Hva trenger jeg?

Rawyn

Elsker forumet
Hva av utstyr til babyen er det egentlig jeg trenger? Er så redd for å glemme noe. Kanksje er det ting jeg ikke engang vet at jeg trenger. Er gravid med min første, så har lite erfaring med sånt fra før.
Hadde vært kjempe flott hvis dere kunne hjelpe meg å sette opp en 'liste' med alt jeg trenger. [:)]

Har fått høre at jeg er litt typisk førstegangsfødene som skal ha ALT, men min liste besto av masse småtteri, som badetemp, manikyrsett til de små fingrene, nesesuger, masse rangler og leker. Klær, vogn, bleiebøtte,refil til den.
Febertemp, pels (skinn) til vuggen og sengen og gyngestolen. Bilsete, vogn og sengesett/dyne/pute til den.
Voksipose..
Tisselaken.. Uro!

på babyshop sine nettsider har de en fin liste over nødvendige innkjøp

Hei... Hadde det på samme måten, men har etterhvert funnet ut at jeg hadde alt for mye klær ihvertfall... Det som stort sett ble brukt var body og strømpebukse (født i november), sparkebukser fant jeg ut var ikke særlig praktisk så liker bedre todelt sett. Og det trenger du bare et par av i den minste størrelsen i starten, sånn når man skal ut/bort. Ellers er de listene du har fått ganske greie, men synes ikke det er nødvendig med ammepute. Lånte en som ikke ble brukt, fant ut at det var like greit med dyna. Voksipose trenger du ikke før til vinteren igjen, bare å bruke et pledd eller dyna om det er litt kaldt. Tisselaken har jeg, men bruker det ikke. Blir klamt under babyen... Vippestol er et must, hvor skal du ellers gjøre av babyen når du har andre ting og gjøre???? Og et lammeskinn er de veldig glad i å ligge på.... Mmmmmmm... deilig  og mykt!!! Godt å ha i vogna. Greit med en kombivogn også som du har løs bag i. Da sparer du penger til ny vogn senere... BabyBjørn kan også være kjekt å ha... Brukte ikke min så mye i starten, men gråter babyen mye så er det lettere for ryggen når man må gå mye med babyen. Håper dette er til litt hjelp, ellers er rådet; kjøp ting etterhvert.... Når behovet melder seg. Da sparer du mye penger på ting som er kjekt å ha men ikke nødvendig......... Lykke til!!!

Temperaturmåler og stikkpiller må du ha i huset når du kommer hjem!! Det er kjempeslitsomt å måtte reise ut og kjøpe sånne ting rett etter man er kommet hjem, hvis man skulle ha bruk for det! Hvis du sliter litt med amming på klinikken, kan det være greit å ha en brystpumpe hjemme, slik at du kan se hvor mye melk du har og evt. helle litt i babyen hvis h_n virker slapp, eller du er usikker. Vetlejenta mi bare sovna med puppen hele tiden den dagen vi kom hjem og det var utrulig betryggende å kunne helle litt melk i henne på kvelden. Har prøvd både elektrisk og Avent (håndpumpe) sin og syns den sistnevnte funket supert!!! Selfølgelig andre ting også, men det er stort sett nevnt. Eg trur forresten du kan få en liste på helsestasjonen om hva du trenger av klær.

kjekt å kjøpe inn litt enkel middagsmat å ha i huset til du komemr hjem. for blir ikek mye tid til annet å lage mat den første tiden. jeg hadde gjort det og ble gull verdt.

gså kan det være lurt å ha ammeinnlegg og ammeskjell til når du lekker mye eller blir sår. ullfett/brystkrem er ogsåe n fin ting å ha liggende

Back
Topp