Hva tror dere?

matheaa

Blir kjent med forumet
Har hatt mange smertefulle kynnere siste dagene, våkner pga dette om natta. I natt lå jeg også våken pga smerter rett under ribbena, jeg er kvalm, svimmel og generelt uvel. De siste dagene har det vært mye mindre bevegelse i magen. Noen steder står det at det er vanlig, andre steder står det at bevegelse ikke skal avta.
Hatt stabilt blodtrykk på 100/60 hele veien, sist uke 125/80. Ikke voldsom økning egentlig kanskje?

Kjenner jeg er litt bekymret siden jeg har hatt to ma, men har avventet litt med å ringe føden for å se om det går seg litt til utover morgenen.
Men hva tror dere, helt vanlige plager?

Jeg TROR vanlige plager, men synes du skal ringe føden og sjekke. Det hender ting skjer kjapt mot slutten og at man blir akutt dårlig. Ingen grunn for å bekymre seg når en urinprøve, et BT og en CTG kan få deg rolig og lykkelig (og sikkert like utålmodig:-)) igjen!!! Jeg ville ringt. Si du har hatt flere MA og derfor er litt "frynsete", det forstår de!!!!

Og når det gjelder bevegelsesendring: det er vanlig, men det skal sjekkes allikevel:-)

Synes trykket ditt hadde steget litt jeg.. Men det er jo ikke høyt enda, men du har jo vært ganske lav i utgangspunktet da..Det er jo en god stigning iforhold til hva du har hatt før. Jeg steg fra stabilt 120/75 til 135/90 og da reagerte jodmor.. Og du har jo steget meg iforhold til normalen.. Ville gjerne ringt om jeg var deg.. Om bare for å roe nervene.:)

Har foreløpig ventet, skal på sykehuset på tirsdag så ser om jeg kan vente. Sist blodtrykk ble tatt på sykehuset og legen sa det var akkurat ok siden urinprøven var bra. Får prøve å slappe litt av.
Modningsakupunktur i morgen og stripping på tirsdag, han må jo snart finne veien ut nå!!

Fikk endelig mannet meg opp til å ringe føden. Blodtrykket var det samme, men både urin og ctg var bra. Hjemme og venter igjen:)

Back
Topp