Hva tror dere? Positive test, men blir ikke sterkere?

vilbli4

Flørter med forumet
Jeg fikk positiv test på fredagsmorgenen, og testet utover dagen også positivt, svake tester men tydelig positive. Idag er jeg 13 dpo og testene blir fortsatt positive men de blir ikke sterkere hver dag som det er vanlig at det blir?

Noen som opplever det samme eller?

Tenkte å slå til med en digital imorra, og hvis ingen av testene blir sterkere så vurderer jeg å ringe legen for å få tatt blodprøve og målt hcg innhold.

Skikkelig kjipt å få positive tester men ikke tørre å glede seg altså ;/
 
Har det også sånn.. testet positivt på onsdag... har testet positivt alle dagene, men ikke sterkere...

På alle de andre graviditetene ble det sterkere og sterkere...

hmmmm kanskje jeg også må ta meg en tur til legen!
 
Ja, husker jeg rett så ble de sterkere med guttungen min også. Skjønner ingenting :-/
 
Positiv er positiv snuppa;) Trenger ikke å bekymre dæ;) Var sånn te mæ å i begynnelsen så tok æ en i uke 5 (bærre for srti skyld) og på den var det en veldig strek strek på;)
 


MammasLilleKnøtt skrev:
Positiv er positiv snuppa;) Trenger ikke å bekymre dæ;) Var sånn te mæ å i begynnelsen så tok æ en i uke 5 (bærre for srti skyld) og på den var det en veldig strek strek på;)

Men er så redd for kjemisk graviditet :/ Så tørr liksom ikke glede meg før jeg ser at streken blir sterkere :-)
 
Skjønner;) Følte det litt sånn i begynnelsen æ å. Man vil liksom itj feir på forhånd!
Men det er jo bare å fær te legen imorra tidlig så får du svaret og kan slappe av;) Ska kryss fingran for dæ;)

vilbli4 skrev:


MammasLilleKnøtt skrev:
Positiv er positiv snuppa;) Trenger ikke å bekymre dæ;) Var sånn te mæ å i begynnelsen så tok æ en i uke 5 (bærre for srti skyld) og på den var det en veldig strek strek på;)

Men er så redd for kjemisk graviditet :/ Så tørr liksom ikke glede meg før jeg ser at streken blir sterkere :-)



 
Hva kan legen gjøre? Vet det går an å ta en sånn blodprøve for å måle HCG men da må jeg vel inn flere ganger å måle?

MammasLilleKnøtt skrev:
Skjønner;) Følte det litt sånn i begynnelsen æ å. Man vil liksom itj feir på forhånd!
Men det er jo bare å fær te legen imorra tidlig så får du svaret og kan slappe av;) Ska kryss fingran for dæ;)

vilbli4 skrev:


MammasLilleKnøtt skrev:
Positiv er positiv snuppa;) Trenger ikke å bekymre dæ;) Var sånn te mæ å i begynnelsen så tok æ en i uke 5 (bærre for srti skyld) og på den var det en veldig strek strek på;)

Men er så redd for kjemisk graviditet :/ Så tørr liksom ikke glede meg før jeg ser at streken blir sterkere :-)





 
Kan itj gjør noe annet enn å ta blodprøve nei, blir nok bare nå og så senere under kontroll. Så blir du anbefalt å ta folat og evt omega3.. Starta med det med en gang æ testa positivt.
Ellers så er det rett og slett venting;) hehe.
Så tror desverre at du må smør dæ med tolmodighet;) Vet det e vanskelig, men men! Ikke noe anna å gjør.

vilbli4 skrev:
Hva kan legen gjøre? Vet det går an å ta en sånn blodprøve for å måle HCG men da må jeg vel inn flere ganger å måle?

MammasLilleKnøtt skrev:
Skjønner;) Følte det litt sånn i begynnelsen æ å. Man vil liksom itj feir på forhånd!
Men det er jo bare å fær te legen imorra tidlig så får du svaret og kan slappe av;) Ska kryss fingran for dæ;)

vilbli4 skrev:


MammasLilleKnøtt skrev:
Positiv er positiv snuppa;) Trenger ikke å bekymre dæ;) Var sånn te mæ å i begynnelsen så tok æ en i uke 5 (bærre for srti skyld) og på den var det en veldig strek strek på;)

Men er så redd for kjemisk graviditet :/ Så tørr liksom ikke glede meg før jeg ser at streken blir sterkere :-)








 
Neste kontroll er jo ved 12 uker? Så jeg skal vente på svar om jeg er gravid fra imorra feks til november?




Her er forresten bilde da. De 2 øverste er fra fredagsmorgen, og de 2 nederste er fra akkurat nå (ca 3 timer siden sist jeg tissa) Så de er kansjje bittelitt sterkere?
 


HMMM! Kanskje de er blitt litt sterkere likevell?? Øverste testene er fra fredagsmorgen og de to nederste er tatt for knappe 10 minutter siden!!! Ca 3-4 timer siden sist jeg va på do da. Men de er jo sterkere???? :D
 
Sånn var mine også så tidlig;)
Kommer an på legen din når han vil at du skal komme inn. I min kommune så er det ikke før uke 12 mens andre kommer inn til legen alt fra 6-8 uker. Så det går an å ringe og høre.
 


MammasLilleKnøtt skrev:
Sånn var mine også så tidlig;)
Kommer an på legen din når han vil at du skal komme inn. I min kommune så er det ikke før uke 12 mens andre kommer inn til legen alt fra 6-8 uker. Så det går an å ringe og høre.


Jeg er vist bittelitt gravid likevell nå som jeg ser på testene :-) Hihi <3 Men legen min tar ikke inn før uke 12, for da er det prøvetaking og div :-) Jordmor ca uke 14.
 
Da e vi i samme situasjon;) hehe
Lang ventetid men er jo ikke noe de egentli kan gjøre hvis det skjer noe så tildlig.

Og GRATULERER;) Blir kos dette;)
 
Tusen takk :-) Gratulerer til deg også <3 morro at det er flere trøndere her ;-))>
 
Er sterkere den ja, går rette veien da vettu:)
 
Mine også var sånn lenge.. tok også en hel drøss med tester for jeg trodde ikke de var sterke nok. Tok en ny hinn dagen da jeg var 5+4 og da va den like sterk som kontroll streken.. :) er nok bare å smørre seg med tolmodighet :) og gratulerer med spiren. :D
 
Gratulerer så mye med sterkere tester :))
 
Trønder du å ja;) Itj værst;) hehe

vilbli4 skrev:
Tusen takk :-) Gratulerer til deg også <3 morro at det er flere trøndere her ;-))>



 
Gratulerer så masse :)
Strekene har jo blitt sterkere ;)

Kjenner godt igjen den følelsen - har enda ikke gått helt opp for meg at alt ser ut til å gå rett vei denne gangen, så enn så lenge holder jeg og sambo dette for oss sjøl og her inne da ;) Men jeg har måttet ta flere tester for å tro på at dette går veien, så etter å ha tatt en clearbluetest som viste 3+ nå så ser jeg jo at hcg'en stiger i alle fall slik den skal :)

Så mai 13 blir nok vår måned <3
 
Back
Topp