Hva tror dere? Feber??

mammaannmari

Glad i forumet
Noah har nå i 3 dager hatt pluss/minus 39 grader i feber. Har igrunn ikke vært så bekymret, tenkt at dette er ikke så høy feber til ett barn å være.Normaltemen hans er 36,5. Vi har gitt ham parasett ca 3 ganger i døgnet på "toppene". Har lest litt rundt på nettet å det kan jo være at det dukker opp utslett i morgen, da er det 3 dagers feber.

Han er flink å drikke vann, lite matlyst-har kansje fått i ham en yoghert, pittelitt middag og litt smothie i dag.
Han er en gutt som er svært matglad så dette er svært lite. Han vil ikke ha brød en gang, det som han er så gla i[:(].

Almenntilstanden hans når ikke det er medisin i kroppen er dårlig. Han sutrer/gråter og vil bare ligge i fanget vårt. Av og til virker det som han detter litt bort, om du skjønner hva jeg mener. Er liksom litt borte i feberen. Når han får medisin, kvikner han litt til, har ca 38 på tempen, kan krype/leke litt. Men orker ikke mye aktivitet. Kommer ofte tilbake og vil hvile i fanget.

Men om det ikke kommer utslett i morgen, kjenner jeg at jeg begynner bli urolig. Skal jeg da ta kontakt med lege?
Han har ingen andre sympomer enn feber. Han har fått 6 tenner nå på ca 2 uker. Men det kan vel ikke gi så høy feber?

Hva tror dere???[8|] Er det andre ting jeg burde tenke på?

Er du urolig synes jeg du skal ringe og spøre! Bedre at spøre en gang for mye enn en gang for lite.

Her hadde lilleman feber i tre dager for en tid siden (men ikke så høy som dere), etter det fikk han utslett over hele kroppen, regner det var den 4:e barnesykdommen. Men føler på den usikkerheten når man ikke vet hva det er for feil. Så ring du! God bedring til dere!

uff, stakkars gullet[:(]. Det er ikke sikkert han får utsett i morgen, ikke alle som får det[;)]
Målte du temp i endetarmen?
Jeg selv ville ringt til fastlegen etter  3 dager,spes hvis allmentilstanden hans tydelig er anderledes.
Her holdt det på i et parr dager, ringte å fikk legetime ,Krevde crp (for sikkerhetsskyld) 
Her lå tempen hans på 38-39.5 (endetarm) [;)]

God bedring[:)]

Ja måler alltid i endetarmen.
Stakkar gulle mitt, kjenner meg så hjelpes løs.
Jeg blir å ringe lege i morgen.

Høres nokså likt ut slik som Herman var forrige uke.
Tredje dagen med feber ringte jeg til legen, fikk komme med en gang, og hun tok alle testene på ham. De var forøvrig fine alle sammen. Dagen etterpå fikk han maaaasse utslett. Så her var det den fjerde barnesykdommen ja, han var temmelig hardt ramma av den(han var ganske så elendig, bare gråt og virka som om han hadde ganske vondt i hele kroppen). I dag, endelig, etter en uke med sykdom, er han omtrent seg selv igjen.

Ta kontakt med legen du, så får du ivertfall sjekka om det er noe eller ikke. [:)]
Masse god bedring!

her har vi holdt på med ca det samme.

Lillemor hadde utslett FØR feberen brøt ut da.
Så i helgen har hun ligget med 40 i feber.

Så i går (fjerde dagen) hadde hun fortsatt litt
I dag krysser vi fingrene for at det har gitt seg.

Var innom legevakten på lørdag men med 1,5 times ventetid så ba jeg bare om en crp på henne og denne var bare på 17 så da er det en virusinfeksjon som da legen ikke kan gjøre noe med uansett så vi dro hjem igjen.

Hun fanter nå rundt på gulvet og har faktisk spist litt i dag så virker lovendes.

Men som flere har nevnt, visst du er usikker så ta kontak med legen, skader jo ikke med en legetime for mye enn en for lite.

Dere får ha masse god bedring

Min hadde også feber i tre dager for en ukes tid siden. Han fikk og paracet på febertoppene.
Det virket som feberen slapp på flyet hjem ifra gran canaria. Da ville han bare sove på mammas fang, men ble i deilig normaltemp. Sov i nesten hele flyturen (6t) og sovnet tidlig (16-17tiden) den dagen og sov til 9-10 tiden dagen etter.

Hadde den ikke gitt seg, hadde jeg kontaktet lege dagen etter. Tror selv det er tenner som krøller litt med gutten min.

Sender dere god bedringsklemmer!

Ann-MAri, Emma Alexandra får alltid veldig høy feber ved tannfrembrudd, og den kommer som reglel på kvelden...
Men hvis han har høy feber i mer enn  dager, ville jeg kontaktet legen..
God bedring

Back
Topp