hva tror dere?

Det kommer an på hvor mange man har fra før. Jeg er 3. gangs, og skulle egentlig ikke på kontroll i før i uke 24. 

Du må jo få tatt de nødvendige blodprøvene og sånn...og det er i uke 10. Men det er vel ferie avvikling da, så de prioriterer vel litt annet, det er jo ikke noe hast...
Men om du ønsker, så ordner de det sikkert for deg[:)]

Jeg var i uke 9... Skal uke 18 på ultralyd og skal ta kontakt med legen for å få ny time i uke 24...

Jeg er førstegangs, så stemmer ikke at det kommer an på hvor mange man har fra før!

Fikk beskjed om at så lenge svangerskapet utarter seg normalt er det dette som er vanlig - uansett hvor mange man har fra før (har også en sa fra tidligere).
Men fikk jo selvfølgelig beskjed om å ringe hvis det skulle vær behov for dette!!

jeg er andregangsfødene så jeg trenger ikke blodprøvene for å sjekke blodtype og lignende, men jeg skal flytte til molde til 1 august å derfor vil ikke legen min ta noen kontroller på meg siden jeg skal skifte fastlege. Men kjenner jeg har veeeeeeeeldig lyst på ul så jeg lurer på å skaffe meg en privat time å få sjekket det ut om det er mulig i ålesund.

1.kontroll 8-12 uke (og du må sjekke opp om du kan ha fått antistoffer i blodet uansett om det er 1-2-3-4 eller 5 graviditet)
2. ultralyd kontrollen 17-19 uke
3. kontroll uke 24
4. kontroll uke 28
5. kontroll uke 32
6. kontroll uke 36
7. kontroll uke 38
8. kontroll uke 40

(satår i svangerskapsboka)

(det finnes unntak- diabetikere, de med tidligere kjent anemi, flerlingsvangerskap, andre følingssykdommer har flere kontroller.)

ORIGINAL: My_

Det kommer an på hvor mange man har fra før. Jeg er 3. gangs, og skulle egentlig ikke på kontroll i før i uke 24. 

Huh??
Jeg var på kontroll i uke 8 med nr.2 og skal på kontroll i uke 13 med nr.3.
Legen ville egentlig ha meg inn noen uker før,men jeg sa at jeg ville vente til
jeg hadde vært på ul og sjekket at alt er vel med den lille.
Det er faktisk første gangen jeg hører at man ikke skal på kontroll før uke 24 som 3.gangs. Hvem har sagt det til deg??

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: My_

Huh??
Jeg var på kontroll i uke 8 med nr.2 og skal på kontroll i uke 13 med nr.3.
Legen ville egentlig ha meg inn noen uker før,men jeg sa at jeg ville vente til
jeg hadde vært på ul og sjekket at alt er vel med den lille.
Det er faktisk første gangen jeg hører at man ikke skal på kontroll før uke 24 som 3.gangs. Hvem har sagt det til deg??

Aaaaaaaldi hørt om...[8|] Er selv 3. gangs, har vært inne på "kontroll" i uke 6 for å ta celleprøve... Så skal jeg tilbake i uke 12..(11+6)..
Så skal jeg bestille UL i samme uka...Har også tenkt å ha kontroll når jeg kommer hjem fra ferie... Skal til spania og er mye løse dyr der og greit å få sjekket opp at jeg ikke har fått i meg noe ekkelt stoffer i meg...[:-]

Litt nysgjerrig på hvem som har sagt det til deg ja...[8|][:)]

Legen min sa at den første kontrollen var mellom 8 - 12 uker, 2. kontroll i uke 14 - 16, ordinær ultralyd i uke 18-19 osv.. [:D]

Eg var på 1.kontroll nå på onsdag(8+5) og skal tilbake på 2.kontroll når eg kommer hjem fra syden(da er eg ca 15 uker på vei)[:)] 

Back
Topp