Hva trenger mammaen?

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Det er mange lister over hva babyen trenger, men hva med mammaen? Husker ikke så myr fra sist, men leser i tips tråden om bind i alle fall :p Men kanskje noe undertøy (både til amming og gode hipstere)? Joggedress eller annet tøy?
 
Jeg kjøpte meg en amme-BH og to tights med høyt liv fra mamalicous. Fikk egentlig beskjed om å vente med amme-BH fordi puppene ikke når sin endelige størrelse før ca. 2 uker etter fødsel, men jeg må ha spileløs BH til fødsel. Kjøpte en kommer nok til å kjøpe er par stk til, for det var behagelig å ha på! Skal kjøpe noen gigatruser etterhvert (liker best stringtruser...).
 
Jeg kjøpte to amme-bh’er for flere uker siden. Er jo SÅ behagelig å gå med! Drit i hva de andre sier [emoji23]

Snakker vi sykehusbag? Jeg kan dele det jeg fikk behov for. Det ble 3 netter på sykehuset *gah*. Mistet mye blod. Jeg vil kjapt hjem denne gangen.

Gigatrusene er et must, ja, sammen med gode mamma-strømper/tights og varme kjoler/gensere.
Jeg har en gravidkåpe fra sist gang. Er veldig glad for at jeg ikke kvittet meg med den!
Crocks; de brukte jeg eneste gangen for 5 1/2 år siden da første ble født. De skal med igjen nå, samt morgenkåpa, og noen gode ammetopper, både langermede og korte, og en kosebukse.
Drikkeflaske! Litt energidrikke, litt kjeks/sjokkis, en termos til vann for å lage noe godt og varmt.
Toalettsakene er obligatoriske, sammen med store gode bind. Jeg stjal med meg noen «bleier» hjem fra avdelinga sist. Fy meg [emoji13]
Amme-innlegg fikk jeg ikke behov for før melka var ordentlig på plass, men kjekt å ha med for sikkerhets skyld. MEN ull-innleggene var gull den vinteren, og de skal brukes fra fødsel!
Beste tipset er å ikke fryse på hendene eller generelt være kald når man ammer, det kan være den onde rot til betennelse og faenskap..
Vi hadde med musikk også, og det skal med denne gangen óg.
Lurte på om jeg skulle engasjere en fotograf også, vi får se.
 
Jeg kjøpte to amme-bh’er for flere uker siden. Er jo SÅ behagelig å gå med! Drit i hva de andre sier [emoji23]

Snakker vi sykehusbag? Jeg kan dele det jeg fikk behov for. Det ble 3 netter på sykehuset *gah*. Mistet mye blod. Jeg vil kjapt hjem denne gangen.

Gigatrusene er et must, ja, sammen med gode mamma-strømper/tights og varme kjoler/gensere.
Jeg har en gravidkåpe fra sist gang. Er veldig glad for at jeg ikke kvittet meg med den!
Crocks; de brukte jeg eneste gangen for 5 1/2 år siden da første ble født. De skal med igjen nå, samt morgenkåpa, og noen gode ammetopper, både langermede og korte, og en kosebukse.
Drikkeflaske! Litt energidrikke, litt kjeks/sjokkis, en termos til vann for å lage noe godt og varmt.
Toalettsakene er obligatoriske, sammen med store gode bind. Jeg stjal med meg noen «bleier» hjem fra avdelinga sist. Fy meg [emoji13]
Amme-innlegg fikk jeg ikke behov for før melka var ordentlig på plass, men kjekt å ha med for sikkerhets skyld. MEN ull-innleggene var gull den vinteren, og de skal brukes fra fødsel!
Beste tipset er å ikke fryse på hendene eller generelt være kald når man ammer, det kan være den onde rot til betennelse og faenskap..
Vi hadde med musikk også, og det skal med denne gangen óg.
Lurte på om jeg skulle engasjere en fotograf også, vi får se.

Takk for tipsene, akkurat noe sånt jeg tenkte :) Både til fødebag og den første tiden hjemme! Har jo handlet en del til babyen og har en del fra før, men glemmer liksom meg selv :p Ikke like spennende å kjøpe amme BH og ammeinnlegg som søte babyklær, men må jo ha den slags også ;)
 
Amme-bh, purelan, gode truser, bind, ammevennlige overdeler, en god håndkrem, lypsyl, lader!, vannflaske, snacks, ull-innlegg, vanlige innlegg, morgenkåpe?
 
Noen som kan anbefale gode amme BHer og dugge bukser til etter fødsel?
 
Flere nevner store og gode truser. Hvor store snakker vi? Og hvor kjøper dere dem?

Jeg kjøper mama-truser på HM. 3-pack. Strl. L. Er i utgangspunktet str 38. Veldig deilig med store truser, og god plass til bind etter fødsel. Ingen stramme trusestrikker!
 
Flere nevner store og gode truser. Hvor store snakker vi? Og hvor kjøper dere dem?

Absolutt ikke kjøp STORE truser som henger og slenger - du er avhengig av at de holder bindet på plass liksom. Men det er ikke tiden for smale fiffige sexy løsninger som er fine å se på heller [emoji23]
Så ikke kjøp en størrelse for stor (det er ubehagelig) men heller en som har brede kanter eller hva jeg skal si og som sitter godt uten å være løs eller gnage!

(Hilsen hu som kjøpte STORE truser med første, som jeg følte at havna på skeiva, ville dette av osv.)
 
Bruker dere de store trusene allerede nå? Merka idag vonde røde merker av mine vanlige fornuftige sloggy-truser, som er blitt i minste laget:oops: Lurer på hva jeg skal kjøpe som kan funke bå, og kanskje etter fødsel også...
 
Bruker dere de store trusene allerede nå? Merka idag vonde røde merker av mine vanlige fornuftige sloggy-truser, som er blitt i minste laget:oops: Lurer på hva jeg skal kjøpe som kan funke bå, og kanskje etter fødsel også...

Bruker foreløpig bare mitt vanlige undertøy, men det er ikke ubehagelig, så da venter jeg heller med de fornuftige variantene :D
 
Amme-bh, purelan, gode truser, bind, ammevennlige overdeler, en god håndkrem, lypsyl, lader!, vannflaske, snacks, ull-innlegg, vanlige innlegg, morgenkåpe?

Signerer denne og legger til slippers. Enkelt å ta av og på når man er rundt omkring og tusler. Og store, romslige klær. [emoji4]
 
Bruker dere de store trusene allerede nå? Merka idag vonde røde merker av mine vanlige fornuftige sloggy-truser, som er blitt i minste laget:oops: Lurer på hva jeg skal kjøpe som kan funke bå, og kanskje etter fødsel også...

Jeg bruker mye mamma-truser allerede nå. Rett og slett fordi jeg har vokst ut av veldig mye av det jeg hadde fra før. Rumpa vokser fortere enn magen, si!
 
Jeg bruker mye mamma-truser allerede nå. Rett og slett fordi jeg har vokst ut av veldig mye av det jeg hadde fra før. Rumpa vokser fortere enn magen, si!

Her også! Mammatrusene er magiske! Orker ikke stramme syltestrikker. Og disse blir ikke slappe i «henget», da de er sånn halvveis boxere/hot pants..-ish
[emoji38][emoji23]
 
Øh jeg hadde med 3 av mannens eldste boxere og brukte dem med gigabindene. På sykehuset fikk jeg helsetruser! Bosset dem etterpå. Til vanlige bind når den verste blødningen var over var type sloggi bra
 
Nettopp bestilt noe mammatøy på h&m på nettet, men der var utsolgt både for alle myke amme-bher og alle mammatruser.. :(..
fikk meg en bukse, en genser og et par ammetopper da. ;)
 
Jeg bruker mye mamma-truser allerede nå. Rett og slett fordi jeg har vokst ut av veldig mye av det jeg hadde fra før. Rumpa vokser fortere enn magen, si!
Her også! Mammatrusene er magiske! Orker ikke stramme syltestrikker. Og disse blir ikke slappe i «henget», da de er sånn halvveis boxere/hot pants..-ish
[emoji38][emoji23]
Da blir det truseshopping på hm en av dagene:)
 
Back
Topp