Hva trenger jeg?

Ohana

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er gravid med mitt første barn, og lurer på hva jeg trenger/hva som er kjekt å ha? Selv småting, hvor mye av hver ting anbefaler dere? Har barneseng,stellebord,bilstol osv.

Anbefaler varmt en vippestol, ammepute, vognpose, brystpumpe og babycall :-) av småting ammebh, ammeinnlegg, brystvortesalve, body og strømpebukse i str 50 (har fire bodyer og strømpebukser i str 50) sokker/lester, tynn bomullslue, i str 56 har jeg økt betraktelig med antall av det meste (forige mann brukte str 56 veldig lenge), en dress til hjemkomst, helseteppe/pledd (tre-fire stk) dyne til seng/vugge, laken, sengesett, frotè/gass kluter, myke handuker, gulpekluter, smokk/flaske (hvis det trengs). Var det jeg kom på i farten :-)

Vippestol er kjempe praktisk å ha!
Ble brukt når jeg var på badet og noen ganger på kjøkkenet :)
Babycall er lurt om det er langt fra seng til der dere er.
Jeg skal ha elastisk sjal denne gangen og ser mange elsker det.
Mye blir jo hva dere syns er praktisk, jeg syns ikke ammepute eller brystpumpe er praktisk da jeg liker å forme mange puter rundt meg istedenfor og likte å håndmelke for da kom det mer melk. :)

Det er utrolig mye man kan kjøpe som man ikke nødvendigvis trenger, så sett bort fra det opplagte som seng, dyne Etc så ville jeg heller satt av penger og sett det an. Man vet jo ikke om man kommer til å trenge pumpe. Da jeg kjente at jeg gjorde det, kjørte mannen å kjøpte. Jeg syntes også at det å bruke andre puter fungerte like greit som ammepute. Når det gjelder klær så er det greit å ha noe, men se det litt an. Mange hopper nesten over en størrelse, men man vet jo ikke på forhånd hvilke størrelser de bruker mye av. Min brukte nesten ikke 62. Man får også ofte en del klær i gaver. Anbefaler å beholde lapper på til du ser behovet og så kan du heller bytte størrelser eller til noe annet som du trenger. Jeg fikk mange søte heldrakter, men hun har så lange bein, så de passet aldri på hele kroppen samtidig. Fikk også noen søte hettegensre. Men hva skal man m hette i str 56? Er jo bare vondt å ligge på.

Gulpekluter og myke engangskluter var flittig i bruk hos meg. Jeg har 3 barn og venter nr4, og har aldri hatt behov for babycall. Vippestol og bæresele var derimot gull verdt. Og sånn bleiebøtte er bare dyrt og tull, kast bleier i søpla og gå heller ut med søpla oftere... Noen sverger til sterilisator, vi har kokt smokker ved behov og siden barna ikke tok flaske trengte vi ikke det heller. Babynest ser jeg mange anbefaler og det er sikkert OK, men fantes ikke da jeg fikk de andre 3.mye nytt som er kommet de siste årene. Se an behovet etter hvert som du blir kjent med barnet ditt. Mye unødvendig babyting som blir fremstilt som viktig å ha. Ikke lett å orientere seg i denne "babyjungelen"! Eneste babyen virkelig trenger er en mor/far, pupp/melk, ren bleie og mye kjærlighet!!

Gulpekluter og myke engangskluter var flittig i bruk hos meg. Jeg har 3 barn og venter nr4, og har aldri hatt behov for babycall. Vippestol og bæresele var derimot gull verdt. Og sånn bleiebøtte er bare dyrt og tull, kast bleier i søpla og gå heller ut med søpla oftere... Noen sverger til sterilisator, vi har kokt smokker ved behov og siden barna ikke tok flaske trengte vi ikke det heller. Babynest ser jeg mange anbefaler og det er sikkert OK, men fantes ikke da jeg fikk de andre 3.mye nytt som er kommet de siste årene. Se an behovet etter hvert som du blir kjent med barnet ditt. Mye unødvendig babyting som blir fremstilt som viktig å ha. Ikke lett å orientere seg i denne "babyjungelen"! Eneste babyen virkelig trenger er en mor/far, pupp/melk, ren bleie og mye kjærlighet!!
Helt enig, den bleiebøtta er bare tull. Dyre søppelposer! Etterhvert stenger den ikke ute lukt uansett. Og om man har varmekabler....ja da må man ut ofte uansett!

Helt enig, den bleiebøtta er bare tull. Dyre søppelposer! Etterhvert stenger den ikke ute lukt uansett. Og om man har varmekabler....ja da må man ut ofte uansett!
Kjøp hundebæsjeposer istedet, om du vil ha et alternativ. Tror du får ca 50 poser for 20-30kr :D tror ikke jeg gidder å løpe ut med bæsjebleier hele dagen, så putter de i pose og legger i den vanlige søpla :)

Back
Topp