Hva trengs til stellebordet?

EiLitaSpire

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Junibollene 2023
Har begynt å få det meste i hus nå men mangler alt til stellebord og meg selv når det kommer til amming osv, tips til må ha produkter tas imot med et stort takk [emoji1]

Har begynt å få det meste i hus nå men mangler alt til stellebord og meg selv når det kommer til amming osv, tips til må ha produkter tas imot med et stort takk [emoji1]

Foretrekker engangs underlag til å ha på stellematta første mnd - uhell skjer ofte m små [emoji87] Tørrservietter, inotynol, babyolje og bepanthen er fast inventar på stellebordet her.
Når det kommer til amming brukte ikke jeg så mye mer enn ammeinnlegg sist [emoji12] Men kjekt å ha salve til å smøre på niplene (kan også brukes på sår babystump) ei god ammepute og gulpekluter [emoji6]

Engangskluter, myke håndduker og vaskekluter, sår salve/krem, engangs ammeinnlegg, ull ammeinnlegg og kanskje noe til såre brystvorter[emoji4] Det var det jeg kom på nå[emoji4]

Bruker håndkle over stellematten så det ikke blir så kaldt å legge nedpå :)
Nå vet jeg ikke hvor nær stellebordet er vasken, men vi hadde en skål stående som vi fylte med lunkent vann.
Brukte tørrservietter til den store gullmedaljen. Vasket kun med vann med litt babyolje i.
Bleier (naturligvis) og sinksalve av noe slag. Vaskekluter.

Kan informere om at allroundkremen til Dr. Greve IKKE(!) er å anbefale for noe form for bruk hvertfall. Den svir stakkars.
(Denne brukte vi ikke til baby, men storebrødrene hvis de var rød i fjeset eller noe. Måtte teste den selv for jeg tenkte den ikke kunne være såå gale, men det var den!)

Jeg bruker sånne store flanellkluter og gaskluter oppå stellematten, så de har jeg en bunke av.

Så har jeg en skål med vann, babyolje og tørrkluter (engangs) og tynne gaskluter til å vaske med.

Bleier og sinksalve lett tilgjengelig.

Så har jeg en liten kurv med baby-qtips, saltvannsampuller, nesesuger og stikkpiller liggende klar, pluss en liten smokkeboks med smokker. Har også en sånn væskesprøyte liggende klar som jeg fyller med morsmelk og renser øynene fri for puss.

Til ammingen bruker jeg melkeoppsamlere for å unngå sårhet i starten, purelan, pluss engangsinnlegg og ullinnlegg til å ha utenpå engangsinnlegget. Jeg har kjøpt egne nattammings-bher ettersom jeg husker hvor ubehagelig det var å ligge med vanlige ammebher om natten. De er uten spenner og harde duppedingser på, som en myk sportsbh man kan amme i.

I tillegg har jeg bbhugme-puten som blir ammepute etter fødsel :)

Jeg bruker sånne store flanellkluter og gaskluter oppå stellematten, så de har jeg en bunke av.

Så har jeg en skål med vann, babyolje og tørrkluter (engangs) og tynne gaskluter til å vaske med.

Bleier og sinksalve lett tilgjengelig.

Så har jeg en liten kurv med baby-qtips, saltvannsampuller, nesesuger og stikkpiller liggende klar, pluss en liten smokkeboks med smokker. Har også en sånn væskesprøyte liggende klar som jeg fyller med morsmelk og renser øynene fri for puss.

Til ammingen bruker jeg melkeoppsamlere for å unngå sårhet i starten, purelan, pluss engangsinnlegg og ullinnlegg til å ha utenpå engangsinnlegget. Jeg har kjøpt egne nattammings-bher ettersom jeg husker hvor ubehagelig det var å ligge med vanlige ammebher om natten. De er uten spenner og harde duppedingser på, som en myk sportsbh man kan amme i.

I tillegg har jeg bbhugme-puten som blir ammepute etter fødsel :)
Hvor får man tak i flanellkluter? Jeg har vært på leiting etter det,men ser de ingen plass.

Masse stæsj :p Altså, veldig forskjell fra person til person om hva man trenger og liker å ha tilgjengelig. Og ikke minst, hvor stellebordet står.
Her skal vi ha stellebordet på rommet til mini-me, da det kun er der det er plass. Kommer til å ha det meste i det stellebordet, da det også er kommoden med klær. Så alt er innenfor rekkevidde. Blir å ha bleier, gulpegluter, våtservietter og tørrservietter, krem til sår stump, termometer, stellematte med håndkle på. Nesesuger. Q-tips for barn. og Sterilt vann for å vaske der navleklypen er. Kommer jo til å lukte død og fordervelse etterhvert som den skal falle av. Bleie bøtte skal jeg ikke ha.

Så å si det samme som de andre her til stellebord. :) men til amming blir det bare ammepute, engangsammeinnlegg og ullinnlegg :) prøvde purelan når lillemor kom men synes der funket dårlig, kom da over et tips om å presse ut litt morsmelk på slutten av ammingen og smøre det rundt brystvorten og det gikk nesten magisk fort over med ømhet. Så det blir jeg og holde meg til nå med lillebror også :)

Back
Topp