forvirretmor
Gift med forumet
Hvis man har ca 360 000,- i inntekt med bidrag og det hele, 300 000 i egenkapital,vil man da kunne få et lån på 1,7 mill ? Lånet kan også stå i opp til 40 år hvis det har betydning....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vil det da si at du tar opp lån på 1,4 mill?smash skrev:
Da tror jeg du får det:)
usikker. spørs jo helt på banken det vi hadde over 500.000 i inntekt og fikk max 1,4*Frk.Mamma skrev:
Nei, det tror jeg egentlig ikke..Cinnamon* skrev:
Generell huske/tommelfingrer-regel når det er snakk om å søke lån er at man får 2.5-3 ganger inntekten i lån.
Egenkapitalen er dessverre ikke medvirkende, da denne ikke sier noe om betjeningsevnen din. (Venninnen min tjener 400 K i året, og har nesten 1 mill i egenkapital.. Hun fikk lån på 1.1..)
I tilegg regner de ikke stønader og slikt med i lønnen, kun det som er faktisk lønn fra arbeidsgiver. Og hvis du skal ha lånet over 40 år så vil du ikkke få mer i lån, heller mindre da sikkerheten i lånet synker..
Du kan jo ta kontakt med finansieringstilsynet om du ønsker noen objektive svar! :)
Det har blitt vanskeligere å få lån etter finanskrisen ser jeg.... Da vi søkte om lån i 2008 fikk min samboer med ca 500 000 kr i inntekt et lån på 1,9 mill. Uten meg og uten kausjonist pga vi søkte om 350 000 i startlån hos kommunen som er "vår" egenkapital i fht. banken.Medulla spinalis skrev:
Kjedelig for dem som ikke får "nok" lån selvom de hadde klart å betjene det... !
Jeg har ca. 300 000 kr i året lønn...jeg fikk ALENE lån på 1.2 mill...så det spørs jo veldig på bank til bank....ingen egenkapital :)Pontus skrev:
Jeg tror det kanskje går! Hør i forskjellige banker.Jordbæris skrev:
Jeg fikk mitt første lån på 1.1mill med 100.000 i egenkapital, inntekt på ca 400.000,-. Og da hadde jeg i tillegg studielån på 300.000 og fikk over 700.000 i fellesgjeld. Hadde ellers ingen utgifter og hadde GOD råd!
Tror banken også ser på fremtidig inntektsevne, dvs om du kommer til å øke inntekten framover (feks hvis du har god utdannelse).
Nå har vi sammen en inntekt på ca 1 200 000, EK 400.000, studielån på 450.000, billån , hyttelån og masse andre utgifter. Og har fått lånetilsagn på over 4 mill..
Den gyldne regel er maksimalt tre ganger inntekt. 360 000 ganger 3 er 1 080 000. Så jeg tror ikke du får det. Jeg tror også du vil slite heftig med å nedbetale det når renten er doblet...Fru Riskorn skrev: