Hva trenger man?

DebbieJ91

mamma til emilie
Jeg venter min første og termin er satt til 9 august. Og jeg føler jeg begynner og stresse litt allerede med hva som trengs, selv er jeg helt grønn på hva som trenges av ting. Så da tenkte jeg og sette opp liste på hva vi allerede har også kunne dere komme med tips om hva mer som tre greit og ha. :-) Det vi har er: Emmaljunga city cross Gulpekluter Uro Babyklær Babyhåndklær Babyleker Helseteppe Sprinkelseng Bilstol Det vi skal kjøpe: Stellebord Stelleting( men hva slags ting?) kom evt med forslag om kremer osv Babycall( skal ha henne på rom med oss de første mnd, men synes det er greit og ha) Flasker/smokker og div Vogndyne og sengedyne og sengetøy Sengekant til sprinkelseng Ser det ut som det mangler noe da? :-/

Inne på Augustjentenes viktigste tråder, ligger det en tipstråd fra Augustmammaene 2011, der fant jeg masse nyttige tips!! Anbefaler å titte litt på den, å notere ned det du syns passer deg :)

ang stelleting er det ikke mye du trenger... babyhuden er sart og fin, og trenger ikke lassevis med kremer og parfyme...
Kjøp en god olje til badevannet - tror babyline (gul flaske fås på apotek) har kommet godt ut i testene til gronnhverdag.no.
Salve er kjekt - både til brystvortene dine og evt bleieutslett - jeg anbefaler inotyol - the one and only. Den fikser alt. Omtrent iallefall :)
Så må du ha bleier.
Neglesaks. Q-tips kan være greit, du får egne til barneører som ikke går an å stappe så langt inn.
Termometer til rektal bruk er gull å ha i hus.
Våtservietter eller andre type vaskekluter til rumpa :) Har alltid brukt neutral, med unntak av en gang vi prøvde pampers - det var den eneste gangen på 3 år han ble sår i rumpa, så da gikk vi rett tilbake til neutral.
Badebalje er jo kjekt å ha, og jeg var veldig fornøyd med det lille setet de kunne hvile på slik at man var litt tryggere når man holdt dem. Skal kjøpe det denne gangen også..

Du må jo holde dem fordet, men det er litt lettere iallefall.. Når han ble større og kunne sitte selv kjøpte jeg en sånn en - kjekt å sette i bunn av dusj/badekar for å forhindre at de flakser av sted... :D

Og ellers? Tjah... babyer er takknemlige små vesener.. lunka vann fungerer utmerket godt til et bleieskift :)

ser ut som du har fått med det du trenger=) jeg vil ambefale zilulen eller weleda for bleieutslett, inotyol er kunn for bruk til foreksempel åpne sår i bleieområdet. ellers vil jeg ambefale og ha klar kansje 2 forskjellige typer smokker, og prøve seg frem, kjøpe inn fler av de babyen vil ha (visst den vil ha) visst du skal amme, trenger du max 2 flasker. men du trenger brystpumpe. dette er iallefall min erfaring=) hilsen snart 3barnsmor

Tusen takk for hjelp. Men en ting til, hva vil dere anbefale av vognpose eller lammeskinn. Eller begge deler? Hun kommer jo til sensommeren så hva ville dere anbefalt:-)

jeg har prøvd forskjellige poser. har vert mest fornøyd med voksipose classic mini. har lammeskinn utenom, er praktisk å ha på sommeren eller om barnet skal ha mye klær på. har dårlig erfaring med lammeskinnspose, da jeg opplevde at babyen ble veeeldig klam av denne. så skiftet den fort ut. har hørt mye skryt over urban posen og.

debbie91 skrev:
Tusen takk for hjelp. Men en ting til, hva vil dere anbefale av vognpose eller lammeskinn. Eller begge deler? Hun kommer jo til sensommeren så hva ville dere anbefalt:-)

jeg fikk augustbarn sist også, og brukte bare lammeskinn og dyne de første to årene :) Hadde en voksipose av utgått modell - en skikkelig tjukk sak, og endte til slutt opp med å sy vognpose selv av en tynn ikeadyne.. Den brukte vi ut vognperioden og jeg kommer til å sy en lignende til lillesøster også :)

Synes lammeskinn er praktisk til mer enn vogna. Har bla brukt det på gulvet når snuppa skal sove lur eller hvis vi er på besøk hos andre så er det noe trygt/velkjent.

Back
Topp