Hva trenger man av utstyr?

hehe du sier noe, nei under litt tykkere genser? stått på alle listene jeg har sett på, vinterlister også. tror du det holder med 6 langerma? har alt sånn 1-2 korterma i hver størelse så da trenger jeg kanskje ikke flere da:P
Glemte å svare på det du spurte om me langermet.. Det tror jeg er veldig individuelt.. For noen søler jo ikke en prikk på plaggene og trenger ikke så mye skift, mens andre opplever mye gulping og lekasje fra bleier osv (noen er bare sånn:() og da blir det mange skift. Også kan det gå i perioder det med "søl". Og noen vokser i rykk og napp. Jeg hadde en gutt som vokste typisk "guttete", veldig i hopp. Så plutselig hoppet han over en str.. Så en må nesten se det litt an og:) og hvor me gaver en får, jeg hadde sagt i fra at jeg hadde det neste klær jeg trengte de første mnd, så fikk mye annet kjekt i stedet;)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Jeg skal ha med meg en halvflaske rødvin i sykehusbagen. Må jo være helt ok før melken kommer igang? Hohoho.. :D

Glemte å svare på det du spurte om me langermet.. Det tror jeg er veldig individuelt.. For noen søler jo ikke en prikk på plaggene og trenger ikke så mye skift, mens andre opplever mye gulping og lekasje fra bleier osv (noen er bare sånn:() og da blir det mange skift. Også kan det gå i perioder det med "søl". Og noen vokser i rykk og napp. Jeg hadde en gutt som vokste typisk "guttete", veldig i hopp. Så plutselig hoppet han over en str.. Så en må nesten se det litt an og:) og hvor me gaver en får, jeg hadde sagt i fra at jeg hadde det neste klær jeg trengte de første mnd, så fikk mye annet kjekt i stedet;)

Så sant! Jeg har iallefall erfart det du sier over. Denne siste (og 3.) gangen venter jeg og ser. Får heller sende ut far på shopping hvis krabaten blir en søle- og gulpe- og bæsjegutt :D

Jeg skal ha med meg en halvflaske rødvin i sykehusbagen. Må jo være helt ok før melken kommer igang? Hohoho.. :D
Hadde ikke gjort i allefall, selv om det kanskje ikke kommer masse melk i starten er jo den melken (råmelken) kjempe viktig og jeg hadde ikke drukket da. Men en jo forskjellig. Jeg fikk masse masse melk med en gang, så mini gikk nesten ikke ned etter fødsel;p
Og han hadde gulsott og, og da hjelper jo morsmelk så her gikk det i ett fra start:)

Hadde ikke gjort i allefall, selv om det kanskje ikke kommer masse melk i starten er jo den melken (råmelken) kjempe viktig og jeg hadde ikke drukket da. Men en jo forskjellig. Jeg fikk masse masse melk med en gang, så mini gikk nesten ikke ned etter fødsel;p
Og han hadde gulsott og, og da hjelper jo morsmelk så her gikk det i ett fra start:)

Det var bare ønsketenkning - altså bare tull! :)

Du mener ikke serrriøst at du trenger alt dette med èn gang? Og alle de klærne i alle størrelser, da?
Mener ikke å være ufin, jeg bare er av dem som tror vi klarer oss med langt mindre forbruk enn hva babyprodukt-industrien legger opp til! ;)

Slike lister synes jeg er veldig fine som tips og veiledning, men så velger man selv hva man ønsker. Jeg personlig er ferdig med innkjøp før babyen kommer i november. Mangler bare småting. Det er veldig dyrt med babyutstyr, og da har jeg tatt litt og litt etter hvert og handlet mye på salg. Hatt spesielt fokus på de store, dyre tingene i første omgang som vogn, bilstol, vippestol og div, som jeg hadde bestemt meg for å kjøpe uansett, og andre ting vi må ha. Når det gjelder klær og sånt så er det greit å ha noe, for å slippe å gå i butikken den første tiden etter fødsel, men man må passe på å ikke kjøpe for mye, for gaver kommer. :-)

Du mener ikke serrriøst at du trenger alt dette med èn gang? Og alle de klærne i alle størrelser, da?
Mener ikke å være ufin, jeg bare er av dem som tror vi klarer oss med langt mindre forbruk enn hva babyprodukt-industrien legger opp til! ;)
Fra erfaring da jeg hadde baby hadde jeg bruk for alt dette. Og et par ting i tillegg som tisselaken, ullinnlegg, febertermometer og stikkpiller. Klær kommer an på gulping og hvor ofte du har mulighet til å vaske og tørke klær...

Fra erfaring da jeg hadde baby hadde jeg bruk for alt dette. Og et par ting i tillegg som tisselaken, ullinnlegg, febertermometer og stikkpiller. Klær kommer an på gulping og hvor ofte du har mulighet til å vaske og tørke klær...
Vi trenger nok forskjellig siden babyer er forskjellig. Jeg får nr. 3 nå, og syns kjøpestyret har tatt helt av. Det er ikke måte på hva man "trenger". Med de forrige to opplevde jeg iallefall at jeg trengte MYE mindre enn hva jeg trodde! Bortsett fra gulpekluter! Tisselaken er dessuten et must! ;o)

Jeg som er førstegangs, så blir jeg litt stressa av alle disse laaange listene. Skjønner jo alt vogn, bilstol, osv ullprodukter er nødvendige, men føler det er mulig å kjøpe inn litt også etter bebisen er kommet om man ser det er noe som mangler....Kjøper inn litt nå og da, så får jeg føle meg litt frem når gullgutten er kommet til verden :)

Jeg som er førstegangs, så blir jeg litt stressa av alle disse laaange listene. Skjønner jo alt vogn, bilstol, osv ullprodukter er nødvendige, men føler det er mulig å kjøpe inn litt også etter bebisen er kommet om man ser det er noe som mangler....Kjøper inn litt nå og da, så får jeg føle meg litt frem når gullgutten er kommet til verden :)

Jeg også blir veldig stressa med de lange listene. Har ei venninne som kun hadde noen skift klær, bleier, bilstol, seng med madrass og dyne, da hun fikk sitt første barn i februar. Resten kjøpte ho etterpå, og barnet hennes er helt super og klarte seg meget bra.Og da blir JEG litt roligere ;) ....
Trenger jo ikke alt nå. Blir nok å kjøpe senga og bilstol i begynnelsen av januar, har termin den 20. Til nøden kan jo barnet sove i samme seng som meg. Det mest nødvendigste de første dagene etter mitt syn er klærne, bleier og kluter.
Jeg venter nok til det lengste med det meste, har litt angst på at det ikke går så bra. Jeg tror nok det går bra, men men man vet jo aldri:eek:

Fra mobil enhet

Jeg også blir veldig stressa med de lange listene. Har ei venninne som kun hadde noen skift klær, bleier, bilstol, seng med madrass og dyne, da hun fikk sitt første barn i februar. Resten kjøpte ho etterpå, og barnet hennes er helt super og klarte seg meget bra.Og da blir JEG litt roligere ;) ....
Trenger jo ikke alt nå. Blir nok å kjøpe senga og bilstol i begynnelsen av januar, har termin den 20. Til nøden kan jo barnet sove i samme seng som meg. Det mest nødvendigste de første dagene etter mitt syn er klærne, bleier og kluter.
Jeg venter nok til det lengste med det meste, har litt angst på at det ikke går så bra. Jeg tror nok det går bra, men men man vet jo aldri:eek:

Fra mobil enhet

Beundrer de som klarer å vente med mange innkjøp etter fødsel, skulle ønske jeg var mer sånn. Nå er jeg typen som liker at ting er på plass i gooood tid ;) Syns også det er greit med tanken på økonomien, det er nå jeg har tid å finne brukte ting eller gode tilbud. Fikk også litt skrekken i meg etter første fødsel, da jeg rett og slett ikke kunne gå mer enn toppen 5 minutter, før jeg ikke klarte mer. Og det varte i nesten to mnd, så da syns jeg det er greit å ha ting på plass :) Vi har alle vår egen måte å planlegge på :)

Fra mobil enhet
Jeg er nok mer som deg, selv om dette er mitt tredje. Venter helst i det lengste. Imidlertid har jeg handlet inn endel i dag, voksipose, madrass, litt klær og soveskinn. Kjenner jeg blir mer stressa av det nesten..
Husker bare at de trengte så lite skift i starten, da var det lite gulp og bæsj enda. :)

Det jeg trenger er vogn, vognpose, bilstol, seng, madrass,dyne og sengetøy, babycaller, pustealarm, badebalje, stellebord, flasker, flaskesterilisator, bleier, febermåler, klær, teppe.

Back
Topp