Hva tror dere skjer når man dør?

buster

Forumet er livet
Tror dere på ett liv etter døden?
At man blir født på ny?
At man kommer til himmelen?
At man gjenforenes med de som er døde før?
Eller at det ikke er noe mer?

Selv har jeg vel egentlig alltid trodd at det er "noe", men ikke helt hva...

Som dere vet døde morfar, natt til torsdag. Pleieren som la han den kvelden fortalte at
han snakket om at så engler. Hun fikk litt gåsehud sa hun, og helt sjokk når hun kom på
jobb om morgenen og han var død...

Morfar var ikke noe syk, som skulle tilsi at han hadde kort tid igjen, men han har hatt noen drypp
før da..

Men nå er jeg iallefall sikker på at det finnes noe mer etter at vi dør.

Tror dere på ett liv etter døden?
At man blir født på ny?
At man kommer til himmelen?
At man gjenforenes med de som er døde før?
Eller at det ikke er noe mer?

Jeg tror på et liv etter døden.
(er det noen bombe? - neppe)
Jeg tror at de som tror på Jesus som frelser og herre får komme til himmelen og får et nytt liv der. Etterhvert får en også møte de som har dødd før - og som også trodde (på Jesus osv.-)..

De som ikke tror (på Jesus.. osv..) kommer et annet sted. Der er det ikke godt å være[:(]

Håper jeg får møte dere alle igjen "på den andre siden"[;)][:D]

Jeg tror også at det "er noe".
Jeg er ikke personlig kristen men tror at det finnes noe for oss etter døden der vi alle kan møtes igjen.
Når jeg tenker tanken: Tenk om det ikke er noe etter døden, blir jeg kald og redd for å dø [8|]

Etter at min far døde så plutselig når jeg var liten har jeg alltid hatt et brennende ønske om å få treffe ham igjen.
Jeg har hatt mange drømmer der jeg våkner av at jeg gråter fordi bildet av ham langsomt forsvinner...

Men jeg klarer liksom ikke helt å bestemme meg for hva jeg tror på, fordi dette temaet er så vanskelig å trist [&o]

Jeg synes tanken om at sjelen lever videre i andre er så fin jeg!
Så jeg håper at noe av min fars sjel lever videre i min bror eller i lille Eivind.

Og jeg håper jeg en gang får se min far igjen...

Jeg tror at det finnes noe, men ikke sikker på hva.
Jeg har litt troa på at vi blir gjenfødt. Føler mange ganger som om vi har levd før.

Tror ikke spesifikt på en himmel og et helvete, men tror nok at mennesker møtes igjen etter døden.

Personlig syntes jeg at fokus på tro ikke alltid er bra. Syntes at for mye krig og elendighet har kommet fra tro. Og hvem kan med rette si at deres tro er den riktige ??

Men det er bare min personlige mening.

Klemmer

Hmm... vanskelig spm....

Jeg håper og tror at det er  noe etter døden, hva vet jeg ikke...
Men jeg tror at mennesker jeg var glad i som har gått bort -liksom "våker over meg", jeg føler noen ganger deres nærvær på en måte, føler at de "ser meg"... (klarer ikke forklare det noe bedre),-enten når jeg er glad eller når jeg har det litt tøft.
Jeg tror også at jeg møter dem igjen den dagen det blir min tur, men tror ikke det er i "himmelen", er ikke kristen.

Rart med morfaren din som sa han så engler...har hørt lignende historier.

Ja, en ting er hvertfall sikkert,-det er mye mellom himmel og jord vi ikke kjenner til...

Jeg er ikke personlig kristen, men ja jeg tror på at det finnes noe på "den andre siden".
Er bombesikker på at livet ikke tar slutt når vi dør...tror vi blir gjenfødt i en annen kropp eller et annet liv? håper i alle fall det.... og håper  og tror at jeg skal møte igjen de som har gått bort en gang!

Tror også at det er noe eller noen som lever i blandt oss eller ved siden av på en måte.... vanskelig å forklare.... men tror på det at noen "ånder" er her, og kan ta kontakt liksom.. har opplevd mye muffins i mitt liv, så NOE er det i alle fall...[:D]

ORIGINAL: tyren78

Hmm... vanskelig spm....

Jeg håper og tror at det er  noe etter døden, hva vet jeg ikke...
Men jeg tror at mennesker jeg var glad i som har gått bort -liksom "våker over meg", jeg føler noen ganger deres nærvær på en måte, føler at de "ser meg"... (klarer ikke forklare det noe bedre),-enten når jeg er glad eller når jeg har det litt tøft.
Jeg tror også at jeg møter dem igjen den dagen det blir min tur, men tror ikke det er i "himmelen", er ikke kristen.

Rart med morfaren din som sa han så engler...har hørt lignende historier.

Ja, en ting er hvertfall sikkert,-det er mye mellom himmel og jord vi ikke kjenner til...

Ja vi  synes også det er litt rart at han hadde sagt. Ikke var han tullete, og ikke pleide han å si slike ting. Ikke var han veldig kristen heller... Men jeg syntes selv det var godt å høre, føler liksom at noen har tatt vare på han da... Tror mamma synes det var litt godt å høre også, for hun skulle så gjerne ha holdt han i hånda når han forlot denne verden..

Er rart så mye tanker man gjør seg når noen nærme går bort...

Vel tror det fins noe ja...Ikke sikker på hva...[8|]
Håper det er godt iallefall...[:)]

Back
Topp