Hun gapet og spiste så fort og bra! Håper hun likte den og det ikke bare var tilfeldig.

Er det egentlig forskjell på velling og grøt, annet enn at velling blander seg bedre og blir flytende? Altså innhold næringsmessig? Jeg blandet med halv mengde vann da siden hun ikke tar flaske og ga som grøt, drakk vann i kopp så gikk ca opp i opp.

Håper det funker! Har tenkt på å prøve det jeg også. Skal sette det på handlelista. Spent på å høre hvordan det har gått :)

Spent på å høre hvordan det går. Tror der er likt ernæringsmessig er vel bare konsistensen, og at vi har mer tradisjon for grøt og skje.. Mens eks Sverige holder de heller på med flaske og velling:)

Sjekket næringsinnholdet mot en god natt fullkorns grøt 8mnd. Det er mer kalorier i vellingen og myyyye mer fett. Men mer av vitaminer ol i grøten.

Her har det ingen betydning om hun spiser mye eller lite eller hva hun spiser. Virker som hun bare har lagt seg til en vane å våkne.

Hvor lenge bruker jenta di å sove første gang før hun våkner? Og sovner hun lett igjen da?

Her har det ingen betydning om hun spiser mye eller lite eller hva hun spiser. Virker som hun bare har lagt seg til en vane å våkne.

Hvor lenge bruker jenta di å sove første gang før hun våkner? Og sovner hun lett igjen da?
Hun legges kl 19 (får pupp da), våkner 22/22:30, så 01:0130 og så 04/04:30. Varierer litt men er som regel 3 ganger. Ds hun var 2,5 mnd sov hun i 5-6 timer første økten, men da hun ble 6 mnd la hun inn en amming til så det er tre stykker ca hver tredje time.

Det hender en sjelden gang hun sover lengre. Kommer litt an på hvor mye melk det er i puppene også så noen ganger våkner hun også oftere. Hun våkner kun fordi hun er sulten. Hender hun våkner og gråter uten å være sulten men sovner da så fort hun finner kosen sin. Er det ca 3 timer siden så sovner hun ikke uten mat. Når hun har spist slipper hun puppen og vil tilbake i sengen sin.

Her er det helt likt

Hun reagerte ikke på melken i den? (Er det ikke melk i den der?)

Hun reagerte ikke på melken i den? (Er det ikke melk i den der?)
Jo det er det. Jeg vet ikke helt. Har prøvd oss litt fram med mat som inneholder melk, siden hun tåler melk via meg nå. Hun prøvde seg på at det var morgen i fem-halv seks tida og det er sånn typisk magegreie her i huset. Urolighet kommer i femtiden på morgenen etter dager med melk. Tror egentlig hun reagerer litt men har trua på at dette også går over. Har ikke snakket med spesialisten om det, vet ikke om jeg egentlig bør vente enda litt da. Men det er så lite alternativer til mat da når hun er så kresen i utgangspunktet. Den værste uroligheten er uansett borte og godt er det:) Så da kan det vel ikke være så ille? Det var visst viktig å eksponere for å utvikle tolleranse. Derimot har jeg litt dårlig samvittighet for eldste som har hatt vondt i magen helt til han klarte å fortelle meg det o.O

Jo det er det. Jeg vet ikke helt. Har prøvd oss litt fram med mat som inneholder melk, siden hun tåler melk via meg nå. Hun prøvde seg på at det var morgen i fem-halv seks tida og det er sånn typisk magegreie her i huset. Urolighet kommer i femtiden på morgenen etter dager med melk. Tror egentlig hun reagerer litt men har trua på at dette også går over. Har ikke snakket med spesialisten om det, vet ikke om jeg egentlig bør vente enda litt da. Men det er så lite alternativer til mat da når hun er så kresen i utgangspunktet. Den værste uroligheten er uansett borte og godt er det:) Så da kan det vel ikke være så ille? Det var visst viktig å eksponere for å utvikle tolleranse. Derimot har jeg litt dårlig samvittighet for eldste som har hatt vondt i magen helt til han klarte å fortelle meg det o.O
Ja, dere må vel bare prøve dere frem :)

Back
Topp