Jeg er litt der at jeg prøver å unngå å kjøpe ting jeg ikke har tenkt på at jeg trenger. Var nøktern nok med førstemann men endte likevel opp med masse greier vi ikke trengte (snørrsuger og paracet for eksempel - innen han trengte paracet var han laaangt over vektgrensa for den vi hadde
Har også masse ammestæsj jeg ikke fikk brukt, som skjold, melkeoppsamler, albueskjell, tusen salver). Mye kan være lurt å bare lagre i bakhodet som "kan være nyttig å skaffe hvis behovet oppstår". Og så kommer det jo selvfølgelig litt an på hva slags butikker man har tilgjengelig også. Er det langt til døgnåpent vaktapotek er det viktigere med Paracet hjemme enn hvis man bor i nærheten.
Vi hadde bare ett laken til vogn, og to til senga. Hadde bare trengt en til senga, for der ville førstemann IKKE sove.
Lakenet beskyttet altså bare mot støv... Tisselaken brukte vi ikke, jeg syns det er klamt, men hadde sånn tynntynn overmadrass/sengebeskytter på senga (både vår og hans ubrukte seng). Greide oss med bare en dyne, har tørketrommel så ingen krise ved eventuelle uhell (som aldri skjedde). Brukte den også i vogna.
Noe å stelle babyens negler med? Man kan bite eller rive hvis man syns det funker greit, så det er ikke nødvendig å kjøpe noe. Vi endte opp med å bruke glassfil (veldig skånsom fil). Neglesaksa funka ikke for vår del på små babyfingre. Vanskelig å vite på forhånd altså!
Jeg hadde ikke "ammekurv" sist, men denne gang skal jeg ha en kurv lett tilgjengelig hvor jeg kan ha drikkeflaske til meg selv, neglefil (perfekt å file neglene på de små mens man ammer), gulpekluter x 1000, ammeinnlegg og eventuelle salver. Førstemann hadde tette tårekanaler så vi brukte mye saltvann og kompresser, og siden jeg ikke hadde noen kurv lå ting bare og fløt rundt omkring i sofaen - ammeinnlegg, salver, saltvann, kluter. Kan ha fjernkontrollene oppi der også, så man er sikker på at de ikke er utenfor rekkevidde ved amming.
Trenger ikke være en kurv heller, men en veske eller noe - noe som er lett å ta med seg hvor man enn setter seg for å amme.
Skal unne meg noen gode og fine drikkeflasker denne gang, bare for å være snill med meg selv.
Og hvis du ønsker å bære den lille en del kan det være lurt å vurdere om du skal skaffe noe ordentlig bæretøy - eller høre om noen kan låne deg noe. Jeg låner alltid ut cabooen vår til venner som venter barn.