Hva trenger vi?

Xanix

Andre møte med forumet
Tenkte å starte innkjøp av ting og tang til babyn kommer. Dette er vår første. Hva trenger vi i starten? Regner med vi får mye. Vogn, bilstol, seng ect har vi.

Tenkte å starte innkjøp av ting og tang til babyn kommer. Dette er vår første. Hva trenger vi i starten? Regner med vi får mye. Vogn, bilstol, seng ect har vi.

Spennende:). Høres jo ut som du har noen av de store tinga på plass allerede. Hvis dere vet dere har besteforeldre som gjerne vil gi noen store ting kan det jo være lurt å avklare det i første omgang:). En del ting er jo kjekt å gøy å ha på plass men erfaringen min er at jeg kjøpte alt for mye til førstemann:);).

Ting som kan være kjekt:

-noen bodyer med knepping foran,slippe å dra over hodet. Veldig kjekt første halve året syns jeg:)
-Noe klær selvfølgelig,men ville ikke kjøpt for mye i de små str. For de vokser så fort og som du selv sier får dere sikkert mye:).
-ammepute syns jeg var kjekt,men vet at ikke alle bruker det. Hvertfall viktig med puter til god ammestilling
-gulpekluter
-smokker
-stelleveske med noe tilbehør:)
-bleier,men her er det også lurt å ikke kjøpe for mye til du ser hva som passer best til dere. Opplevde selv at babyen reagerte på libero så kunne ikke bruke de.
-litt salver og andre stelleprodukter kan jo være kjekt å ha i hus

Etterhvert kan det være kjekt med:

-lekegrind
-Tripptrappstol med babystol i
-Vippestol(selv om ikke det er anbefalt over lengre tid er det veldig kjekt når du skal lage mat,dusje o.l:))
-Matte til å ha på gulvet. Mitt beste kjøp var en stor treningsøkter kjøpt på xxl. Veldig kjekt for å trene babyen til å ligge på magen og etterhvert når babyen begynner å forflytte seg mer. Bruker den enda til gutten min på 16mnd:). Han liker å leke og kose på den:).

Noe av det jeg kom på:).

Til deg selv ville jeg kjøpt Purelansalve til såre bryster når du skal amme:). Lurt å ta med på sykehuset:);).

Lykke til:).

Takk:-) Dette var kjekk info:-) Siden det er dårlig utvalg hær jeg bor skal vi til Trondheim på shoping. Greit å få kjøpt det meste da;-)

Vogn, bilstol og seng er jo fint :) Da trenger man laken og sengesett også.

Her er det jeg syntes var essensielt:

Hjemmestrikka ulltepper, et til senga, et til vogna, og et i reserve. Foretrakk dem strikket i Tumi fra Raumaull.
Gulpekluter, 15-20 stk. Brukes til mating, gulping og som hodepute.
10-12 smikker, til mating
2 Omslagsbodyer i ull, og i bomull om det er sommer.
2 Heldresser i ull.
Aselli sårsalve til sår stump.
2-3 luer i tynn ull
Babynest

Må også spørre om hvilke vaske"midler" dere bruker? Jeg tenker nøytralt vaskepulver istedenfor de med mye lukt... Men vet ikke om det har noe å si?

Vi kjøpte:
Vippestol
Lekegrind
Ny madrass til sprinkelsenga
Babyklær, både tykk dress for å ha i bil/vogn samt inneklær. (Va posesalg på babyutstyrsbutikken så kjøpte klær for de 3 første mnd).
Dyner

Dette fikk vi:
Vogn
Voksipose
Lammeskinn (2 stk)
Kurv på hjul
Hjemmestrikka klær
Hjemmestrikka vognteppe
Babyklær
Sprinkelseng
Babyleker
Babygym
Henta flere pakker med gratisprøver rundt omkring på butikker og apoteker. Samt bestilte på nett.
Fant masse på www.gjerrigknark.com
http://www.gjerrigknark.com/index.php?choice=category&id=13#axzz3TLMjjVfW

Må også spørre om hvilke vaske"midler" dere bruker? Jeg tenker nøytralt vaskepulver istedenfor de med mye lukt... Men vet ikke om det har noe å si?

Bruker neutral vaskemiddel og neutral tøymykner. Helt parfymefritt på babys klesvask.

Madrass, sprinkelbeskytter, laken, tisselaken, dyne, sengetøy og evt lammeskinn til seng.

Laken, dyne/pose, lammeskinn til vogn. Myggnetting, regntrekk, solskjerm, stelleveske...

Febertermometer, stikkpiller, babyolje, zinksalve, håndkler med hette, babyq-tips, babynegleklipper/saks/fil, bleier, kluter, stellematte og stellebord.

Babycall, vugge/lekegrind, vippestol, helseteppe, pledd.

Ammepute, brystpumpe, frysebokser til melk, ammebher, ullinnlegg, brystvortesalve.

Jeg skal ha:

Vogn m/ mygnetting og regntrekk
Skinn til å ha i vogn og seng.
Vugge i starten (fordi jeg får låne og storesøster ønsker det)
Tisselaken
Laken
Sengetøy
Dyner til vogn og seng
Strikka tepper
Stellematte
Klær
Bleie
Salve
Babyolje
Stikkpille
Kluter
Negleklipper
Febermåler
Helseteppe
Bamse
Badebalje.
Bilstol.

Kan ikke komme på noe mer jeg skal ha til babyen før den kommer hvertfall så får jeg se hva mer jeg trenger.

Noe annet jeg også har brukt mye på gutten min er hjemmestrikket ullklær fra besteforeldre og oldeforeldre:). Veldig kjekt når vinteren kommer hvertfall:). Om man har body og strømpebukse under så trenger man ikke så mye annet. Evt kjøpe en janus ulldress feks. Har det til gutten min nå og det er kjempe kjekt.Tenker at det fort blir varmt for babyen med tjukke dresser i bilen. Jeg hadde også en bilstolpose jeg brukte mye,men nå hadde jeg oktbarn sist da. Kanskje ikke så aktuelt nå i mai,håper jeg;).

Mange gode tips her. Jeg ville ikke Vært foruten babynestet. Det var gull verdt.

Back
Topp