Jeg kjøpte ammepute. Jeg fikk aldri melk, så hun ble flaskebarn. Likevel brukte vi ammeputa når da hun fikk mat. Den var genial. Hun spiste kjeeeeempe seint, så det var godt å kunne la henne ligge godt på den inntill oss da hun spiste. Man trenger selvsagt seng, stellebord, bilstol etc. Vi kjøpte bare hensvik seng fra ikea, men en helt grei skummadrass om jeg ikke husker feil. Var to forskjellige sider på den. Stellebord fikk vi, men vi ville ha med badekar i, noe som funket veldig flott for oss. Vi kjøpte også badestol/sete hun kunne ligge i. Da slapp vi å holde henne i en bøyd stilling i eveigheter, for hun elsket å bade.
Vi kjøpte bæresele, noe vi aldri brukte... Eller, mannen min brukte den vel to ganger, men ellers har den lagt i boden hele tiden.
Jeg hadde en vogndyne som hun sov med den første stunden, hadde i vognen og i vogga. Hadde vanlig babydyne i senga, men hun dro den over seg om nattan, så da byttet vi til vogndyna. Byttet ikke etter årstidene. Hadde flere tepper. Hjemmestrikka og helsetepper. Hadde også saueskinn som vi hadde i vogna da det var kaldt, og som hun lå på inne om vinteren.
Vi vasket med kluter, så vi hadde et lass av det
Hadde også en del babyprodukter, jeg har selv veldig ømfintlig hud, så ville være sikker på at hun ikke skulle ha samme plagene som meg.
Man får gratis bleiebøtte, og det tilbudet brukte vi. Sverget til den bøtta i lange tider. Fryktelig mye bleieskift, og veldig greit at det ikke ble lukt ut av det.
Vi hadde som sagt litt lenger oppi her en vugge. Den lagde min gaaaaaamle bestefar. Hadde ikke kjøpt selv, men er sååå glad for at han ville lage til meg. Den sov hun i på dagtid, hvis hun ikke sov ute i vogna.