Hva trengs til babymadrassen?

Smågoth

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Førstegangs her som er veldig forvirret over hva man faktisk trenger. Vi har en Troll bedside crib, skal kjøpe madrassen som passer til den. Nå kjøpte vi nettopp vanlige laken. Tisselaken er sikkert greit å ha? Men så ser jeg at det finnes ting som madrasstrekk og madrassbeskytter også, men jeg skjønner ikke helt forskjellen på disse tingene og om vi trenger alt dette :smiley-ashamed004 Noen med erfaring som kan hjelpe med hva som faktisk trengs? Butikkene vil jo sikkert at vi skal kjøpe alt mulig :p
 
Brukte LENAST madrassbeskyttelse fra ikea til sprinkelsengen. Den skulle være vanntett, men pustende slik at det ikke blir så klamt under lakenet.
 
Madrasstrekk er et tynt trekk til å ha rundt madrassen (nesten som laken) som regel vanntett, men puster ikke så bra. Madrassbeskyttelse er en type tynn overmadrass, ikke alltid vanntett, men puster godt
 
Jeg liker ikke tisselaken i orginal forstand, de blir så tette. Greier ikke se for meg at det er verken behagelig, eller så alt for safe (mtp om man klemmer ansiktet ned i madrassen).
Men jeg har to typer madrassbeskyttere (et relativt vanntett fra Ikea, men som puster , og en "tynn overmadrass" lignende fra.. enten Ikea eller jysk) i sprinkelsenga. Én hadde sikkert vært nok, men altså, f.eks i forrige uke da mini kastet opp i sengen.. så kunne jeg bare ta av det med oppkast og legge på nytt trekk - og fremdeles ha beskyttelse over madrassen.. i tilfelle ny runde oppkast.
 
Vi er helt avhenge av LENAST fra IKEA, reddet madrassen hver gang der har vært uhell eller omgangssyke i hus
 
Vi er helt avhenge av LENAST fra IKEA, reddet madrassen hver gang der har vært uhell eller omgangssyke i hus

Denne har vi også! Anbefales veldig :)
Man kan helt sikkert stappe den rundt en mindre madrass i type bedside også
 
Back
Topp