Hva tror dere? Nattbleie igjen..

SuperBerta

Glad i forumet
Nattbleiene til snuppa er jo veldig fulle hver morgen, og oftere og oftere tisser hun igjennom bleia i løpet av natta.. Det skjer flere ganger i uka..

Så nå lurer jeg på om vi rett og slett skal slutte med nattbleie.. Vi må jo skifte sengetøy flere ganger i uka uansett.. Og jeg er oppe to ganger i løpet av natta pga amming, så jeg kan jo følge henne på do.. Da blir det jo ikke mer enn 3-4 timer mellom hvert dobesøk.. Vi prøvde å slutte i våres, men måtte på med bleia igjen, så hvis vi slutter nå, så MÅ vi bare fortsette til hun blir tørr..

Hva tror dere? Eller hva ville dere gjort?

[:)]

Vanskelig å si - vi hadde vel bare ett uhell etter å ha slutta med nattbleie, men det var frodi vi sluttet da hun var motivert for det. Om Bertine ikke er klar for å slutte med bleie om natta synes jeg at det ikke skal tvinges frem. Har dere vurdert bleiesluttbleier/avvenningsbleier, slike som ikke føles så tørre når de tisses i? Kanskje motivasjonen kommer når det ikke er så behagelig å tisse om natta lenger=?

ORIGINAL: lenemor

Vanskelig å si - vi hadde vel bare ett uhell etter å ha slutta med nattbleie, men det var frodi vi sluttet da hun var motivert for det. Om Bertine ikke er klar for å slutte med bleie om natta synes jeg at det ikke skal tvinges frem. Har dere vurdert bleiesluttbleier/avvenningsbleier, slike som ikke føles så tørre når de tisses i? Kanskje motivasjonen kommer når det ikke er så behagelig å tisse om natta lenger=?

Klar og klar.. hun vil jo gjerne slutte med nattbleie, for ingen av vennene hennes bruker det.. Men samtidig så synes hun ikke det gjør noe å ta den på, for vi har jo forklart flere ganger at det er kroppen hennes som tisser og ikke hun..

Men nå har jo problemet blitt at hun tisser igjennom bleia og blir våt allikevel..[8|]

Skal ikke være enkelt nei..[;)]

da merker hun vel ikke at hun tisser da - jeg har troa på avvenningsbleier, for da blir hun våt når hun tisser, og kanskje våkner hun da, slik at hun får skiftet bleie - etter hvert vil hun nok våkne før hun tisser fordi det er ubehagelig

ORIGINAL: lenemor

da merker hun vel ikke at hun tisser da - jeg har troa på avvenningsbleier, for da blir hun våt når hun tisser, og kanskje våkner hun da, slik at hun får skiftet bleie - etter hvert vil hun nok våkne før hun tisser fordi det er ubehagelig

Ja, lurer på om det kan være en idè altså! Takk for tipset![:)]

Sindre blei aldri skikkelig motivert for å slutte tror jeg.. Men vi fant ut at vi bare skulle prøve.. Kjøpte plastikklaken å hadde under selvfølgelig.. Så vekte vi han i 23-24 tida når vi la oss og hadde han på do.. Og det gikk fint det altså..! Regna jo med et par uhell innimellom, og det har vi i grunn enda (men nå har vi nettopp slutta å vekke han når vi legger oss)..

Vi prøvde de nattbleiene som skulle gjøre det våtere, men den funket ikke her! Vi kjøpte tisselaken og sluttet med en gang og etter det er det sjelden det har vært uhell, kanskje to i året eller noe. Begynte med å vekke han da vi la oss. Også hendte det han våknet og hylte fordi han måtte tisse. Men nå går han selv på do om natten om det trengs! Går kun på do før vi legger han.

(På noen tar det lengre tid før blæra er klar, Er jo bare å prøve og hvis det ikke går så venter dere)[;)]

Ikke godt å si - her nytter det i alle fall ikke, for hun våkner ikke av at hun blir gjennomvåt en gang. Så her beholder vi bleia litt til. Jeg gikk opp en størrelse i up&go sine bleier da hun begynte å tisse gjennom bleia.

ORIGINAL: Chaba

Vi prøvde de nattbleiene som skulle gjøre det våtere, men den funket ikke her! Vi kjøpte tisselaken og sluttet med en gang og etter det er det sjelden det har vært uhell, kanskje to i året eller noe. Begynte med å vekke han da vi la oss. Også hendte det han våknet og hylte fordi han måtte tisse. Men nå går han selv på do om natten om det trengs! Går kun på do før vi legger han.

(På noen tar det lengre tid før blæra er klar, Er jo bare å prøve og hvis det ikke går så venter dere)[;)]

Det gjorde vi tidligere i år.. og vil helst ikke at hun må ta på bleia en gang til etter mislykkede forsøk..[;)]

ORIGINAL: Elimor

Ikke godt å si - her nytter det i alle fall ikke, for hun våkner ikke av at hun blir gjennomvåt en gang. Så her beholder vi bleia litt til. Jeg gikk opp en størrelse i up&go sine bleier da hun begynte å tisse gjennom bleia.

Hun bruker allerede de største..[;)]

Men hun våkner da, selv om det bare er litt tiss som har kommet igjennom.. Så vi er litt usikre på om hun egentlig våkner av at hun må tisse, men ikke gidder/er våken nok, til å gå på do..

Vi har det på samme måte. Breddfulle bleier hver morgen, og i helgene går det ofte gjennom fordi hun sover lenger. Jeg har bare latt henne ha bleie så lenge. Men det skal sies at maja bruker bleie på dagen nå også. Hun har helt sluttet å si fra at hun må på do, og både tisser og bæsjer seg ut. I mange uker vakset vi 2-3 utedresser og en haug med ulltøy HVER dag, fordi hun tisset dem ut i bhg. Og hun sier ikke fra når hun har gjoert det heller, så da går hun med vått tøy inni dressen.Turte ikke det mer nå når det er så kaldt, så da ble det bleie. Aaaaaarg!

Jeg fikk et tips om å ta på truse under bleia på natta, for da vil hjernen registrere at de blir våte, og dermed sende det hormonet som de trenger fopr å slutte. Har vurdert det,men tenker jo samtidig at hun da kanskje ligger og er våt på innsiden mot huden, og at hun kanskje blir syk av det. Eller tror dere bleia holder henne varm?

Som dere skjeønner er vi ingen eksperter på bleieslutt i vårt hjem[:'(]

Om hun ligger i senga under dyna blir hun vel ikke kald monica? Ikke så kald at hun blir syk i alle fall... jeg tror jeg hadde prøvd jeg

Ja, det er jo verdt et forsøk!

ORIGINAL: monicabebe

Vi har det på samme måte. Breddfulle bleier hver morgen, og i helgene går det ofte gjennom fordi hun sover lenger. Jeg har bare latt henne ha bleie så lenge. Men det skal sies at maja bruker bleie på dagen nå også. Hun har helt sluttet å si fra at hun må på do, og både tisser og bæsjer seg ut. I mange uker vakset vi 2-3 utedresser og en haug med ulltøy HVER dag, fordi hun tisset dem ut i bhg. Og hun sier ikke fra når hun har gjoert det heller, så da går hun med vått tøy inni dressen.Turte ikke det mer nå når det er så kaldt, så da ble det bleie. Aaaaaarg!

Jeg fikk et tips om å ta på truse under bleia på natta, for da vil hjernen registrere at de blir våte, og dermed sende det hormonet som de trenger fopr å slutte. Har vurdert det,men tenker jo samtidig at hun da kanskje ligger og er våt på innsiden mot huden, og at hun kanskje blir syk av det. Eller tror dere bleia holder henne varm?

Som dere skjeønner er vi ingen eksperter på bleieslutt i vårt hjem[:'(]

Ja, kanskje det kan funke? Det blir ihvertfall ikke så nederlag for snuppa, for da er jo bleia på uansett..[;)]

Back
Topp