Hva trenger man av såper, kremer,apotekvarer osv?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Førstegangs, så trenger tips.
Har til nå kun hamstet inn våtservietter som var på tilbud på Meny forrige uke.
Hva annet trenger man egentlig av såper, kremer, apotekvarer osv?

Så lite som mulig. Kan være greit med en nøytral olje, tørre engangskluter (aldri brukt våtservietter på mine), qtip og pyrisept til navlestell i starten, ei rompesalve (bephaten eller inotyol), rompefebermål og paracet.

Til mor: store bind, paracet/ibux, multimam og/eller purelan, slike innlegg for å legge i bh (jada. Glemte helt navnet på det)

Førstegangs, så trenger tips.
Har til nå kun hamstet inn våtservietter som var på tilbud på Meny forrige uke.
Hva annet trenger man egentlig av såper, kremer, apotekvarer osv?
Husk å hente gratis babypakker. :)

Babyolje (til avføring de første 2-3 dagene), sinksalve, babysåpe. Jeg bruker både tørr og våtservietter. Baby-termometer, en til å måle feber og en til badekaret.

Til deg: purelan, ammeinnlegg, våtservietter, bind. Eventuelt paraset til etterriene.

Sniker.
Spørs helt hvilke behov du har, og babyen. Jeg liker å ha bepanthen i hus, og en nøytral olje, med minst mulig dilldall i.
Om jeg skal ha noe engangs, så går det i tørrservietter og vann. Våtservietter brukes kun i stellebag; men selv der har jeg med vanlige vaskekluter og våtpose (til vått og skittent)..

Klorhexidin og q-tip til navlestump.

Finnes enorme mengder med salver og greier, mye er "hver sin smak". Mange som sverger til grobladsalve og mer naturlige salver, fremfor apotekets salver, også. :)

Jeg hadde god bruk for multimam kompress til meg selv dog, så det kjøper jeg inn på forhånd denne gang.
Store bind er også greit. Finnes også buksebleier for voksne (selv svarte med lav midje) om man vil sikre seg litt; men sist var den verste blødningen over etter 2 døgn, så da HOLDT det med nattbind.

Paracet bør du pakke allerede i fødebagen, for du skal ikke ta for gitt at de har tid til deg på barsel (dessverre)..

Back
Topp