Hva tror dere *samme som Juni09*

MissOddsteen

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Michelle sier tydelig ifra om hun må bæsje eller tisse...
Hun kan få på ny bleie og ikke tisse i den før jeg tar av bleia (da har hun begynnt og tisse) Det lan ta 3 timer og det virker som hun holder igjen og kjenner når hun må tisse eller bæsje.
Virker som hun ikke vil gå med våt bleie...
Hun sier til oss enten må bæsje eller må tisse men når jeg sier skal vi gå på potta sier hun ingenting...
Tenkte jeg skulle begynne med bare truse her hjemme og prøve og fortelle henne at hvis hun må, da må hun gå på pote for nå har du truse...

Hvordan ville dere gjort det, hva er deres synspunter (dere med evt større barn hva gjorde dere?)

Hvis hun viser at hun kjenner at noe er på gang, er det bare å begynne å bruke potte. Da er hun helt klart moden for å teste ut det - ikke nødvendigvis moden til å bli bleiefri, men hun kan øve seg i å bli det.

Datteren til gamlenaboen begynte på samme alder som Michelle, og hun var helt bleiefri når hun var 2 år gammel. Hun er født i slutten av mai, og brukte hele sommeren etter hun var fylt to til å gå naken i hagen og bli vant til å styre tissing/bæsjing, sånn i tillegg, så når man skulle på med klærne igjen på høsten, var det ikke noe problem å bruke truse under dressen [:)]

Finnes jo sånne "trenetruse" også da - som gjør at man unngår masse søl, men hvor barnet virkelig kjenner seg våt.

her sluttet min med bleie når hun var 2,5 år. Vi øvde med potten i over et år, men hun mistet interessen innimellom. Vi tok det på alvor om sommeren, for da ble hun ikke kald viss hun hadde uhell. Hun gikk uten bleie hjemme, og etterhvert ute på butikken osv. Hun merket fort at det ikke var noe særlig å tisse/bæsje i trusen og det tok vel ca 10-12 dager før hun var bleiefri!

Jeg ville prøvd uten bleie litt innimellom for å venne henne til det. Hun er enda liten, og sett hvordan det går. Enten er hun klar, eller så er hun ikke det[:)] Lykke til!

Æ syns du ska prøv æ[:)] Her e vi ikke i nææærheten av det, men han e ikke interessert i det heiller da! Men æ syns det e viktig å følg ungan sine signala på det, og det virke jo som Michelle e klar for å prøv det ihvertfaill![:)]

Back
Topp