Hva trengs av "mammaklær"?

Anna77

Betatt av forumet
Heilt ny på dette, 17 veker på vei og kjenner at vanlige bukser begynner å stramme....

Spørsmålet er enkelt og greitt; hva trengs av gravide/ mammaklær?
Liker ikkje slaskete joggebukser som enkelte ser ut til å foretrekke......
 
Eneste mammaklærne jeg skaffa meg var sånne "aladdin" bukser, er deilig å gå med, og ser mye bedre ut enn sånne slaskete joggebukser :p får mange forskjellige varianter av dem, OG de pleier ikke koste så mye heller!
Et par bh-er uten spiler. Blir veldig ubehagelig etterhvert å bruke vanlig bh..
Også 2 mamma tights/bukser, som går langt opp på magen :)
 
Hei. Denne var posta på Ofte stilte spørsmål, så eg flytta den til Svangerskap og Fødsel for deg. Der får du nok litt fleire svar :)
 
Her har jeg et par mammajeans kjøpt på HM (ser ut som helt vanlige jeans og supergode å gå med), og et par tights jeg har under lange topper o.l. Og tror jeg har et par topper som jeg kjøpte forrige svangerskap. Handla ikke gravidtopper, men enkle topper fra HM i litt større størrelse. Kom langt med det + ting jeg kunne bruke av vanlige klær liggende i skapet, som noen store gode gensere.. :) og så handla jeg en kjole til jul, var stas å ha i alle fall en litt finere kjole som passa :)
 
Stort sett har jeg helt vanlige topper, kjøpte en del singleter fra cubus i sommer, de er så lange at de kan brukes enda. Bare tok en størrelse større enn jeg vanligvis gjør. Så har jeg ei løs jakke over.

Men det vesentlige for meg er t de blir lange nok. til at det ikke synes at jeg har mammabukse. Trangt over magen gjør meg ikke noe, men jeg bruker sånne bukser som går langt opp på magen. Ser ut som vanlig bukse så lenge altså ingen ser den myke delen over magen.

Joggebukser går jeg ikke i, og ikke tights heller, men noen sånne mammabukser liker jeg. Og altså treger man topper med plass til magen, og når det blir kaldt er det godt med noe litt varmt. Og ja, etterhvert vil vil du ha noen bh'er uten spiler, men meget trolig også en størrelse større etterhvert...
 
Kjøper mye vanlige topper som er lange. Dei kan brukes etterpå :) og overdeler som er åpne fremme, type jakke ol. Kan og brukes etterpå:) kjoler som er vide kan brukes etterpå:) så er helst bokser så må byttes ut :) og du trenger ikkje så mangen vis du vasker dei ofte :)
 
Hei. Denne var posta på Ofte stilte spørsmål, så eg flytta den til Svangerskap og Fødsel for deg. Der får du nok litt fleire svar :)
Takk!
Ikkje så lett når en e heilt ny i "gamet" :oops:
 
Kjøper mye vanlige topper som er lange. Dei kan brukes etterpå :) og overdeler som er åpne fremme, type jakke ol. Kan og brukes etterpå:) kjoler som er vide kan brukes etterpå:) så er helst bokser så må byttes ut :) og du trenger ikkje så mangen vis du vasker dei ofte :)
Har fått handla meg litt.... Syns foreløpig at det er litt skummelt med desse nye, annerledes klærne. Hehe! Men venner meg nok fort til... Har handla endel allerede, å håper virkelig at eg får brukt for dei :smiley-bounce022!

Dongribukser skal uansett ikkje vaskes så ofte, har kjøpt ei på HM, pluss tights og to på Zalando som ikkje har komt endå... Venter spent på å sjå om dei passer :flower
 
Gravidbukser! HM har ei supergod svart gravidbukse med litt "mønster" på knærne og det kjennes ut som man har tights på seg! De har også fått inn gravidjoggebukse som er heeelt fantastisk den og:) eller bruker Jeg litt tykke gravid strømpebukser med kjoler nå på høsten:) ingenting som strammer og ser veldig fint og enkelt ut;-)
 
Noen mammabukser som kan brukes de få gangene jeg er blandt folk utenom en rask tur på matbutikken :) har ikke trengt noe mer, men regner med jeg kommer til å kjøpe vanlige genserer osv bare en str større :)
 
Jeg kjøpte 2 bukser og et par topper. Kunne fint bruke mine gamle gensere og topper:)
 
Jeg kjøpte en gravidbukse på H&M, ellers gikk jeg stort sett i skjørt. Jobber på kontor og vikarierte en del i resepsjonen på den tiden, så det var greit å se litt ordentlig ut. Hadde noen gravidstrømpebukser som var greie å ha under skjørtet. Ble joggebukser hjemme.
 
Mammabukser/tights, topper og gensere, gode bh'r og truser. Absolutt must. Ellers kjøpte jeg noen cardigans også :) samt en jakke som jeg kunne vokse i.
 
Jeg trengte ikke mammaklær. Gikk i strømpebukse og kjoler/skjørt. .
Jo, kjøpte noen strømpebukse for gravide.
 
Brukte for det meste vanlige kjoler jeg hadde fra før med gravidstrømpebukse til, og gravidjeans med mine vanlige topper og gensere til. Hadde noen gravidgensere også siden de var lengre over magen, men det var ikke mange.
I ammeperioden har jeg hatt 2 ammekjoler, 6 ammesingletter og diverse ullsingletter (elastiske så kan dras ned), og ellers hatt vanlige klær.
 
Kjøpte to mammabukser på hm I uke 13. Uke 28 nå, og de passer fortsatt :) topper og kjoler bruker jeg som vanlig. Har også kjøpt to strømpebukse betegnet på gravidmage. De er også fra hm.
 
Eg har kjøpt meg mammabukse på h&m, og eit par litt lange gensere (dei vanlige begynner å bli for korte til å nå ned til under magen. Har lange singlettar frå cubus og, dei funkar fint under vanlige gensere.
 
Back
Topp