Hva tror dere på?

Hanna C

Gift med forumet
Hva tror dere på? Er dere kristne, humanetikere, ateister?

litt nyskjerrig[:)]

Er min egen tro jeg [;)]

Nei har ikke noen.
Hvis det finnes noen der oppe så hvorfor i hel.... har vi fått alt det vi har [;)]
Beklager til dere som tror , har all respekt for andre har andre syn og meninger der [:)]

Kristen, jeg - men ikke døm meg fordiom [;)][8D]

Og jeg har sååå dårlig erfaring med slike tråder[;)]

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Kristen, jeg - men ikke døm meg fordiom [;)][8D]

Å nei du. Du må tro på det du vil [;)]
Jeg har ikke noen problem me kristne så lenge de godtar at jeg ikke er [:D][;)][:D]

Jeg er døpt, konfirmert, døpt barna mine og vil gifte meg i kirke...
Ikke fordi jeg er spesielt troende, men fordi jeg synes det er en fin tradisjon! [:D]
og ja, jeg følger mange av "reglene" som følger den kristne tro...men det er fordi jeg mener de er riktige
og har med sunn fornuft å gjøre...[;)] ( "du skal ikke slå ihjel, du skal ikke være utro, du skal ikke stjele osv...osv...)

Har nettopp meldt meg ut av statskirken. Har jobbet for human-etisk forbund tidligere og vil vel heller være medlem der. Mina skal ha navnefest, men hun kan senere ta de valg hun vil og døpe seg om hun ønsker. Har aldri hatt noen tro, men liker tradisjonene i kirka som dåp, konfirmasjon og bryllup. Men følte det ble feil for meg å være medlem når jeg ikke tror.

ORIGINAL: Chill24

Ikke fordi jeg er spesielt troende, men fordi jeg synes det er en fin tradisjon! [:D]
og ja, jeg følger mange av "reglene" som følger den kristne tro...men det er fordi jeg mener de er riktige
og har med sunn fornuft å gjøre...[;)] ( "du skal ikke slå ihjel, du skal ikke være utro, du skal ikke stjele osv...osv...)

Samme her,ja...

Her har du meg også ja...

ORIGINAL: Hanna C

Hva tror dere på? Er dere kristne, humanetikere, ateister?

litt nyskjerrig[:)]

Du selv da [;)]

Jeg er ikke kristen, men heller ikke humanetiker. Vet ikke helt hva jeg skal kalle meg egentlig. Jeg tror at "Gud", "Kraften", "Kilden".. You name it er en del av alt som eksisterer, Dyr, mennesker, planter osv. Jeg tror på sjelen, og at alt er forent i en og samme kraft.. Litt vanskelig å forklare.  Jeg tror at alt er skapende. Veit ikke om dere forsto jeg..

Kunne ikke sagt det bedre selv.
Klem

Er selv ateist, men dømmer ingen for deres tro[:)] Er selv døpt, konfirmert og gift kirkelig, men har ingen tro i den retning for det. Jeg har også valgt å døpe alle barna mine så kan det være opp til dem selv når de vokser opp om de vil være tilmeldt statskirken eller ikke. Vil ikke vente med dåp til de er voksne. Synes selv det er stygt gjort mot barna sine å la destå til dåp i ungdoms/ voksenalder. Men som Chill24 sier så følger jeg noen av budene til den kristne tro som nevnt ovenfor her[:)] Faller meg helt naturlig.

Jeg er egentlig ingenting. Jeg er døpt,konfimert og har selv døpt maia men jeg kan ikke akkurat kalle meg kristen nei.

Back
Topp