Hva trengs?

major

Betatt av forumet
Jeg mener at jeg så en oversikt over hva som egentlig trengs å kjøpes inn før førstemann kommer... Noen som vet om en? Eller noen som har noen gode råd?

Tror det står mange plasser.
Bodyer
strømpebukser
"gulpekluter"
sparkebukser/bukser
hm.
mange kjøper veldig mye klær i str 50.
Jeg fikk ikke alle i klærna i den str,jenta mi vokste seg så fort utav det.

Men med tanke på at vi skal ha på sommeren el det vel ike bruk for ullundertøy åssånt med det første..
Hm.. må nesten tenke litt på hva som skal handles inn jeg også..
Datteren min ble født på vinteren .. Da ble d jo stor handel på varme klær hehe.

tenk over årstiden når du kjøper klær, det kan være skrekkelig varmt i juni, men også kjølig på kveldene [:)] 

gå inn på babyshop.no så får du tips der til hva du bør handle inn, men husk på at du kommer nok til å få mye av venner og familie når din første kommer[:)] 
Greit å ha handlet inn bleier, kremer og olje etc som er klart når du kommer hjem fra sykehuset - om da ikke pappaen har lyst til å reise ut på en shopping runde før mor og barn kommer hjem [:D] ååå det hørtes egentlig litt koslig ut for dem[;)]

Jeg har ei jente som er født i juni 05 og venter nå en gutt i juni.
Til Leah hadde vi bare massssssse vanlig tøy, dvs, langerma og korterma bodyer, bodyer med litt bein(sånn ala bukseshorts), vanlige sparkebukser med og uten fot, sokker, tynne jakker, pysjamaser osv.. alt i størrelser fra 50 til 62 lå klart å venta på henne.
Ellers så hadde vi tepper, og kluter  og en sommerpose.

Heisann! Takker for svar... men....

Jeg tenkte egentlig mest på utstyr... kurv, seng, vogn osv....?????? Hva velger dere? Og hva trengs egentlig?

Vi har en vogge som hörer til i familien som alle barnebarna til mormor får låne, også har vi kjöpt en grindseng utenom, ett stellebord, en vanlig kommode til klärne hans og en kombivogn. Skal få bilsete av mamma, så har vi fått lånt en sånn vippestol-ting som er eletrisk styrt, men den kan han ikke bruke för han er tre mnd. har egentlig ikke kommet på noe mer vi trenger, men det finner vi vell ut når han er födt. Regner med at det er mange andre ting vi finner ut at vi mangler da

greit å ha en barnevogn klar til når du skal ut på tur og trimme deg litt, frisk luft [8D]
Dersom du har bil,. burde man kjøpe inn (eller leie fra forsikringsselskap) bilsete.
Vippestol er greit å ha, slik at du får gjort ting, mens ungen kan se på/sove..ect. Kan flyttes rundt omkring og sikrer barnet.
En seng er jo fint, men du klarer deg godt med en kurv/vogge til den er 4 månder gammel. Jeg ser ikke på seng som noe hasteverk [:)].

Jeg kommer til å ha en barnevogn, som tåler å gå i marka også byen. Samt en vippestol, bilsete og en vugge klar. Resten tar jeg etter hvert, om jeg ser det mangker noe eller som ville vært greit å ha.

Men er ikke noe vits å stresse om å ha alt klart på forhånd. BArnevogn og stol kan kjøpes i ettertid.  Men fint å ha et sted babyen kan sove:)

ORIGINAL: major

Heisann! Takker for svar... men....

Jeg tenkte egentlig mest på utstyr... kurv, seng, vogn osv....?????? Hva velger dere? Og hva trengs egentlig?

Vi har seng, vogn og en kommode til tøy, stellebordet er oppå vaskemaskina, en bilstol og en vippestol.

Hva som trengs er jo veldig forskjellig fra behov, men standard er jo seng og vogn og en stelleplass.
Når det gjelder hvilken vogn kommer det jo an på hvor en bor, terrenget du kommer til å gå i, om du vil ha 3- eller 4 hjul, pris og ellers andre ting du kanskje ser etter i en vogn.... Vognjungelen er enormt stor!!!

Back
Topp